سرمایه گذاری-سوئد

یکی روش هایی که در خصوص اخذ اقامت سوئد و مهاجرت به سوئد می توان نام برد، اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور از طریق  خرید ملک می باشد.

بسیاری از هموطنان ایرانی قصد دارند در کشورهای دیگر مانند سوئد یک سرمایه گذاری راه بیاندازند.بنابراین کشور سوئد یکی از کشورهای محبوب سرمایه گذاری برای ایرانیان انتخاب شده است.

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را با بایدها و نباید های سرمایه گذاری در کشور سوئد آشنا کنیم.

چرا سرمایه گذاری در کشور سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهاییست که نظر سیاسی و اقتصادی بسیار مطلوب است. بر طبق اظهارات مجمع جهانی، کشور سوئد جز ده اقتصاد برتر جهان از نظر امکانات و تعهدات کسب و کار شناخته شده است.
نظام مالیاتی از نوع مالیات مستقیم است و مالیات شرکت ها در این کشور بسیار پایین می باشد. کشور سوئد نظام حقوقی متعادلی دارد به گونه ای که،قراردادها و سرمایه گذاری در این کشور بسیار ساده می باشد .
خدمات مشاوره برای سرمایه گذاری در این کشور از کیفیت مطلوبی برخورداراست و تشریفات تجاری خاصی ندارد.براساس آمار مجمع جهانی در سالهای اخیر، کشور سوئد در جهان از نظر شاخص آمادگی های شبکه جهانی در مکان سوم قرار گرفته است.

شرایط اقتصادی و کار در سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

سوئد وضعیت اقتصادی بسیار خوبی دارد و صنایع مختلفی در آن مشغول به فعالیت هستند. به همین دلیل است که با مهاجرت به این کشور و داشتن تخصص و مهارت، طیفی گسترده از انواع فعالیت‌ها پیش روی شما قرا خواهد داشت .
اقتصاد سوئد در زمینه معادن آهن و سایر فلزات، لوازم خانگی، تولیدات پزشکی و شیمیایی، تولید ماشین‌های صنعتی، مخابرات و… فعالیت می‌کند.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری

از جمله شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور سوئد موارد زیر را می توان نام برد:

۱) فرد متقاضی برای سرمایه‌گذاری بتواند ثابت کند، در ۵ سال گذشته، در زمینه ای که میخواهد سرمایه گذاری کند ۲ سال سابقه داشته است .

۲) تحصیلات شخص متقاضی باید با نوع سرمایه گذاری که میخواهد انجام دهد مطابقت داشته باشد ، ارائه مدرک دانشگاهی نیازی ندارد ولی در موفقیت شخص متقاضی بی تاثیر نیست .

۳) حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور سوئد ۶۰۰ هزار کرون معادل با ۱۵۰ هزار دلار است .

۴) شخص متقاضی باید برنامه ای ارائه دهد و ثابت کند می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را برای مدت دو سال بپردازند که طی یک نامه بانکی به سفارت سوئد ارائه می‌شود .
لازم به ذکر است این مبلغ برای شخص متقاضی ۲۰۰ هزار کرون برای همسرشخص متقاضی ۱۰۰ هزار کرون و برای فرزندان زیر ۱۸ سال ۵۰ هزار کرون است .

۵) تسلط بر زبان سوئدی و یا انگلیسی می‌تواند بسیار موثر باشد ولی فرد متقاضی سرمایه گذاری در کشور سوئد نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد.

۶) پاسپورت شخص متقاضی باید حداقل ۲ سال و ۶ ماه اعتبار داشته باشد .

روشهای سرمایه گذاری در کشور سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

فردی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کشور می باشد، راه‌های مختلفی در پیش رو دارد. یکی از روش‌ها این است که تجارت جدیدی در حوزهٔ تولید محصول و خدمات راه‌اندازی کند یا در شرکت یا تجارت موفق و سود‌دهی در این کشور شریک شود.
میزان شراکت سرمایه گذار باید بیش از ۵۱ درصد باشد تا حضور در این فعالیت تجاری، حساس و فعالانه باشد و فعال بودن فرد برای کارشناسان متخصص ادارهٔ مهاجرت قابل‌احراز باشد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در سوئد و فرآیند دریافت ویزای کاری:

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

فرایند دریافت اجازه کار در سوئد معمولا بستگی به زمانی دارد که فرد اقدام می‌کند و بر اساس نیاز بازار متفاوت است. ملیت فردی که میخواهد به سوئد مهاجرت کند و همچنین عوامل اقتصادی-سیاسی مختلف دیگری در این زمینه دخیل هستند.

در کل، فرایند دریافت ویزای اقامت و کار در سوئد از روندی مشابه پیروی می‌کند. بعد اینکه ویزای کاری را دریافت کردید، فرایند امور مالیاتی هم برای ویزای کاری و هم اقامت باید پیگیری بشود.
تمامی مدارک لازم باید به تأیید اتحادیه تجاری سوئد برسند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا شامل:

۱) گذرنامه
۲) رونوشتی از صفحه اطلاعات گذرنامه
۳) مدارک تحصیلی
۴) مدارک ازدواج و فرزندان، عکس و… است.
۵) مکاتبات و پذیرش از سوی شرکتی سوئدی برای کار
۶) تمام مدارکی که بتواند شایستگی شما را در انجام کار یا حرفه‌ای نشان بدهد.

برطبق ملیت فرد و زمان تقاضای ویزا، این فرایند می‌تواند به مدت ۱ تا ۲ ماه و شاید بیشتر طول بکشد.
ویزای دریافت‌ شده برای کار، حداکثر به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت. نکته قابل توجه اینجاست که حتی ملیت‌هایی که بدون ویزا اجازه ورود به سوئد را دارند، فقط برای مدتی محدود و بازدید می‌توانند وارد خاک سوئد بشوند.
اما حق شروع کار را ندارند و برای کار کردن حتما باید مجوزهای جداگانه‌ای را دریافت کنند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئد

مشاهده شده است كه بعضی از موارد، شركت ها اقدام به استخدام همزمان ۲۰ كارگر ايراني كرده اند و در يك مورد حدود ۸۰۰ ميليون تومان پول دريافت كرده و به آنها وعده داده اند كه پس از دو سال اقامت سوئد به ایشان تعلق میگیرد، اما پس از دريافت پول شركت را منحل کرده يا اعلام ورشكستگي میکنند.
این نکته باید مورد توجه قرار گیرد كه پيگيري موارد حقوقي مانند كلاهبرداري هايي اين چنينی از كساني كه اقامت ندارند، نیازمند استخدام وكيل و توسل به شركت هاي حقوقي است كه در درجه اول به دليل هزينه آن و در درجه دوم به دليل پيچيدگي قضايي مغيرممكن است.

میزان آشنایی با زبان سوئدی برای سرمایه گذاری، کار و تحصیل

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

از جمله مواردی که وجود دارد این است که متقاضیان سرمایه گذاری در کشور سوئد،احتیاجی به داشتن مدارکی همچون IELTS ندارند.
از طرف دیگر افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند و مدارک دانشگاهی بالاتر را اخذ ننموده اند هم میتوانند به آسانی از اقامت کشور سوئد بهره مند شوند.
همچنین دانشگاه های سوئد، زبان مرسوم سوئدی را طی یک دوره به صورت رایگان به شما آموزش میدهد.

سخن پایانی

سرمایه گذاری-سوئد

سرمایه گذاری-سوئد

کشور سوئداز جمله کشورهای بسیار پیشرفته اقتصادی می باشد که علاوه بر اقتصاد خوب و هزینه زندگی مناسب ،ازامنیت بالایی برخوردار است . سرمایه گذاری در این کشور می تواند راهی مناسب برای مهاجرت باشد.
اما با این حال شما باید قبل از سرمایه گذاری در کشور سوئد،اطلاعات لازم درباره خود کشور سوئد و شهرهای بزرگ این کشور را کسب کنید و سپس با توجه به موقعیت مکانی و میزان سرمایه گذاری راحت تر اقدام کنید .
اما باز هم پیشنهاد میشود که قبل از سرمایه گذاری، از راه تحصیل که بهترین راه مهاجرت است اقدام به اقامت کشور سوئد کنید و بعد از گذشت حداقل یک ترم و آشنایی با این کشور،بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور سوئد بگیرید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳