دانشگاه سوئد

دانشگاه های سوئد از لحاظ کیفیت آموزشی و رفاهی جزو برترین دانشگا های دنیا هستند و همچنان مورد توجه افراد تحصیل کرده برای ادامه تحصیل در سوئد می باشند.با توجه به این قضیه،اطلاع و آگاهی داشتن از رتبه و سطح علمی دانشگاههای کشور مقصد،امری ضروریست.

در این مطلب به ۱۰ مورد از بهترین دانشگاههای سوئد ، که رتبه بالاتری را در میان سایر مراکز، کسب کرده اند و سوئد را به چهارمین کشور مهاجرپذیر تحصیلی در دنیا بدل کرده اند، پرداخته خواهد شد.

فهرست ۱۰ تااز بهترین دانشگاه های سوئد:

 

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های شمال اروپاست که رتبه ۷۰ را در بین برترین دانشگاه های جهان بدست آورده است.
دانشگاه لوند یکی از بهترین دانشگاه های سوئد است و با دانشگاههای دیگر در ۷۰ کشور دنیا از جمله تبادل دانشجو و همکاری پژوهشی همکاری دارد.

بیشتر بخوانیم :  هر آنچه که باید برای تحصیل در سوئد بدانید

دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه دولتی استکهلم یکی دیگر از بهترین دانشگاه های سوئد و بزرگ ترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که در رده ی ۱۸۲ جهان قرار گرفته است.دانشگاه دولتی استکهلم جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته های هنر و علوم انسانی است و رشته های گوناگون به زبان انگلیسی در آن تدریس می شوند.

مؤسسه ی سلطنتی فناوری کی تی اچ (KTH)سوئد

کی تی اچ (KTH)سوئد

کی تی اچ (KTH)سوئد

این دانشگاه از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه سوئد در شهر استکهلم قرار گرفته و به عنوان یک دانشگاه صد در صد بین المللی در لیست بهترین دانشگاه های اروپا قرار گرفته است. مؤسسه ی سلطنتی فناوری سوئد در بین دانشگاه های جهان رتبه ی ۹۲ را به خود اختصاص داده است.

همچنین این دانشگاه یکی از ۴ دانشگاه برتر رشته های مهندسی و فناوری در سوئداست که تقریبا یک سوم تحصیلات مهندسی و پژوهش های دانشگاهی کشور سوئد در این دانشگاه انجام می شود.

دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا یکی از قدیمی ترین دانشگاه سوئد و کشور های اسکاندیناوی محصوب می شود که در ۱۴۷۷ میلادی تاسیس شد و قدمت آن به بیش از ۵ قرن می رسد. سابقه درخشان علمی آموزشی دانشگاه اوپسالا باعث شده تا یکی از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان محسوب شود و رتبه ۱۰۲ را در فهرست برترین دانشگاه های جهان کسب کند.

بیشتر بخوانیم :  هر آنچه که باید برای تحصیل در سوئد بدانید

دانشگاه صنعتی یا فنی چالمرز

چالمرز

چالمرز

دانشگاه صنعتی یا فنی چالمرز سوئد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فنی اروپا به حساب می آید که در سال ۱۸۲۹ میلادی در جنوب غربی کشور سوئد و در شهر بندری یوتبوری احداث شده است. بیشترین حوزه تحصیلی دانشگاه چالمرز را رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و معماری تشکیل داده است.

نکته جالب توجه اینجاست که حدود ۴۰ درصد مهندسین سوئدی فارق التحصیل این دانشگاه هستند.نکته دیگر اینجاست که تمام رشته های فوق لیسانس که در این دانشگاه تدریس میشود به زبان انگلیسی می باشد .

دانشگاه گوتنبرگ سوئد(University of Gothenburg ) :

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد در سال ۱۸۹۱ در شهر گوتنبرگ سوئد تاسیس شد و از اصلی ترین و بزرگترین دانشگاه های سوئد به حساب می آید.
این دانشگاه شامل هشت دانشکده (علوم اجتماعی، هنرهای خلاق ، علوم انسانی، آموزش و پرورش ، علوم طبیعی ، فناوری اطلاعات، کسب و کار ، اقتصاد و حقوق، و علوم بهداشتی ) می باشد .

مدرسه اقتصاد استکهلم

مدرسه اقتصاد استکهلم

مدرسه اقتصاد استکهلم

مدرسه اقتصاد استکهلم یکی از برترین مراکز علمی اقتصاد در اروپاست که همکاری نزدیکی با رهبران اقتصادی بزرگ دنیا دارد. این مدرسه بر اقتصاد کشورهای حوزه اسکاندیناوی و شمال اروپا تاثیر زیادی گذاشته است. مدرسه اقتصاد استکهلم علاوه بر همکاری گسترده با مراکز تحقیقاتی دنیا، دانشجویان فراوانی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و رشته MBA پرورش میدهد.

بیشتر بخوانیم :  هر آنچه که باید برای تحصیل در سوئد بدانید

مرکز علمی کارولینسکا

مرکز علمی کارولینسکا

مرکز علمی کارولینسکا

این دانشگاه خانه رشته زیست پزشکی در استکهلم است و به‌طور اختصاصی در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی به یک رشته خاص می‌پردازد.
این رشته به تحقیق گسترده در مورد بیولوژی بدن انسان پرداخته و فرآیندهای مولکولی که باعث بروز بیمارها و آلرژی می‌شود را بررسی می‌کنند. تحصیل در این رشته تقریبا ۳ سال زمان می‌برد.

دانشگاه اومیا

دانشگاه اومیا

دانشگاه اومیا

دانشگاه اومیا یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی در شمال سوئد است که ۳۱۵۰۰ دانشجو دارد. اومیا از لحاظ فضای آموزشی گسترده و متنوع خود معروف است.
رضایت دانشجویان بین‌المللی از این دانشگاه بسیار بالا بوده و بسیاری از محققان و مدرسان این دانشگاه از اساتید برتر سوئد و دنیا هستند.

دانشگاه لینکوپینگ سوئد

دانشگاه لینکوپینگ سوئد

دانشگاه لینکوپینگ سوئد

این دانشگاه در میان ۲۵ دانشگاه جوان دنیا قرار دارد و رتبه بین‌المللی آن ۳۰۰ است. رشته‌های زیادی در این دانشگاه تدریس می شوند. برخی از رشته‌های آن نظیر علوم کامپیوتر، مهندسی برق، فیزیک، علوم پزشکی و جامعه‌شناسی در میان بهترین‌های دنیا هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳