فرهنگ کسب و کار در یونان

در این مقاله می خواهیم با فرهنگ کسب و کار در یونان آشنا شویم ولی توصیه ما به شما گردشگران عزیز اینست که قبل از هر گونه سرمایه گذاری، از بازار کار یونان اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. یونان یکی از شهرهای معروف و مشهور قاره اروپا می باشد که جزو توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

این کشور به مهد تمدن غرب و زادگاه دموکراسی، بازی‌ های هیجان‌ انگیز المپیک، سیاست و فلاسفه شهرت دارد و همواره یکی از مقاصد اصلی توریست های داخلی و خارجی محسوب می شود. یونان از  شمال با آلبانی، مقدونیه شمالی و بلغارستان و از شرق با ترکیه مرز همسایگی دارد از جمله شهرهای بزرگ این کشور سالونیک، پاتراس و هراکلیون می باشد اما پایتخت این کشور آتن می باشد.

بدون اطلاع از بازار کار یونان سرمایه گذاری نکنید!

بدون اطلاع از بازار کار یونان سرمایه گذاری نکنید!

فرهنگ کسب و کار در یونان

کار در یونان تابع قوانین و مقررات خاص خودش است اگر در حال حاضر در ایران زندگی می کنید و قصد دارید برای ادامه زندگی و کار در یونان مهاجرت کنید بهتر است این مطلب را بخوانید. کشور یونان همانند دیگر کشورهای اروپایی انواع شغل های مختلف را برای افراد فراهم آورده و هتل ها، رستوران ها، اژانس های مسافرتی و … بیشترین فرصت های شغلی را برای افراد بوجود آورده است.

بیشتر بخوانیم :  نکاتی که قبل از سرمایه گذاری در یونان باید بدانید !

افرادی که قصد سرمایه گذاری در یونان را دارند در ابتدا باید یک کار مناسب با مزایای عالی پیدا کنند و برای پیدا کردن کار، باید رزومه کاری همراه با اطلاعات کامل از محل سکونت، تحصیلات و سابقه کاری و … را برای افراد به اشتراک گذاشته و یا حضوری باید به شرکت موردنظر بروید و بعد از انجام مصاحبه، با شما قرارداد خواهند بست، در طول این مدت بعنوان یک فرد کارآفرین می توانید اقامت یونان را از آن خود کنید و مشغول به کار و سرمایه گذاری شوید ضمنا افرادی که دارای گواهینامه و مدرک تحصیلی هستند بهتر و راحت تر می توانند فعالیت در شرکت ها را شروع کنند.

فرهنگ کسب و کار در یونان

فرهنگ کسب و کار در یونان

ولی بیاد داشته باشید برخی از کارفرمایان برای استخدام نیرو به دنبال یک نیرو با مهارت نیستند و ارتباط برقرار کردن با دیگران در آن زیاد مهم نیست و ملاک اصلی آنها مسلط بودن به زبان انگلیسی و یا یونانی است پس پیشنهاد ما به شما اینست که برای یادگیری این دو زبان تلاش کنید پس بنابراین بستگی به خواست کارفرما دارد که بخواهد افرادی که انگلیسی یا یونانی صحبت می کنند را استخدام کند و یا نه!!

بیشتر بخوانیم :  نکاتی که قبل از سرمایه گذاری در یونان باید بدانید !

 

آیا با کار کردن در یونان، در دیگر کشورهای اروپایی هم میتوان کار کرد؟

افرادی که بعنوان یک پناهنده در یونان مستقر هستند و اجازه اقامت دائم را داشته باشد حق اینکه در کشورهای اروپایی کار کند را ندارد. این گونه افراد اگر قصد کار کردن در دیگر کشورهای اروپایی را داشته باشند باید شرایط لازم بریای اجازه ی کار در کشور موردنظر را انجام دهند زیرا هر کشوری قوانین و روندهای متفاوتی در ارتباط با دریافت اجازه‌ ی کار دارد بعنوان مثال در برخی کشورها، شما باید اول یک پیشنهاد کار را قبول کرده‌ باشید و کارفرمای جدیدتان باید برای‌ تان درخواست اجازه‌ ی کار بکند.

 

مدارک مورد نیاز برای یافتن شغل در یونان

برای اینکه بتوانید متناسب با سلیقه و موقعیت تان یک کار مناسب و ایده آل پیدا کنید باید مدارک زیر را دارا باشید در ضمن افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است هم می توانند براحتی در این کشور کار کنند ولی کارهایی که متناسب با سن آنها باشد، مجاز است.

  • یک کارت ثبت‌ نام کامل یا اجازه اقامت
  • شماره مالیات‌تان (ΑΦΜ)
  • شماره بیمه اجتماعی (AMKA)
فرهنگ کسب و کار یونان

فرهنگ کسب و کار یونان

ساعات کاری در کشور یونان

چنانچه بدنبال یک کار خوب هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که در فصل تابستان در آنجا حضور پیدا کنید زیرا در حالیکه مشغول بازدید و گردش هستید ، متقاضیانی را خواهید دید که بدنبال نیرو برای کار هستند و در این زمان ممکن است به شما یک پیشنهاد شغلی عالی بدهند.

بیشتر بخوانیم :  نکاتی که قبل از سرمایه گذاری در یونان باید بدانید !

افرادی که مشغول به کار در یونان هستند، حتما می دانند که کار کردن در این کشور در تمامی فصول ی تواند متفاوت باشد مثلا ساعات کاری در برخی فصول حدود ۵ الی ۴ ساعت و در برخی فصول حدود ۸ الی ۹ ساعت در روز می باشد ولی از آنجایی که رفتار کارفرمایان نسبت به کارمندان بسیار خوب است، متقاضیان با شور و شوق بسیاری کار می کنند و ساعات کاری برای آنها مهم نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳