هزینه زندگی-سوئد

کشور سوئد یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای اروپاست و در طی سالیان اخیر، مهاجران زیادی جذب این کشور شده اند. به همین دلیل بررسی هزینه زندگی در سوئد و سرمایه مورد نیاز جهت مهاجرت و زندگی در این کشور می تواند به کسانی که قصد مهاجرت دارند، کمک کند.

هزینه های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

در این مطلب قصد داریم هزینه های خورد و خوراک,، خرید مسکن، پوشاک، حمل ونقل و هزینه بهداشت و درمان رامورد بررسی قرار دهیم.

نگاهی کلی به هزینه های زندگی در سوئد

یکی از مواردی که در سوئد حائزاهمیت می باشد این است که هزینه های زندگی در سوئد به نسبت بالاست، زیرا مردم این کشوراز توان اقتصادی بالایی برخوردارند. با توجه به اینکه هزینه زندگی در سوئد ممکن است در هر شهری با دیگر شهر ها متفاوت باشد، اما به عنوان مثال در شهر استکهلم یک زندگی نرمال برای دونفر حدودا ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه میباشد .

هزینه های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

اما در شهرهای دیگر یک نفر با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار زندگی نرمالی خواهد داشت ، البته با مبالغ کمتر هم میتوانید زندگی کنید، اما از کیفیت زندگی پایینی خواهید داشت. این را توجه داشته باشید که معمولا مردم ایران در مورد زندگی در سوئد این تصور را دارند که سوئد کشور ارزانیست و هزینه ها در سوئد خیلی پایین است در حالی اینکه اینطور نمیباشد. با توجه به آمار های اقتصادی اروپا، سوئد کشوری نسبتا گران محسوب میشود.

بیشتر بخوانیم :  نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

هزینه خورد و خوراک در سوئد

هزینه خورد و خوراک در سوئد

هزینه خورد و خوراک در سوئد

بطور متوسط، ماهیانه حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کرون صرف هزینه های خورد و خوراک برای یک فرد میباشد.این هزینه جدای از هزینه هایی میشود که برای خوردن غذا در رستوران ها یا بارهای داخل سوئد پرداخت میشود.

معمولا دررستورانهای سطح شهر، هزینه یک ساندویچ معمولی بین ۷۰ تا ۹۰ کرون میباشد .هزینه های شام یا ناهار، بسته به نوع و محل رستوران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کرون خواهد بود.

هزینه خرید مسکن در سوئد

خرید مسکن در سوئد

خرید مسکن در سوئد

با توجه به ویژگی های یک منطقه مانند متراژ،امکانات و تسهیلات، هزینه متوسط اقامت در یک آپارتمان می تواند متفاوت باشد.معمولا در شهر استکهلم هزینه خرید آپارتمان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

در شهراستکهلم هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی حدودا بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون آب میخورد. اما در دیگر شهرهااین هزینه بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کرون می باشد.
اما برای اجاره فقط یک سوئیت باآشپزخانه و سرویس بهداشتی هزینه ها بسیار کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانیم :  چیزهایی که همه ی متقاضیان مهاجرت به سوئد باید در مورد پاسپورت سوئد بدانند .

هزینه پوشاک در سوئد

پوشاک در سوئد

پوشاک در سوئد

هزینه پوشاک در سوئد زیاد با ایران فرقی نمی کند. اما گاهی اوقات در برخی حراجی ها یا آفرهایی که فروشگاههای مارک دار قرار میدهند می توانید اجناس را با قیمتهای پایین تری خریداری کنید.برای هزینه پوشاک مبلغی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون را درنظر بگیرید.

هزینه های حمل ونقل در سوئد

حمل ونقل در سوئد

حمل ونقل در سوئد

استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی حدودا ۵۰۰ کرون در ماه هزینه دارد، اما در شهر استکهلم این مبلغ ۷۰۰ کرون می باشد . یکی از منظم ترین و راحت ترین راههای حمل ونقل در سوئد،اتوبوسهای عمومی میباشند که میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید که باعث صرف جویی در هزینه ها می شود.

در سوئد معمولا برای مسافرتهای خانوادگی نیاز چندانی به اتومبیل شخصی نخواهیدداشت. درصورتی که میخواهید از اتومبیل شخصی استفاده کنید، باید هزینه های پارک در سطح شهر، ۱۳ کرون به ازای هر لیتر بنزین و هزینه بیمه ماهیانه اتومبیل، در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانیم :  نکاتی کاربردی که قبل از مهاجرت به سوئد باید بدانید

هزینه بهداشت و درمان در سوئد

بهداشت و درمان در سوئد

بهداشت و درمان در سوئد

اگر به عنوان دانشجوی بین المللی یا شهروند سوئدی زندگی می کنید بطور خودکار تحت بیمه اجتماعی همگانی قرا خواهید گرفت.
درصورت ابتلاع به بیماری حدود ۱۱۰۰ کرون برای دارو باید هزینه کنید ولی برای درمان هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

سخن پایانی

به طور کل کشور سوئد با توجه به رفاه اجتماعی بالا، فرصت های شغلی ایده آل و سطح کیفیتی مناسبی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد.
البته تنها مطالعه این مطلب برای اطلاع از هزینه های زندگی این کشور کافی نیست و به اطلاعات بیشتری نیاز دارید.  بهترین راه مراجعه به یک وکیل مهاجرت می باشد و پاسخ تمام سوالات خود را در زمینه حقوق بین الملل خصوصی دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳