بهترین دانشگاههای یونان

می خواهید در یونان تحصیل کنید ؟

این روزها تمایل به ادامه تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی کشورهای اروپایی از جمله یونان در بین دانشجویان ایرانی رو به افزایش است. تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع به صورت رایگان است. به همین خاطر است که یونان، انتخاب بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل می باشد.

دانشگاه ملی آتن

دانشگاه ملی آتن

یکی از سوالاتی که قبل از مهاجرت و تحصیل در یونان به ذهن میرسد این است که کدام یک از دانشگاه های یونان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم یا اصلا شرایط پذیرش دانشگاه ها را داریم یا خیر!؟  بنابر این در این مقاله قصد داریم دانشگاه های برتر کشور یونان را برای شما معرفی کنیم و به شرایط هزینه های تحصیل در یونان بپردازیم .

بهترین دانشگاه های یونان کدامند؟

دانشگاه های یونان بر اساس توانایی معلمان و اساتید،تعداد پذیرش دانشجویان خارجی و همچنین کیفیت تحصیلات و رضایت دانشجویان، جایگاه مناسبی را بین دانشگاه‌های برتر جهان، به خود اختصاص داده است.

حداقل ۲۰ دانشگاه قوی که در زمینه‌های مختلف فعالیت میکنند در یونان وجود دارند. ما در این مطلب تنها به بررسی چند مورد از دانشگاه های برتر یونان می‌پردازیم و البته به طور مختصر و جامع در مورد هرکدام از آنها تو ضیح میدهیم.

بیشتر بخوانیم :  راهنمای کامل تحصیل در یونان !

دانشگاه ملی آتن

دانشگاه ملی آتن

دانشگاه ملی آتن

دانشگاه ملی آتن یکی از دانشگاه های معتبر آتن است که در میان ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه که به دانشگاه آتن و دانشگاه ملی معروف است، در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده واز قدیمی ترین دانشگاه های کشور یونان می باشد. رشته هایی امثال فلسفه، علوم سیاسی، زبان، حقوق،علوم طبیعی و علوم سلامت و در آن تدریس می شود.

دانشگاه کرت

دانشگاه کرت

دانشگاه کرت

این دانشگاه در بزرگترین جزیره یونان قرار دارد و شامل دو پردیس است .دانشگاه کرت در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده است و بلا فاصله بعد از آن به سرعت رشد و توسعه یافته است. اهمیت این دانشگاه در جهان از این نظر است که در زمینه تولید تحقیقات قوی بین المللی دارد. رشته های فلسفه، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم سیاسی و اقتصادی در آن تدریس می شود.

دانشگاه کاپادیستری آتن

دانشگاه کاپادیستری آتن

دانشگاه کاپادیستری آتن

دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن در میان دانشگاه های برتر یونان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است . این دانشگاه که ۱۸۰ سال از زمان تاسیس آن میگذرد،از اولین دانشگاه‌های مدرن یونان، منطقه بالکان و مدیترانه شرقی است. این دانشگاه، نقش بسیار مهمی در فرایند اجتماعی و تاریخی یونان برای تولید دانش و فرهنگ در این کشور دارد.

دانشگاه ارسطو

دانشگاه ارسطو

دانشگاه ارسطو

دانشگاه ارسطو بزرگترین دانشگاه یونان است و به این دلیل به نام ارسطو معروف شده است که شهر و زادگاه ارسطو در نزدیکی تسالونیکی بوده است. همچنین از بزرگترین دانشگاه های جنوب شرقی اروپا محسوب می شود.

بیشتر بخوانیم :  چه کسی می خواهد بورسیه تحصیلی در یونان را اخذ کند؟

دانشگاه ارسطو در سال ۱۹۲۵ احداث شد.این دانشگاه علاوه بر مزیت علمی، جاذبه توریستی هم دارد و به عنوان یک بنای زیبا، جالب و دیدنی برای بازدید کنندگان و گردشگرانی که به یونان سفر میکنند مورد توجه واقع شده است.
رتبه جهانی دانشگاه ارسطو در جهان بین ۴۹۱ تا ۵۰۰ است.

دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پاتراس یونان

دانشگاه پاتراس در یک مکان زیبا ساخته شده و یک محل علمی واقعی را ارائه می دهد. این دانشگاه نقش به سزایی در ایده پردازی برای بهره برداری از منطقه یورو غربی ایفا می کند. این دانشگاه در صحنه بین المللی بسیار فعال است و در همه ی انجمن های بزرگ دانشگاهی و برنامه های آموزشی و تحقیقاتی اروپایی و بین المللی و کنسرسیوم ها شرکت می کند .

این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی، داروسازی، شیمی و فلسفه می باشد و تحقیقات علمی آن در سطح بین المللی شناخته شده است .
دانشگاه پاتراس از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۶۴ همچنان برای پیشبرد تدریس و تحقیق فعالیت می کند.

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و سومین دانشگاه قدیمی یونان به شما می آید و در زمینه های مطالعات اقتصادی و تجارت رشته های مرتبط دفعالیت دارد. این دانشگاه با نام مدرسه آتنی مطالعات تجاری در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و ۸ دپارتمان مختلف دارد.

بیشتر بخوانیم :  راهنمای کامل تحصیل در یونان !

دانشگاه ACG

دانشگاه ACG

دانشگاه ACG

این دانشگاه به عنوان یک کالج آمریکایی در یونان تاسیس شد و از بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده های معتبر اروپا و آمریکا است. تنوع برنامه آموزشی، درسی و رشته های زیادی در مقطع کارشناسی این دانشگاه وجود دارد.

در مقطع کارشناسی ارشد هم تا حدودی این تنوع وجود دارد و شامل رشته هایی مانند: مشاوره و روان درمانی، روان شناسی کاربردی آموزشی، روانشناسی ارتباطات استراتژیک و روابط عمومی، ارتباطات دیجیتال و رسانه می باشد. دانشگاه ACG بوسیله مبلغانی از بوستون و ماساچوست آمریکا در سال ۱۸۷۵ تاسیس شد.

 برخی رشته های دانشگاهی که در یونان تدریس میشوند

مردم شناسی
-باستان شناسی
-تاریخ کلاسیک
-زبان خارجی
-مهندسی
-اقتصاد و مدیریت
-ارنباطات-تربیت بدنی
-مهندسی پزشکی
-علوم اجتماعی
-علوم پایه
-معماری دریایی
-انفورماتیک-پرستاری
-تکنولوژی غذایی و ….

هزینه تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی و اروپایی

افرادی که متقاضی تحصیل در یونان هستند و مدرک زبان یونانی ندارند می توانند با پرداخت مبلغی معادل ۱۵۰۰ یورو(هر ۳ دوره) در دوره های آموزش زبان یونانی که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند .

هزینه تحصیل در یونان برای اروپاییان و افرادی که به زبان یونانی صحبت میکنند در دانشگاه های دولتی رایگان است اما افراد غیراروپایی باید شهریه پرداخت کنند .
مبلغ شهریه معمولا برای رشته های مختلف و دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است . دانشجویان باید به طور تقریبی حدود ۶۵۰۰ یورو تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال را برای شهریه پرداخت کنند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳