یکی از روش های مهاجرت به آلمان اخذ تابعیت المان از طریق تولد می باشد . البته راه های بسیار زیاد دیگری برای مهاجرت و اخد اقامت به آلمان وجود دارد مانند تحصیل در آلمان  ، کار در آلمان، سرمایه گذاری در آلمان و یا اخذ بلوکارت آلمان باید بدانید کدامیک از این راه ها برای شما مناسب تر است . در این مطلب به توضیحاتی در مورد اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد می پردازیم .

Backhand Index Pointing Left on Apple تابعیت چیست ؟

تابعیت به معنی اطاعت کردن است . که رابطه ای است بین افراد و دولت ، رابطه ای معنوی، حقوقی و بین المللی . دولت و افراد هر یک در قبال هم وظایفی و حقوقی دارند .

Backhand Index Pointing Left on Apple اقامت چیست؟

اقامت یعنی سکنی گزیدنی و توقف و شخص را به خاک کشوری که در آن زندگی می کند ارتباط می دهد . اقامت ۲ نوع می باشد . اقامت دائم و اقامت موقت .
اگر فردی با ویزای توریستی  از کشور خود خارج شود و به کشور دیگری سفر کند . می تواند از کشور مقصد درخواست اقامت موقت کند . علاوه بر این اگر شخصی با ویزاهای تحصیلی، سرمایه گذاری، کاری، ثبت شرکت و … به کشور دیگری سفر کند می تواند بر اساس قوانین کشور مقصد برای گرفتن اقامت ، اقامت دائم را در خواست کند .

آبا تا به حال در مورد اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد چیزی شنیده اید ؟

Backhand Index Pointing Left on Apple در تمام کشورها برای اخذ تابعیت ازطریق تولد دو سیستم خاک و خون وجود دارد. 

در سیستم خون تابعیت فرد به تابعیت والدین ان بستگی دارد . در سیستم خاک تابعیت فرد به محل تولد آن بستگی دارد . در تمامی کشورها تابعیت با اراده فرد انجام نمی گیرد و به هر فرد تحمیل می شود.

بیشتر بخوانیم :  ﯾﮏ راه ﺳﺮﯾﻊ ﺑﺮاي ﺣﻞ ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ اخذ اقامت آلمان از طریق بلو کارت یا کارت آبی

در کشور آلمان قانون خون حاکم می باشد به صورتی که اگر فردی با پرد و مارد آلمان در کشور المان و یا خارج از کشور آلمان متولد شود . آن فرد دارای تابعیت آلمانی خواهد بود . البته در برخی موارد کشور آلمان قانون خاک را اتخاذ می کند به این صورت که اگر فردی در کشور آلمان متولد شود که مادر و پدر او بی تابعیت باشند و یا والدین او مشخص نباشند . آن طفل از طریق قانون خاک تابعیت کشور آلمان را اخذ خواهد کرد . علاوه بر این مادر و پدر این طفل که بدون تابعیت هستند می توانند تابعیت کشور آلمان را اخذ کنند .

اگر در کشور آلمان طفلی به فرزند خواندگی گرفته شود که یکی از والدین او تابعیت آلمان را داشته باشد آن طفل نیز تابعیت المان را اخذ می کند

Backhand Index Pointing Left on Apple در سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور آلمان قوانین جدیدی تصویب شد به این صورت که اگر کودکی در کشور آلمان  متولد شود که پدر و مادر او خارجی هستند با شرایط زیر می تواند تابعیت کشور آلمان را اخذ کند .

آن شخص تا سن ۲۱ سالکی به مدت ۸ سال به صورت مستمر در کشور آلمان زندگی کند و مقیم آن کشور باشد.

بیشتر بخوانیم :  چیزهایی که باید در مورد پاسپورت آلمان بدانید .

شخص به مدت  ۶ سال در مدارس کشور آلمان تحصیل کند .

والدین کودک اقامت دائم کشور المان را داشته باشند و یا به مدت ۸ سال در آلمان زندگی کرده باشند .

شخص از مدارس آلمان فارق التحصیل شود .

آن شخص بتواند در کشور آلمان آموزش و یا موفقیت های حرفه ای کسب کند .

شخص برای گرفتن تابعیت المان نباید سابقه ی کیفری داشته باشد.

افراد خارجی برای بدست اوردن تابعیت کشور المان باید تا سن ۲۳ سالگی اقدام کنند  در غیر این صورت تابعیت به آنها سلب می شود .

آبا تا به حال در مورد اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد چیزی شنیده اید ؟

Backhand Index Pointing Left on Apple برای اخذ تابعیت حتما باید درخواست تابعیت داده شود بدون درخواست تابعیت هیچ کونه تابعینی به اشخاص داده نمی شود . اگر والدین المانی فرزند خود را در خوارج از کشور المان متولد کرده باشند تا یک سال وقت دارند تقاضای تابعیت فرزند خود را به کنسولگری آلمان اطلاع دهند . اگر فردی دارای والدین تبعه آلمانی باشد در سن ۱۸ سالکی می تواند نسبت به اخد یا ترک تابعیت آلمانی اقدام کند .

بیشتر بخوانیم :  پکیج

کشور آلمان دو تابعیتی ها را نمی پذیرد و افرادی که تمایل دارند تابعیت آلمانی خود را ترک کنند باید از رویه ها و قانون های خاصی اقدام کند . با توجه به قانون اساسی کشور آلمان لغو تابعیت آلمان در این کشور ممنوع است . فردی که تابعیت آلمانی خود را از دست داده باشد تمامی حقوق شهروندی آلمان را از دست خواهد داد.

پاسپورت کشور المان به منزله ی تابعیت کشور المان می باشد. و افرادی که این پاسپورت را دارند بدون ویزا می توانند به کشورهای اتحادیه اروپا سفرکنند . 

Backhand Index Pointing Left on Apple در این مطب توضیجاتی در مورد اخذ تابعیت آلمان از طرق تولد پرداخته ایم . فرزندی که پرد مادر او آلمانی هستند تابعیت آلمان را به صورت تحمیلی دریافت می کند . اما اشخاص خارجی برای اخذ تابعیت کشور آلمان باید شرایط ویژه ای را رعایت کنند که اشاره کردیم . برای گرفتن تابعیت از کشور آلمان باید حتما درخواست شود در غیر این صورت تابعیتی اعطا نخواهد شد . برای کسب اطلاعات بیشتر برای اقامت در آلمان و یا تابعیت در آلمان با ما تماس بگیرید .

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳