اگر رویای تحصیل در یکی از کشورهای ارزان اروپایی مانند یونان را در سر دارید و همچنین تمایل دارید بورسیه تحصیلی یونان را اخذ کنید تا رایگان در این کشور تحصیل کنید . این مطلب اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهد داد ✋ البته به دلیل وجود افراد سودجو باید دقت داشته باشید با مشاوران خبره در زمینه ی بورسیه تحصیلی یونان و اقامت یونان مشورت کنید . و در نهایت اقدام به مهاجرت تحصیلی کنید . در این مقاله با توجه به قوانین حقوق بین الملل سعی شده به سوالات شما پاسخ داده شود .

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI چرا کشور یونان را برای تحصیل انتخاب کنیم ؟

کشور یونان زادگاه تمدن و علوم غرب می باشد . این کشور از قدیمی ترین فرهنگ و تمدن برخوردار است . تاریخ هزاران ساله کشور یونان نشان داده اسن که توسعه ی علوم مختلف در اروپا از این کشور نشات گرفته است . دانشمندانی مانند ارسطو ، سقراط و افلاطون و بسیاری دیگر در این کشور زاده شده اند و به پیشرفت علومی مانند طب ، ریاضیات، فلسفه، نجوم و … کمک کرده اند . در حال حاضر این کشور کشوری مدرن با اقتصادی شلوغ می باشد که برای تحصیل بسیار مطلوب است .

چه کسی می خواهد بورسیه تحصیلی در یونان را اخذ کند؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI آموزش عالی در یونان 

آموزش عالی در این کشور از دو بخش تشکیل می شود . تحصیلات دانشگاهی University Sector و موسسات فنی و فن آوری Technological Sector . در حال حاضر این کشور دارای ۲۴ دانشگاه معتبر و ۱۶ موسسه ی فنی معتبر می باشد. 

تحصیلات دانشگاهی : این بخش که دارای اهداف توسعه علم و فن آوری و ارتقا سطح علمی می باشد دارای رشته ها و موضوعات مختلفی می باشد که شامل :

بیشتر بخوانیم :  با بهترین دانشگاه های یونان برای ادامه تحصیل آشنا شوید!

مردم شناسی، باستان شناسی، اقتصاد ، مدیریت، تاریخ کلاسیک، ارتباطات، علوم کامپیوتر، مهندسی، زبان های خارجی ، هنر و موسیقی، حقوق ، علوم بهداشت و درمان، فلسفه، علوم سیاسی، علوم پایه (زیست ،شیمی، فیزیک، ریاضی)، علوم اجتماعی ،تربیت بدنی، الهیات و مذهب .

آموزش عالی بخش فنی و فن آوری : این بخش اهداف توسعه تکنولوژی و تحقیقات علمی را دنبال می کند . که نسب به تحصیلات عالی دانشگاهی کاربردی تر است . موسسه ی فن آوری Technologiko Ekpaidedeftiko Idryma و دانشگده فنی ASPETE بر روی آموزش با کیفیت بالا و کاربرد علم و فن آوری و هنر تاکید دارند . که در مقایسه با دانشگاه های آموزش عالی بسیار کاربردی تر است . این موسسات به طور کلی ۹۵ رشته را پوشش می دهند که برخی از آنها شامل :

گرافیک و هنر، اقتصاد و مدیریت، رفاه مشاغل و سلامت ، مواد غذایی و تکنولوژی ،تکنولوژی زراعت، تکنولوژی موسیقی،مهندسی الکترونیک، مهندسی پزشکی ، انفورماتیک، معماری دریایی، مهندسی عمران ، نقشه برداری ، مهندسی ژئوانفورماتیک، بازاریابی ،کاردرمانی ،پرستاری ، تکنولوژی غذایی ،فیزیوتراپی ، طراحی گرافیک ، گرافیک هنر فناوری، مهندسی اتوماسیون، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مدیریت و کسب و کار .

تحصیل در اکثر رشته ها در مقطع لیسانس ۴ سال طول می کشد . البته رشته هایی مانند دندانپزشکی، مهندسی، جنگلداری، داروسازی، کشاورزی و … ۵ سال زمان می برد . همچنین رشته های پزشکی حدود ۶ سال زمان می برد . تحصیل در دانشگاه ها ی دولتی برای اشخاص مقیم اروپا رایگان می باشد . اما برای افراد خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست . البته برخی افراد با شرایط خاص می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند .

چه کسی می خواهد بورسیه تحصیلی در یونان را اخذ کند؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI بورسیه های تحصیلی یونان 

این کشور دارای سنتی طولانی در آموزش و پرورش خود می باشد که با وجود شرایط بد اقتصادی سیستم بورسیه تحصیلی را حفظ کرده است . که نهاد IKY و بورس دولتی بورسیه ی تحصیلی را اداره می کنند . همه ی بورسیه های تحصیلی یونان و اتحادیه اورپا توسط سازمان IKY اداره می شوند . که اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. همه ی بورسه های تحصیلی بین المللی در یونان استفاده می شود . علاوه بر این برخی بورسیه های تحصیلی خصوصی در این کشور وجود دارد .
وضعیت بورسیه در یونان از نظر هزینه تحصیل

بیشتر بخوانیم :  با بهترین دانشگاه های یونان برای ادامه تحصیل آشنا شوید!

نهاد بورسیه ی IKY در سال ۱۹۵۲ توسط همه ی سازمان های بورسیه س یونان و دولت یونان تاسیس شده است . متقاضیان ابتدا باید فرم های درخواست بورسیه تحصیلی را تکمیل کنند . که پس از برسی آن ممکن است بورسیه ای مناسب با شرایط فرد به او بدهند . با توجه به قوانین دولت یونان این دولت اجازه می دهد تا موسسات آموزشی و دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو و شایستگی آن به او کمک هزینه های تحصیلی بدهد. این کمک هزینه ها با توجه به قوانین خود دانشگاه و موسسه به فرد اعطا می شود . و ممکن است با توجه به نمرات بدست امده فرد و بدون هیچ نرم افزاری صورت گیرد .

چه کسی می خواهد بورسیه تحصیلی در یونان را اخذ کند؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI انواع کمک هزینه برای تحصیل 

ماهیانه حدود ۴۵۰ تا ۶۰۰ یورو مقرری به دانشجو پرداخت می شود . هزینه ی درمان برای همه ی دانشجویان رایگان می باشد . افرادی که در ازمون ورودی دانشگان نمرات بالایی آورده باشند . در سال اول تحصیل ۱۵۰۰ یورو دریافت می کنند . و در صورت اینکه خوانواده کم درامد داشته باشند ۳۰۰ یورو اضافه می شود . برخی از بورسیه ها تنها به رشته ی زبان یونانی و فرهنگ یونانی داده می شود . که از طرف بنیاد فرهنگ یونان و دانشگاه آتن به دانشجویان اعطا می شود .

بیشتر بخوانیم :  راهنمای کامل تحصیل در یونان !

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI بورس های تحصیلی برای دانشجویان خارجی 

بورس های تحصیلی به دانشجویان کشورهای در حال توسعه که شایستگی دارند ماهیانه ۶۰۰ یورو ، غذای رایگان و امکانات آموزشی رایگان اعطا می کند . همچنین ۱۰۰۰ یورو برای معافیت از شهریه  برای رشته های زبان یونانی اختصاص می یابد . برای اخذ این بورسیه دانشجویان می توانند از طریق سفارت یونان در کشور اقدام کنند .
برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه ی تحصیل در یونان و بورسیه تحصیلی یونان یا زمینه های دیگر مانند مهاجرت به یونان ، اخذ اقامت یونان ، سرمایه گذاری در این کشور و … می توانید با همکاران ما تماس بگیرید مشاورین ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند و پاسخگوی سوالات شما هستند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳