اقامت در سوئد

شرایط و محدودیت سنی برای تحصیل در کشور سوئد

در پست های قبلی به بررسی اقامت سوئد و مهاجرت به آن پرداختیم و در این بخش قصد داریم از صفر تا صد تحصیل در سوئد را برای شما بازگو کنیم. تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی به راحتی امکان پذیر است و معمولا افراد متقاضی تحصیل در این کشور می خواهند از جوانب آن آگاه شوند و بدانند که شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئد چگونه است و اینکه آیا دانشجویان همراه با تحصیل اجازه کار در این کشور را دارند یا خیر!!! پس برای یافتن پاسخ سوالاتتان با ما همراه باشید.

 

کشور سوئد جزو آن دسته از کشورهایی است که همواره مورد توجه متقاضیان ایرانی برای تحصیل در سوئد و اخذ اقامت در میان کشورهای اروپا بوده است، چرا که عده زیادی از ایرانیان با اخذ اقامت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در کشور سوئد حاضر می شوند. تحصیل در کشور سوئد به زبان سوئدی، فنلاندی و انگلیسی امکان پذیر است که با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر است. از شروط پذیرش در دانشگاه ها داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه قبولی در آزمون ورودی است. آزمون ورودی دانشگاه ها توسط هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود و شرط سنی خاصی ندارد ولی افرادی که سن آنها از یک حدی روبه افزایش باشد، معمولا به سختی می‌ توانند در کشورهای اروپایی پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

سیستم آموزشی کشور سوئد

شروع سن تحصیل در سوئد در دبستان از ۷ سالگی می باشد و در نظام آموزشی سوئد مدرسه ابتدایی در سوئد اجباری است. مدت دوره دبستان و راهنمایی در مجموع ۹ سال است در طول این ۹ سال دانش آموزان باید زبان سوئدی و انگلیسی را بطور کامل یاد بگیرند و در ۱۶ سالگی وارد دبیرستان می شوند و بعد از گذراندن ۳ سال می توانند مدرک تحصیلی دیپلم را دریافت کنند، کلا تحصیلات پیش دانشگاهی به صورت رسمی‌ از ۷ سالگی شروع شده و تا ۱۹ سالگی ادامه دارد ولی تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس برای تمامی رشته ها به زبان سوئدی است پس اگر از طریق تحصیل می خواهید به کشور سوئد مهاجرت کنید حتما زبان سوئدی را فرا گیرید.

بیشتر بخوانیم :  با 10 تا از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان آشنا شوید !

تحصیل در سوئد در دوره مقطع لیسانس مانند سایر کشورها ۴ سال طول می کشد و دانشجو پس از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی و ۴ سال تحصیل در این کشور موفق به اخذ مدرک لیسانس می شود ولی برخلاف مدرک لیسانس، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در تمامی رشته ها باید به زبان انگلیسی است و فرد نیازمند مدرک آیلتس می باشد پس در حالت کلی طول دوره ی تحصیلی در دانشگاههای سوئد ۳ الی ۴ سال است.

پس ساختار کلی نظام آموزشی سوئد شاملمدارس عمومی کودکان و نوجوانان، مدارس پیش‌دبستانی، مدارس پایه، مدارس استثنایی و مدارس ویژه فرهنگ سامی می‌شود و دوره‌ های آموزش آزاد بزرگسالان نیز توسط مدارس عالی مردمی و همچنین نهادهای آموزش بزرگسالان برگزار می شود.

اقامت در سوئد

اقامت در سوئد

مزایای تحصیل در کشور سوئد

سوئد مکانی ایده آل برای زندگی است. کشوری که در آن فرهنگ‌ های مختلف، ادیان، شخصیت‌ های برجسته و سبک‌ های متنوع زندگی با هم تلاقی می‌کنند. سوئد یکی از آرام ترین کشورها برای زندگی و تحصیل است. تحصیل در کشور سوئد در مقایسه با کشورهای دیگر با همان سطح آموزش نسبتا بالا است ولی تحصیل در سوئد دارای مزایای دیگر هم می باشد که در قسمت زیر به آنها پرداخته ایم.

  1. تحصیل رایگان برای فرزندان
  2. برخورداری از بیمه درمانی
  3. امکان ادامه ی تحصیل رایگان در کشور سوئد برای همراه دانشجو
  4. اجازه ی کار (هفته ای ۲۰ ساعت) برای دانشجو و همراه وی
  5. صدور ویزا همزمان برای همراه دانشجو
  6. بورسیه ها و کمک هزینه های فراوان
  7. اسکان در مجهزترین خوابگاه‌ ها
  8. کیفیت و استانداردهای بالای زندگی
  9. و …
بیشتر بخوانیم :  با 10 تا از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان آشنا شوید !

شهریه ی دانشگاه ها در سوئد

تحصیل در کشور سوئد بسیار مورد استقبال و توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی گرفته است. چرا که این کشور دارای استانداردهای آموزشی مطابق با کشورهای اروپایی بوده و رشته های تحصیلی متنوعی در دانشگاه هایش در حال تدریس است. نکته ی دیگر این است که دانشگاه های سوئد دارای اعتبار بین المللی بوده و مدارک صادر شده از آن ها در تمام کشور ها پذیرفته شده می باشد ولی شهریه این دانشگاه ها بین ۸,۳۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ یورو متغیر است و از افرادی که شهروند کشورهای اتحادیه ی اروپا یا EEA هستند شهریه دریافت نمی کند.

  1. هزینه ی دوره های زبان در دانشگاه های سوئد ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ یورو می باشد.
  2. شهریه دوره های لیسانس و فوق لیسانس در رشته های مختلف از ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ یورو برای هر ترم متفاوت می‌باشد.
  3. تحصیل در رشته‌های علوم انسانی ، حقوق و علوم اجتماعی به طور متوسط ۹۷۰۰ یورو در سال هزینه دارد .
  4. هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی بسته به نوع رشته و دانشگاه تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال هم می‌ تواند افزایش یابد.
  5. هزینه تحصیل پزشکی در سوئد نیز با توجه به دانشگاه و همچنین تعداد واحد‌های عملی‌ و آزمایشگاهی رشته منتخب دانشجو ، مابین ۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو در سال متفاوت میباشد .
study in sweden)

study in sweden)

کار در سوئد در حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی

یکی از مزیت های تحصیل در سوئد اینست که افراد بعد از فارغ التحصیل شدن می توانند براحتی کار مورد نظر را پیدا و مشغول بکار شوند، به همین دلیل آمار بیکاری در سوئد کمتر از سایر کشورهاست در ضمن دانشجویان بین المللی سوئد در حین تحصیل می توانند مشغول بکار شوند و این کشور هیچ محدودیتی در زمینه ی میزان ساعتی که دانشجویان می توانند مشغول به کار باشند، تعیین نکرده است ولی بعد از فارغ التحصیل شدن و پیدا کردن کار، افراد باید برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانیم :  با 10 تا از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان آشنا شوید !

 

تحصیلات عالی در کشور سوئد

در کشور زیبا و رویایی سوئد تحصیلات عالی به سه سطح تقسیم می شود که افراد باید این سه سطح را پشت سر بگذرانند.

الف: سطح پایه: برای پذیرش در این سطح، دانشجو باید تحصیلات خود در مقطع دبیرستان را به اتمام رسانده باشد.

ب: سطح پیشرفته: برای پذیرش در این سطح، دانشجو باید یک مدرک لیسانس سه ساله ی سطح پایه در سوئد یا مدارک معادل با آن از سایر کشورها را داشته باشد.

پ: سطح دکترا: برای پذیرش در این سطح، دانشجو باید دارای یکی از مدارک سطح پیشرفته ی سوئد باشد یا حداقل ۴ سال تحصیلات تمام وقت با حداقل یک سال تحصیلات در سطح پیشرفته یا مدرک معادل آن از سایر کشورها را داشته باشد.

تحصیل-سوئد

تحصیل-سوئد

میانگین هزینه زندگی در سال برای یک دانشجو

اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید و  می خواهید در آنجا به ادامه تحصیل بپردازید باید در مقایسه با کشورهای دیگر، بودجه بیشتری را کنار بگذارید زیرا در این کشور هزینه ها نسبتا بالا است. هزینه‌ های زندگی در هر کشوری به نوع زندگی هر دانشجو بستگی دارد، اما به طور متوسط هزینه زندگی در سوئد ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد.

تحصیل-سوئد

تحصیل-سوئد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳