بهترین-قیمت-تور

در این بحث لازم است با انواع تور آشنایی داشته باشید تا بتوانید بر حسب نیازتان ارزانترین و بهترین قیمت تور را انتخاب کنید.

انواع تور

تور انواع مختلفی دارد و شناخت انواع تور برای برنامه ریزی در این زمینه اهمیت به سزایی دارد؛ چرا که تقاضاها و خدمات مورد نیاز گردشگران مختلف با یکدیگر یکسان نیست.

بیایید مثالی بزنیم…

گردشگرانی که برای تفریح در طبیعت و یا مقاصد دیگر مسافرت می کنند چنانچه اقوامی داشته باشند بیشتر اوقات به هتل و حتی رستوران نیاز ندارند و در منزل دوستان و آشنایان اسکان میکنند. این امر در استفاده از سایر امکانات و تسهیلات تور خلل ایجاد نمیکند و در کاهش هزینه هایتان بسیار مفید واقع می شود.

در زیر چند نمونه از انواع تور ذکر شده است که در مطالب بعدی در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

  1. تور تفریحی و استفاده از تعطیلات
  2. تور فرهنگی و آموزشی
  3. تور مذهبی و زیارتی
  4. تور بازرگانی
  5. تور سیاسی
  6. تور اجتماعی
  7. تور ورزشی
  8. تور درمانی

چگونه بهترین قیمت تور انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که اغلب مسافران با آن مواجه هستند بالا بودن هزینه های سفر است و همین عامل به تنهایی می تواند شما را از رفتن به مسافرت پشیمان کند. اما نکات و ترفندهایی وجود دارد که به کمک آن می توانید سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

بهترین-قیمت-تور

بهترین قیمت تور

فرض کنید شما قصد سفر به جزایر جنوبی کشور از جمله کیش را دارید، برای اینکه به این جزیره توریستی, ارزان سفر کنید باید موقعی از سال را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید که میزبان مسافران کمتری باشد تا بتوانید از تخفیف هتل ها و مسافرخانه ها برای اقامتتان استفاده کنید. برای خرید بلیت ارزان هواپیما هم می توانید در فصولی که تعداد مسافر کم است سفر کنید.

بیشتر بخوانیم :  سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای اقامت آلمان

به طور مثال در فصل تابستان که هوا گرم تر است تور کیش را می توانید ارزانتر از مواقع دیگر رزرو کنید ولی توجه داشته باشید که در این زمان بخاطر گرمای شدید هوا گردشگران از سفر این جزیره اجتناب می کنند. از ترفندهای دیگری که می توانید برای سفر ارزان استفاده کنید، این است که ابتدای هفته سفر کنید. اواخر هفته و تعطیلات مسلما قیمت گران تر می شود.

تخفيف بگيريد

تخفيف بگيريد

تخفيف بگيريد

براي برگزاري برخي تورها، يك آژانس اصلي برگزار‌كننده تور وجود دارد و آژانس‌هاي ديگر فقط نقش واسطه‌گري ايفا مي‌كنند. در كل آژانس‌هايي كه امكان ارائه بليت چارتر دارند پكيج سفرشان ارزان‌تر در مي‌آيد. ضمنا در سفرهايي كه يك كارگزار وجود دارد و باقي واسطه‌اند گاهي سراغ آژانس‌هاي واسطه رفتن بهتر است تا رفتن سراغ برگزار‌كننده اصلي چرا كه واسطه‌ها حاضرند سود كمتري دريافت كنند اما مشتري جذب شود.

 

تورهاي لحظه آخري را رصد کنید

گاهی اوقات شركت‌هايي هستند كه يك تا دو روز بیشتر به زمان حركت و اجراي تورشان باقی نمانده اما هنوز ظرفيت‌شان تكميل نشده است.بنابراین اقدام به ثبت نام تورهای لحظه آخری میکنند. دلیلش هم به خاطر این هست چون آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند, اگر نتوانند ظرفيت لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در اینصورت براي تكميل ظرفيت و جلوگیری از زیان، اقدام به فروش بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند.

تورهاي لحظه آخري

تورهاي لحظه آخري

تورهاي لحظه آخری مغمولا در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند. در این هنگام آژانس ظرفيت باقيمانده تور را حتي با قيمت  ۵۰درصد پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد . چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.

بیشتر بخوانیم :  بهترین سوغات آلمان/ رفتیم آلمان سوغاتی چی بخریم؟

اگر گوش به زنگ باشید با سرک کشیدن به سايت‌هايي كه با نام تورهاي لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد و به این ترتیب در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار بگیرید. همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد ساکتان را جمع كرده و با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! به يك مسافرت درست و حسابي برويد.

 

به فکر غذا باشید

يكي از هزينه‌هاي اصلي که باید در سفر به آن توجه کرد هزینه های خورد و خوراک هست.

به فکر غذا باشید

به فکر غذا باشید

براي حل اين موضوع ۲ راهکار پیش روی شما وجود دارد؛ اول اينكه هتلی را انتخاب كنيد كه وعده صبحانه مي‌دهد؛ بیشتر اوقات ممكن است شما در خانه سال به سال هم صبحانه نخوريد اما وعده صبحانه در سفر بسيار پر اهمیت است. همين يك وعده ساده مي‌تواند بخش زيادي از هزينه‌هایتان را کاهش دهد. می پرسید چطور؟ معمولا اکثر هتل ها وعده‌هاي صبحانه پر و پيمان و کاملی را ارائه میدهند که مي‌توانند جاي ناهار را هم برايتان بگيرند.

بیشتر بخوانیم :  ﻧﮑﺎت ﮐﻠﯿﺪي انتخاب هتل در اروپا را مختصرا یاد بگیرید!

هر تور ارزانی لحظه آخری نیست!

هر تور ارزانی لحظه آخری نیست

هر تور ارزانی لحظه آخری نیست

باید توجه داشته باشید که برخي از تورهاي ارزان قيمت هم هستند كه ارزاني‌شان صرفا به‌خاطر لحظه آخري بودنشان نیست. این هزینه کمتر معمولا به‌خاطر محل هتل يا نوع وسيله‌نقليه‌اي است كه در آن تور وجود دارد؛ مثلا هتلهایی که در نظر گرفته شدند فاصله بيشتري با مركز شهر يا جاهاي توريستي دارند و براي رسيدن به مركز شهر یا مناطق ديدني مجبوريد برای اجاره تاكسي یا گرفتن اتوبوس هزینه كنيد.

البته در بعضي از شهرها كه نرخ كرايه تاكسي چندان بالا نيست با گرفتن هتل در جايي دورتر از مركز شهر، میتوانید به ميزان قابل‌ ملاحظه‌اي هزینه تور را پایین بیاورید.

براي گرفتن چنين تصميمي قبل از انتخاب تور از محل هتل و کرایه های تاكسي و اتوبوس مطمئن شويد.

این را هم در نظر بگیرید که شرایط همیشه هم بر وفق مراد نیست. بهتر است همیشه به هر تور ارزان‌قيمتي دل خوش نكنيد! اگر مديريت سفر مناسب نباشد يا تورليدرتان چندان ماهر و كاربلد نیست ، ممكن است به اين نتيجه برسيد كه كاش دوبرابرش را هزینه میکردید اما آن تور را انتخاب نکرده بودید. در نتیجه نارضایتی از سفر و دلتنگی بیش از حد شما برای خانه را به وجود بیاورد.

باور كنيد كيفيت برگزاري تور و سابقه فعالیت آژانس چيز کمی نيست. بنابراين قبل از انتخاب يك تور ارزان و بي‌نام و نشان قند در دلتان آب نشود، بهتر است حضوري سري به آژانس ها بزنيد و از درستی و کیفیت خدمات مطلع شوید تا بعد ها به مشکل بر نخورید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳