هر فرد که قصد دارد در آلمان تحصیل پزشکی داشته باشد باید از هزینه های آن با خبر باشد. می توان گفت کسانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند می توانند با هزینه ی مناسب در این رشته تحصیل کنند . چرا که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه ی پایین تری دارد. البته در هر مقطع تحصیلی دانشجو باید هزینه های متفاوتی را پرداخت کند. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد هزینه ی تحصیل پزشکی در المان داده ایم تا بتوانیم به برخی از سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم .

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI تحصیل پزشکی در آلمان 

پزشکی در آلمان از رشته هایی می باشد که طرفداران فراوانی دارد . و هر سال تعداد زیادی از افراد قصد دارند در آلمان و دیگر کشورهایی که تحصیل آنها رایگان است تحصیل کنند . با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در المان هزینه ی پایینی دارد و حتی رایگان می باشد افراد زیادی تمایل دارند در این کشور تحصیل کنند .

برای تحصیل پزشکی در این کشور فرد باید مدرک زبان آلمانی سطح B2 را داشته باشد . دوره ی تحصیل پزشکی در آلمان ۶ سال می باشد که با گذراندن این دوره دانشجو می تواند مدرک پزشکی خود را کسب کند .

یکی از نکات مهم تحصیل در دانشگاه های آلمان محدودیت سنی می باشد که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور دانشجو باید کمتر از ۲۱ سال سن داشته باشد تا بتواند در این کشور تحصیل کند . 

دانشگاه های پزشکی آلمان به دو بخش تقسیم می شوند دانشگاه رایگان و دانشگاه خصوصی . 

بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان از هزینه های آن بی خبرند شما هم جزو آنها هستید ؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مراحل تحصیل پزشکی در آلمان 

مراحل و مقاطع مختلفی وجود دارد که فرد پس از طی کردن آنها می تواند مدرک پزشکی اخذ کند . این مراحل ۶ سال طول می کشد که شامل :

بیشتر بخوانیم :  چرا آلمان به بهشت دانشجویان بین المللی معروفه؟

مرحله قبل از بالینی: 

این مرحله ۲ سال زمان می برد که شامل ۴ ترم است و در این مرحله دانشجو با اصول ابتدایی رشته پزشکی آشنا می شود و خود را برای مراحل تخصصی تر آماده می سازد .

مرحله بالینی

این مرحله سه سال طول می کشد که ۶ ترم است . در این مرحله دانشجو دوره ی عملی پزشکی را می آموزد که شامل سمینارها ، سخنرانی ها ، کارآموزی و دوره های عملی می باشد.

مرحله ی عملی

در این مرحله که کاملا عملی می باشد . آموزش های بالینی و موارد عملی مانند جراحی ، طب داخلی و … تدریس می شود .

مرحله ی آزمون دولتی 

برای اخذ مدرک پزشکی باید آزمون دولتی داده شود چرا که مدرک پزشکی باید به تصویب امتحانات دولتی و استاندارد های دولتی برسد . پس از گذراندن این دوره می توانید به عنوان پزشک در کشور آلمان فعالیت کنید .

بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان از هزینه های آن بی خبرند شما هم جزو آنها هستید ؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI هزینه های تحصیل پزشکی در آلمان 

دانش جویانی که قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمان را دارند می توانند به ۲ صورت در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند . یکی از آنها تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان است . که در صورت تحصیل در این دانشگاه ها نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه نخواهید داشت . و می توانید به صورت رایگان در این دانشگاه ها تحصیل کنید . دیگری تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی المان می باشد که باید بدانید در این صورت باید شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید که هزینه ی آن بسیار بالا می باشد. باید بدانید که هزینه ی تحصیل پزشکی در یک سال در دانشگاه های خصوصی حدود ۲۰۰۰۰ یورو می باشد. البته در صورت استفاده از بورسیه تحصیلی آلمان هزینه شما رایگان خواهد شد .

بیشتر بخوانیم :  راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان : 

  • ترجمه پاسپورت شخص
  • ترجمه ی شناسنامه شخص
  • ارائه ی مدرک دیپلم و ترجمه ی آن با ریز نمرات
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک سطح  B2  آلمانی
  • نامه ی تمکن مالی شخص
  • ارائه بیمه نامه برای فرد دانشجو

بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان از هزینه های آن بی خبرند شما هم جزو آنها هستید ؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI هزینه زندگی در آلمان 

می توان گفت که دانشجویان بسیار زیادی کشور آلمان را برای تحصیل در رشته ی پزشکی و یا دیگر رشته ها انتخاب می کنند چرا که به نسبت دیگر کشورهای پیشرفته هزینه های کمتری را برای تحصیل و زندگی در بر دارد . هزینه ی زندگی یک دانشجو در ماه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد . که در واقع این مبلغ هزینه ی خوراک ، پوشاک، رفت و آمد و … می باشد . اگر دانشجویان قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان را داشته باشند باید هزینه ی شهریه را نیز به هزینه ی زندگی اضافه کنند و در صورت اجاره خانه و یا خوابگاه نیز باید حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو به این هزینه ها اضافه کنند . 

به طور کلی باید گفت اگر بتوانید در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل کنید . آلمان گزینه ی مناسبی برای تحصیل می باشد . چرا که هزینه ی پزشکی در آن بسیار پایین می باشد . اما اگر بخواهید در دانشگاه های خصوصی آلمان تحصیل کنید باید سالیانه حدود ۲۰۰۰۰ یورو هزینه کنید . همچنین برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید مدرک زبان سطح B2 را داشته باشید .

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

برای  دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ی زندگی در آلمان ، هزینه  تحصیل در آلمان و یا اخذ اقامت آلمان و مهاجرت به آلمان و گرفتن پاسخ سوالاتتان با ما تماس بگیرید همکاران ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند .

بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان از هزینه های آن بی خبرند شما هم جزو آنها هستید ؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳