حمل و نقل عمومی در آلمان

کشور آلمان یکی از کارآمد ترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان را داراست که همه نقاط مختلف از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرک های کوچک را پوشش می دهد. همچنن به خاطر آسایش، سرعت نسبتا بالا و قابلیت اعتماد در دنیا زبانزد شده است. برای اثبات این موضوع به واژه اتوبان اشاره می کنیم که در اصل یک واژه ی آلمانیست و وارد زبان فارسی شده است.

حمل و نقل توریست ها در آلمان

آشنایی با سیستم حمل و نقل برای آندسته از عزیزانی که به کشور آلمان سفر میکنند ، میتواند در کاهش هزینه های رفت و آمد و دیدن جاذبه های معروف شهر بسیار مفید واقع شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سیستم حمل و نقل عمومی آلمان را به طور مختصر برایتان توضیح دهیم.

خرید کارت های حمل و نقل در آلمان

خرید کارت های حمل و نقل در آلمان

خرید کارت های حمل و نقل در آلمان

برای آندسته از افرادی که وارد شهر برلین میشوند، کارت های عبوری توریستی که با نام های  AB یا ABC شناخته می شوند تعبیه شده است که میتوانند بر روی پکیج های تور خود اضافه کنند و یا از هتل ها خریداری کنند.این کارت ها شامل تخفیف های ویژه برای توریست ها و خدمات دیگر میباشد. تا زمانی که ویزای شما اعتبار داشته باشد و اینکه چه مدت در کشور مقصدخواهید ماند میتوانید از این کارتها استفاده کنید.

انواع کارت حمل و نقل در آلمان

برای استفاده از شبکه حمل و نقل در آلمان باید از کارت های مختلفی که به این منظور وجود داره رو تهیه کنید. 

  1.  بلیط های یک مسیره (EinzelTicket)
  2. بلیط های یک روزه (TagesTicket)
  3. بلیط های گروهی (GruppenTicket)
  4. بلیط هایی برای مسیر های طولانی
  5. بلیط های گروهی منطقه ای (Länder-Ticket)
  6. بلیط های یک روز گروهی (Quer-Durchs-Land-Ticket)
  7. بلیط های آخر هفته (Schönes-Wochenende-Ticket)

 از اعتبار کارت خود مطمئن شوید

همیشه قبل از ورود به ایستگاه های حمل و نقل از اعتبار داشتن کار خود مطمئن شوید.دستگاههای  اعتبارسنجی کارت را میتوانید در ورودی اتوبوس ها و تراموا پیدا کنید.اما در مترو های U و S این نوع دستگاه ها یافت نمی شود و دستگاه های بلیط برای قطارهای U و S  با آنچه که در اتوبوس یا تراموا می بینید، متفاوت است. دستگاه های خطوط قطار  sبه دو رنگ آبی و قرمز و دستگاه های خطوط U به رنگ زرد و سفید هستند. با این حال طرز کار کردن با این دستگاه ها بسیار آسان و مشابه هم است.

انواع وسایل نقلیه در آلمان

انواع وسایل نقلیه در آلمان

انواع وسایل نقلیه در آلمان

معمولا در شهرهای بزرگ آلمان چهار نوع وسیله حمل و نقل عمومی وجود دارد. سریع ترین و رایج ترین آنها سیستم ترانزیت سریعی به نام U-Bahn یوبان میباشدکه مراکز شهرها را پوشش می دهد.دیگری سیستم S-Bahn است که در اعماق زمین مرکز شهر و و بر روی زمین حومه شهر مستقر است. علاوه بر این دو سیستم، ترامواها و سیستم اتوبوسرانی هم وجود دارند. که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که تک تک آنها را توضیح دادیم.

مترو

مترو

مترو

قطار های زیر زمین یا مترو ها که به اون ها U-Bahn گفته میشه یکی از سریع ترین راه های حمل و نقل در شهر های بزرگ آلمان هستند که برای استفاده از اون ها باید بلیط هایی رو از دستگاه هایی که در ایستگاه های اون قرار داره، خریدار کنید و اون رو به مقداری که میخواید شارژ کنید. خطور این مترو ها با علامت U مشخص شده و پیدا کردن اون رو براتون راحت تر می کنه. علاوه بر اون انواع دیگه ای از مترو ها هم هستند که در شهر هایی مثل برلین و مونیخ مورد استفاده قرار می گیرند و از تراموا ها و اتوبوس ها سریع ترند و اما کمتر از اون ها استفاده میشن و بهشون S-Bahn گفته میشه و با S مشخص میشن و بعضی ایستگاه های اون ها به شبکه U-Bahn متصل میشه. در واقع برای استفاده از مترو در آلمان شما باید کارت هایی به نام BahnCard  بخرید و هزینه هاتون هم صرفه جویی کنید. مثلا با کارت ۲۵% می تونید ۲۵ درصد  کرایه رو ارزون تر پرداخت کنید. با کارت ۵۰% تا ۵۰ درصد تخفیف بگیرید و با کارت ۱۰۰ هم می تونید هر نوع قطاری رو بدون بلیط سوار شوید و از اکثر وسایل حمل و نقل رایگان استفاده کنید. هزینه کارت های ۲۵% کلاس دو ۶۲ یورو و فرست کلاس اون ۱۲۵ یورو میشه. ۵۰ درصد کلاس دو، ۲۵۵ یورو و فرست کلاس ۵۱۵ یورو که همه این ها تا یک سال اعتبار داره. برای کارت های یک ساله ۱۰۰% هم باید برای کلاس دو ۴۰۶ یورو و برای فرست کلاس ۶۸۹ یورو برای یک ماه پرداخت کنید که با نام و مشخصات خودتون صادر میشه و در غیر این صورت می تونید از بلیط ها استفاده کنید.

تراموا

تراموا

تراموا

اکثر شهر های آلمان به خصوص قسمت های شرقی اون به شبکه تراموا مجهز هستند و در خیلی از شهر ها سیستم های زیر زمینی برای اون تدارک دیده شده و اسم های متفاوتی به اون گفته میشه. تراموا ها معمولا از اتوبوس ها سریع تر هستند و از اوجایی که مسیر های مشخصی دارند در ترافیک های شهری هم گیر نمی کنند و برای استفاده از اون ها می تونید از انواع کارت های حمل و نقل و بلیط هایی که توسط خود راننده ها فروخته میشه استفاده کنید. معمولا هزینه ها در شهر های مختلف متفاوته مثلا در برلین هزینه تراموا برای مسیر های کوتاه حدود ۱٫۷۰ یورو میشه که می تونید برای ۶ ایستگاه اتوبوس یا تراموا از اون استفاده کنید.

اتوبوس

اتوبوس

اتوبوس

اتوبوس ها معمولا رایج ترین وسیله های حمل و نقل هستند که تمام شهر های آلمان رو پوشش میدن و به صورت منظم و در فواصل محدود و همه روز های هفته مسافر ها رو جابجا می کنند و امنیت مناسبی هم دارند. ایستگاه های اتوبوس معمولا هر ۳۰۰ متر در شهر ها قرار گرفتند و با هلامت یک دایره سبز رنگ و حرف H مشخص شدند که به زبان آلمانی به معنی Haltestelle یعنی ایستگاهه. اتوبوس ها در آلمان معمولا دکمه هایی دارند که موقع پیاده شدن می تونید اون رو فشار بدید. به علاوه رد قسمت بالای سر راننده هم تابلو هایی هست که می تونید اسم ایستگاه های بعدی رو اونجا ببینید. هزینه اون رو هم می تونید با انواع کارت هایی که معرفی شد پرداخت کنید.

تاکسی

تاکسی

تاکسی

تاکسی ها مثل خیل از کشور های دنیا، گروه ترین گزینه های حمل و نقل محسوب میشن و معمولا تا کسی مجبور نباشه و واقعا عجله نداشته باشه از اون استفاده نمی کنه. هزینه تاکسی ها معمولا به ازای هر کیلومتر جداگانه حساب میشه و بعضی از تاکسی ها برای حمل چمدان یا شب ها هزینه اضافی از مسافر ها دریافت می کنند. هزینه تاکسی در شهر های مختلف آلمان معمولا نرخ های متفاوتی داره. مثلا در برلین کرایه اولیه تاکسی ۳٫۹۰ یورو و به ازای هر کیلومتر ۲ یورو به اون اضافه میشه. در فرانکفروت و هامبورگ هم هزینه اولیه ۳٫۵۰ یورو و به ازای هر کیلومتر ۲ یورو اضافه میشه در حالی که در مونیخ هزینه اولیه تاکسی ۳٫۷۰ یورو و به ازای هر کیلومتر حدود ۱٫۹۰ یورو به اون اضافه میشه. اما شما هم سعی کنید تا زمانی که واقعا ضروری نیست از وسایل حمل و نقل عمومی دیگه مثل اتوبوس، مترو و تراموا استفاده کنید و تاکسی ها رو فق در زمان هایی که واقعا چاره ای نداشتید و گزینه دیکه ای در دسترستون نبود استفاده کنید چون هزینه اون در مقایسه با سایر وسیله های حمل و نقل واقعا زیاد تره.

دوچرخه

دوچرخه

دوچرخه

آلمانی ها عاشق دوچرخه هستند و در خیلی از شهر ها هم خطور مشخصی برای حرکت دوچرخه ها در سطح شهر وجود داره. اکثر دوچرخه ها یک چراغ سفید در جلو و یک چراغ قرمز در پشت دارند و اگه دوست داشته باشید می تونید شما هم یک دوچرخه کرایه کنید و یک گشت و گذار دوست داشتنی رو در شهر شروع کنید که معمولا هزینه کرایه اونا  با توجه مدل و امکاناتش متفاوته ولی معمولا به طور میانگین برای یک روز حدود ۱۹ یورو میشه.

بیشتر بخوانیم :  آبا تا به حال در مورد اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد چیزی شنیده اید ؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳