آموزش حرفه‌ای و یادگیری در آلمان

آلمان از جمله کشورهاییست که بخش بزرگ اقتصاد اروپا را در بر میگیرد و هم‌چنین دارای رتبه پنجم در جهان می باشد. این کشور برای کارگران خارجی که در یک زمینه تخصص دارند فرصت های شغلی زیادی فراهم کرده است.

اگرچه این مشاغل بسیار ساده هستند اما برای آنهایی که قصد مهاجرت دارند، گزینه‌های مناسبی است. در این نوشتار قصد داریم راهنمایی‌های لازم درباره یافتن کار در آلمان و اطلاعاتی درباره بازار کار و شرایط کار و مجوزهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

آمار بیکاری در آلمان

آمار بیکاری در آلمان

آمار بیکاری در آلمان

در سال ۲۰۱۷ نرخ بیکاری آلمان به پایین‌ ترین حد خود رسیده است واین رقم ۵/۸ درصد بوده است. علاوه بر این در شهر مونیخ آلمان نرخ بیکاری حتی بسیار پایین‌تر از اینهاست.

در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۰ درصد مهاجران بعداز ۱۲ ماه شغل مورد نظر خود را یافته‌اند، اما این رویه در سال ۲۰۱۵ و به دنبال آن با بالا رفتن آمار مهاجران تغییر کرده است. اما با این حال اگر افراد مدرک دانشگاهی معتبر یا مدرک حرفه‌ای خاصی داشته باشند شانس زیادی برای پیدا کردن شغل خواهند داشت.

بیشتر بخوانیم :  آبا تا به حال در مورد اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد چیزی شنیده اید ؟

نیازهای مشاغل در آلمان

نیازهای مشاغل در آلمان

نیازهای مشاغل در آلمان

در برخی از حرفه‌های خاص کمبود کارگر و متخصص احساس می شود. این حرفه‌ها شامل برق ساختمانی،متخصص فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، خودرو، کارکنان خدماتی و بهداشتی و …هستند.

افراد متخصص با ارائه مدرک تحصیلی در زمینه‌های مهندسی و کارگران در بخش‌های خدماتی مانند پرستاری از سالمندان و نظافت منازل مشغول به فعالیت می‌شوند. شرکت‌های کوچک زیادی در المان وجود دارند که می‌توان برای کاریابی به آن‌ها مراجعه کرد.

سیستم مدیریتی آلمان، ساعات کار و دستمزدها در آلمان

سیستم مدیریتی آلمان

سیستم مدیریتی آلمان

ساعت کاری در هفته تقریبا ۳۸ ساعت است و المانی ها در سال ۱۸ روز تعطیل رسمی دارند. سیستم تجاری آلمان به صورت سلسله مراتبی همراه با مدیریت قوی می باشد. آلمانی‌ها در کار بسیار دقیق هستند و زمان بسیار ارزشمند است. میزان دستمزد هم هر دو سال یک بار افزایش می یابد.

ویزای کار و اقامت در آلمان

افرادی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند، نیازی به اجازه کار در آلمان ندارند و فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی می توانند در آلمان مشغول به کار شوند .

بیشتر بخوانیم :  سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای اقامت آلمان

افرادی که در کانادا، استرالیا، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی زندگی می کنند نیز می‌توانند بدون ویزا به آلمان سفر کنند اما برای اشتغال به مجوز اقامت و کار دریافت کنند. اما برای ایرانی‌ها اینطور نیست. برای افراد ایرانی ابتدا باید ویزای معتبری صادر بشود.بعد از دریافت مجوز اقامت آلمان و مهاجرت به آلمان از طریق کار، به جستجوی کار بپردازند.

شرکت‌ های مهاجرتی برای اقامت در آلمان

شرکت‌ های مهاجرتی

شرکت‌ های مهاجرتی

این شرکت‌ها برای کمک به شما آماده هستند و در زمینه‌های یافتن شغل، مدارک حرفه‌ای خارجی، ویزا و اقامت و… شما را راهنمایی می کنند. شما می‌توانید از طریق ایمیل یا تماس با شرکت‌های مختلف مهاجرتی در ارتباط باشید.

قبل از مراجعه به این شرکتهاابتدا شما میتوانیداز طریق تحقیقات اولیه در اینترنت و یا بازدید از نمایشگاه‌های کاری آلمان یا کشور خودتان،اطلاعاتی لازم درباره شغل مورد نظر خود را به دست بیاورید.بعداز آن میتوانید از مشاوران مختلف در یافتن شغل مورد نظر راهنمایی بگیرید.

بیشتر بخوانیم :  پکیج

آموزش حرفه‌ای و یادگیری در آلمان

آموزش حرفه‌ای و یادگیری در آلمان

آموزش حرفه‌ای و یادگیری در آلمان

آلمان شرایط بسیار مطلوبی را برای جوانان سراسر جهان فراهم کرده است. حضور در مدارس آلمانی می‌تواند در جهت یادگیری حرفه‌ای زبان المانی و مزایای شغلی به شما کمک کند.

این شیوه آموزش در جهان به عنوان مدل آموزش حرفه‌ای آلمان نامیده میشود و شما می‌توانید حرفه‌های متععد را به صورت تئوری یا عملی در مدارس و یا شرکتها یاد بگیرید.

زبان انگلیسی در آلمان

در آلمان فرصت‌های شغلی زیادی برای تدریس زبان انگلیسی به دانش آموزان،آموزشگاه‌های خصوصی و هم‌چنین آموزش حرفه‌ای زبان به کارکنان شرکت‌های بین‌المللی وجود دارد.

در مشاغل انگلیسی زبان معمولا نیاز چندانی به فراگیری زبان آلمانی ندارید. اما برای ارتباط با افراد به زبان آلمانی نیاز پیدا می کنید.معمولا حداقل یادگیری زبان آلمانی برایتان کافیست.در مشاغل دیگر شرایط فرق دارد و برای ارتباط با سایر افراد باید زبان آلمانی را یاد بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳