زبان و فرهنگ کشور سوئد

کشور سوئد بزرگترین و پرجمعیت‌ ترین کشور در شبه‌ جزیره اسکاندیناوی می باشد. این کشور در قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر استکهلم نام دارد. سوئد همانند دیگر کشورهای اروپایی دارای آداب و رسوم و فرهنگ خاصی می باشد که وجود آثار و جاذبه‌ های تاریخی، هر ساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا از جمله ایران به سمت خود جذب می‌ کند جالب است بدانید که مراکز خرید بی شمار و جشنواره های جذابی که در این شهر هرساله برگزار می گردد باعث شده است تا گردشگران برای سفر، این کشور دوست داشتنی را انتخاب کنند و همچنین موقعیت جغرافیایی و آرامش این شهر نیز از عوامل موثر این موضوع می باشد که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرهنگ کشور سوئد آشنا سازیم.

ویدیو فرهنگ سوئدی ها

فرهنگ سوئدی ها از دید ما ایرانی ها

افرادی که به کشور سوئد سفر کرده اند حتما متوجه این موضوع شده اند که فرهنگ مردم سوئد، طرفداری در برابری حقوق انسان هاست. مردمان این کشور با خونسردی و آرامی حرف می زنند و ترجیح می دهند که خشم خود را در اماکن عمومی فاش نکنند و به گونه ای فرزندانشان را تربیت می کنند که خود را نسبت به دیگران مقایسه نمی کنند و بر عکس کشورهای اروپایی، به رقابت کردن با یکدیگر نمی پردازند ضمنا مردم کشور سوئد به مرتب بودن ظاهر و آراستگی و پاکیزگی اهمیت می دهند و تا وقتی که سوال نپرسید جواب شما را نخواهند داد و سکوت کامل برقرار است.

بیشتر بخوانیم :  با این روش ها اقامت اروپا را بدست بیاورید!

 

مردم با اقامت در سوئد، هر کاری که دوست داشته باشند، می توانند انجام دهند بشرطیکه به حقوق و آزادی دیگران تجاورز نگردد و این امر موجب شده تا جامعه ی آنها بخوبی اداره شده و ثبات داشته باشد و مردمان آنجا بر تعهدات اجتماعی و مدنی خود، بخوبی وفادار هستند. فرهنگ کشور سوئد به گونه ای است که اگر می خواهند حرف آنها شنیده شود، اول باید به حرف دیگران گوش بدهند. مردم کشور سوئد اگرچه زیاد خونگرم نبوده و اهل تفریح و گردش نیستند ولی در همه حال اعتدال را رعایت می کنند حتی در مواقع بانکی و یا صف فروشگاهی پس بنابراین همین فرهنگ باعث شده تا کشور سوئد به یکی از کشورهای آرام اروپایی تبدیل گردد.

 

وضعیت فرهنگی کشور سوئد

وضعیت فرهنگی کشور سوئد

زبان مردم سوئد

زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد می باشد و با توجه به گزارش بدست آمده، ۸۹ درصد مردم سوئد به زبان انگلیسی مسلط هستند. از دیگر زبان‌ های رایج در سوئد میتوان به زبان سامی و زبان فنلاندی اشاره کرد ولی اگر برای کسب و کار خود به سوئد سفر کرده اید، زبان انگلیسی در هر مرحله راه گشای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانیم :  نکاتی که قبل از اقامت سوئد باید بدانید؟

اهمیت خانواده در سوئد

در کشور سوئد اولین موردی که برای افراد بسیار مهم تلقی می شود، خانواده و فرزندان می باشد. در کشور سوئد به فرزندان خود از کودکی اعتدال را می آموزند و افراد تا ۱۸ ماهگی فرزند خود می توانند سرکار نروند و یا در طی سال، ۶۰ روز می توانند مرخصی بگیرند پس در کشور سوئد علاوه بر کار، بیشترین وقت خود را صرف مراقبت و تربیت فرزندان می کنند و حتی در قطارها هم وسایل و محیطی برای بازی کودکان تدارک دیده‌ شده است.

فرهنگ مردم کشور سوئد

فرهنگ مردم کشور سوئد

چانه زنی در سوئد

در کشور سوئد مراکز خرید و بازارهای بی شماری وجود دارد که در برخی از این اماکن، قیمت بسیار مناسب است و نیاز به چانه زنی نیست ولی در برخی مجتمع های تجاری، چانه زدن مجاز است. چانه زنی شما نباید به یک جدال و یا دعوا تبدیل شود و باید با آرامی با فروشنده صحبت کنید و نیازی به بالا بردن صدا و لحن خشمگینانه نیست.

بیشتر بخوانیم :  نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

 

فرهنگ آداب معاشرت در سوئد

یکی از دغدغه های گردشگرانی که تور سوئد را انتخاب می کنند ، آشنایی با آداب معاشرت مردم سوئد است. این دغدغه واقعا درست و بجا می باشد چون ممکن است رفتاری که در فرهنگ ما خیلی عادی ست در فرهنگ آنها نامتعارف باشد و عواقب بدی داشته باشد. در فرهنگ کشور سوئد بر عکس آرام بودن، بسیار خونگرم و صمیمی هستند و معمولا به صرف کیک و یا قهوه شما را به منزلشان دعوت می کنند و اگر به صرف شام شما را دعوت کردند حواستان باشد که لباس های آراسته و تمیز به تن کنید و زودتر از زمان موعود به منزلشان بروید و موقع رفتن به منزل آنها حتما کفش هایتان را قبل از ورود در بیاورید.

آداب معاشرت در سوئد

آداب معاشرت در سوئد

اگرچه می خواهید مردمان سوئد از شما ناراحت نشوند و با شما یک رابطه صمیمی تر برقرار کنید به هنگام خداحافظی به آنها دست بدهید و تشکر کنید و یا یک هدیه کوچک برای آنها ببرید و طبق آداب غذای اروپایی، چاقو را در دست راست و چنگال را در سمت چپ نگه دارید. قبل از میزبان شروع به خوردن غذا نکرده و تمام غذای خود را میل کنید، غذای اضافه در بشقاب نشانه بی‌ ادبی است و سعی کنید سر میز غذاخوری حرف نزنید و سکوت را رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳