تاریخ-یونان

در این ‏نوشتار شما با ۱۰ تا از جاذبه های تاریخی و توریستی در یونان آشنا خواهید شد که هرکدام از آنها، تاریخ و تمدن یونان باستان را به خوبی به نمایش گذاشته اند.‏

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و باستانی هستید، بدون تردید یونان بهترین گزینه در اروپاست که می توانید به آن سفر کنید. این کشور یکی از قدیمی ترین مناطق اروپاست که در جنوبی ترین بخش جزیره بالکان و در همسایگی با دریای مدیترانه و اژه ‏قرار دارد.تاریخ-یونان

یونان، سازه های باستانی و تاریخی زیادی دارد به طوریکه به هر کجای آن پا بگذارید میتوانید بناهای تاریخی متعدد بجای مانده از دوران شکوه یونان را مشاهده کنید که تماشای آنها برای شما حتما هیجان انگیز خواهد بود.

شهر هزار چهره آتن

آتن

آتن

شهرآتن یکی از زیباترین و معروفترین شهرهای یونان باستان می باشد و به عنوان پایتخت تاریخی اروپا، تاریخچه ای طولانی دارد که قدمتش به عصر نوسنگی برمی گردد.

آتن،در قرن پنجم قبل از میلاد (دوران طلایی) از منظر فرهنگ و تمدن به اهمیت جهانی دست پیدا کرد.در طول این سالها آتن بارها دستخوش تغییرات زیادی شد و بناهای تاریخی منحصر به فردی در آن ساخته شده اند.

جزیره زیبای سنتورینی

سنتورینی

سنتورینی

جزیره سنتورینی یا ترا معروف ترین جزیره یونان است که تصاویر زیبای آن را حتما دیده اید. این جزیره بدون تردید یکی از زیباترین و رمانتیک ترین جزیره های دنیاست. غروب زیبای آفتاب، خانه های سفید سنتی و مناظری چشمگیراقیانوس از جمله مواردی هستند که این جزیره را منحصر به فرد می کنند.

بیشتر بخوانیم :  راهنمای جامع اخذ پاسپورت یونان

برای رسیدن به دهکده های معروف با خانه های زیبایش که روی صخره ها ساخته شده اند، باید به سمت Oia حرکت کنید.اکثر مغازه ها در این منطقه کارت پستال های سانتورینی می فروشند،اما وقتی با چشم خودتان این جزیره زیبا را ببینید، باور می کنید که این جزیره برای خودش بهشتی است.

کوه لیکابتوس

کوه لیکابتوس

کوه لیکابتوس

اگر به بالاترین نقطه شهر در ارتفاع ۹۷۰ فوتی بروید، می توانید تمام شهر آتن را از بالا مشاهده کنید.افسانه های مختلفی در رابطه با کوه لیکابتوس وجود دارند، معروفترین آنها، بیانگر این امر می باشد که این کوه زمانی پناهگاه گرگ ها بوده است و احتمال داده میشود که نام کوه نیز، به معنای تپه ای که گرگها بر آن قدم برمیدارند، برگرفته از همین داستان باشد.

صومعه متئورا، کالاباکا (Meteora, Kalabaka)

صومعه متئورا، کالاباکا

صومعه متئورا، کالاباکا

این صومعه در قرن چهاردهم ساخته شد و حالا جزئی از میراث جهانی یونسکو شده است. این مجموعه شامل ۶ صومعه می باشد که بالای برجک های ماسه سنگی به ارتفاع ۴۰۰ متر ساخته شده اند.به علت ارتفاع زیاد، ساکنین این ساختمان ها برای پایین آمدن از این صومعه ها دچار مشکل می شوند.
در کل منظره و تجربه بازدید این صومعه ها تجربه ای منحصر بفرد است.

گردنه ساماریا(Crete Island)

گردنه ساماریا

گردنه ساماریا

این گردنه یکی از اعجاب انگیز ترین جاذبه های گردشگری برای خیلی هاست،به طوریکه هر ساله بیش از نیم میلیون بازدیدکننده دارد.این منطقه جزو پارک ملی یونان در جزیره کرت محسوب می شود و در منطقه حفاظت شده زیست کره جهانی قرار دارد.
گردشگران برای رسیدن به دهکده ساحلی کوچک اجیا روملی باید از این گردنه بگذرند و در بین راه صخره های بلند را در مسیر تماشا میکنند.

بیشتر بخوانیم :  در بهترین زمان به یونان سفر کنید!

شهر قدیمی ، رودس

شهر قدیمی ، رودس

شهر قدیمی ، رودس

شهر قدیمی رودس مکانی است که وقتی وارد آن شوید شما را غرق در تاریخ میکند.این شهر که قدمت آن به زمان قرون وسطی باز می ‏گردد،امروزه یکی از آثار باستانی تحت حفاظت یونسکو می باشد.دیوارها و ساختمان در این شهر بسیار قدیمی هستند. ‏بدون شک با دیدن شهر قدیمی رودس خواهید یافت کهاز زیباترین نقاط تاریخی و دیدنی در اروپا به شمار می رود.

تئاتر دلفی، فوسیس

تئاتر دلفی

تئاتر دلفی

این مکان در قرن چهارم و در بالای تپه ای رو به دره ساخته شده است.تئاتر دلفی هم سایت باستانی دارد و هم دهکده ای مدرن که در جنوبی دره فوسیس قرار گرفته است، امروزه جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.

این تئاتر به عنوان پرستشگاه و وحی گاه آپولو ساخته شد و حدود ۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. در گذشته از این تئاتر برای نمایش، شعرخوانی و رویدادهای موسیقی استفاده می شده است. زیبایی منظره این تئاتر ارزش رفتن به این مکان را دارد.

المپیا ( ‏Olympia‏ )

المپیا ( ‏Olympia‏ )

المپیا در واقع به پناهگاه مربوط به یونان باستان شناخته شده است. این منطقه در گذشته محل برگزاری مسابقات ‏المپیک دوران باستان بوده است.امروزه همچنان آثار تاریخی و قدیمی متعددی از آن دوره در این منطقه وجود دارد و گردشگران زیادی را برای بازدید به سوی خود روانه میکند.

بیشتر بخوانیم :  نکات جالب و خواندنی درباره اقامت یونان

جاذبه ی بی نظیر آکروپولیس

 آکروپولیس

آکروپولیس

آکروپولیس در زبان یونانی قدیم به معنای بلندای شهر یا دژ شهر می باشد که در شمال شرقی پارنتون در آتن و در مرتفع ترین نقطه دشت قرار دارد. مجموعه تاریخی آکروپولیس برای مردم یونان یک نماد ملی به شما می آید و به همین دلیل هر شهر یونان باستان دارای آکروپولیس مخصوص خود بوده است. اگر چه آکروپولیس های دیگری در یونان قرار دارد اما اهمیت این آکروپولیس به قدری زیاد است نام اختصاصی آکروپولیس را بر آن نهاده اند.

اسپارتا ( ‏Sparta‏ )

اسپارتا ( ‏Sparta‏ )

اسپارتا ( ‏Sparta‏ )

‏امروزه اسپارتا تبدیل به یک شهر مدرن شده است که در محل شهر تاریخی و قدیمی اسپارتا قرار گرفته است. در مرکز این شهر ‏می توانید از موزه باستان شناسی اسپارتا دیدن کنید. همچنین مقبره های تاریخی را در شمال غربی شهر ببینید.
اسپارتا اگر چه ‏تبدیل به یک شهر مدرن شده است، اما همچنان حال و هوای شهر معروف باستانی یونان را به همراه دارد و با گشت و گذار در این شهر ‏می توانید بسیاری از سازه های تاریخی یونان باستان را ببینید و با سنت ها و فرهنگ مردم قدیم اسپارتا آشنا شوید. ‏‏ ‏

فستیوال پاتراس

فستیوال پاتراس

فستیوال پاتراس

علاوه بر جاذبه های گردشگری که در بالا نام بردیم در ماه ژانویه فستیوالی به نام پاتراس برگزار میشود که از بزرگترین و البته قدیمی ترین فستیوال ها در اروپاست و ترکیبی از رژه، جشن مخصوص کودکان، شکار گنج پنهان و… می باشد. این فستیوال شاد و هیجان انگیز با آتش بازی، سرو غذاهای محلی و موسیقی نیز همراه می باشد که شرکت در آن بی شک تجربه ای منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳