بهترین سوغات آلمان

وقتی از آلمان صحبت میکنیم بیشتر ذهن ها به سمت یک کشور صنعتی و مدرن اروپایی سوق پیدا میکند .اما باید این را در نظر بگیرید که در کنار همه جذابیت های مدرن و به روزی که این کشور دارد، صنایع دستی و دست سازه های فوق العاده ای در گوشه و کنار شهرهای آن پیدا میشود که با خرید آن و هدیه به دوستان خود زیبا ترین سوغاتی و یادگاری از سفرتان به آلمان برای آنها ببرید.با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب بهترین سوغات آلمان را معرفی کنیم.

برلین شهر سوغات آلمان

شهر برلین به عنوان پایتخت آلمان موقعیت مناسبی برای خرید دارد.با اندکی گشت و گزار در فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر میتوانید هر محصولی که بخواهید از بهترین برندهای مد تا صنایع دستی و محلی را پیدا کنید. بر حسب انتظار خیلی ها دنبال خرید بهترین و جدیدترین مد روز برای دوستان و بستگان خود هستند.

 اما خب سلیقه ها متفاوت است دیگر !

افراد دیگری ترجیح می‌دهند که از سفر، سوغاتی منحصربه‌فرد ببرند. چیزی که آن را نتوان به راحتی در جای دیگر پیدا کرد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال محصولات محلی و صنایع دستی می‌گردند. در ادامه با تعدادی از سوغاتی‌های خاص شهر برلین را برایتان نام میبریم که خاطرات سفر آلمان را برایتان زنده می‌کنند.

تزیینات کریسمس

تزیینات کریسمس

تزیینات کریسمس

آلمان برترین کشورتولیدکننده تزیینات کریسمس می باشد. بیشتر تزیینات کریسمس که امروزه میبینیم و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اصالت آلمانی دارند. به عنوان مثال میتوان حباب‌های شیشه‌ای و رنگارنگ از کارگاهای شیشه‌گری روستای لاوشا که تاریخ چند ساله دارد و یا سنت ساخت و استفاده از هرم‌های چوبی که با شعله‌ی شمع حرکت می‌کنند از منطقه‌ی ارتزگبیرگه نشات گرفته اند.

مجسمه‌های کوچک  Hummel

مجسمه‌های کوچک  Hummel

مجسمه‌های کوچک  Hummel

این مجسمه های کوچک بر اساس نقاشی‌های یک راهبه به نام ماریا هامل ساخته شده‌اند که اولین بار در سال ۱۹۳۵ معرفی شدند و در اواخر جنگ جهانی دوم به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسیدند. در آن زمان، سربازان آمریکایی حاضر در خاک آلمان این تندیس‌ها را به عنوان هدیه به خانواده های خود می‌فرستادند. امروز، باشگاه M.I. Hummel،  که صد هزار عضو در سراسر دنیا دارد به این اسم نامگذاری شده است.

تکه ای از دیوار برلین A bit of the Berlin Wall

تکه ای از دیوار برلین

تکه ای از دیوار برلین

یکی از بهترین سوغاتی های آلمان است که هر گردشگری می تواند آن را داشته باشد دیوار تاریخی ۱۵۵ کیلومتری برلین است. خیلی از افراد در هنگام خرید از خود میپرسند چگونه می توان فهمید که واقعا این یک تکه واقعا بخشی از دیوار برلین بوده یا قسمتی از دیوار خانه همسایه است!؟

تمامی تکه هایی که از بنای یادبود دیوار برلین هستند باید دارای یک گواهی نامه معتبر باشند اما بهترین راه این است که خودتان بخشی از دیوار را با ابزارهایی که در هتل وستین تهیه شده است بشکنید.

عروسک‌های Steiff

عروسک‌های Steiff

عروسک‌های Steiff

این سوغاتی نه فقط برای بچه‌ها بلکه برای بزرگترها و مجموعه‌داران هم بسیار جذاب است. عروسک‌های Steiff با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و بسیار متنوع و دوست‌داشتنی است. اگر زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید یک سفر کوتاه به Giengen ترتیب دهید و از کارخانه‌ی عروسک‌سازی بازدید کنید؛ جایی که در کارگاه‌های آن عروسک‌های پولیشی با دقت و ظرافت تمام با دست دوخته می‌شوند. می‌توانید بازدیدتان را با خرید در بزرگترین فروشگاه Steiff در دنیا، کامل کنید.

بیشتر بخوانیم :  رازهایی که باید در مورد پناهندگی به آلمان بدانید.

لیوان بزرگ  steins

این لیوان ها بسیار سنگین و گران قیمت هستند و البته شکننده! اما هیچ کس نمیداند که این لیوانها بومی المان هستند یا خیر. اما برای یک خرید عالی برای پدر و پدربزرگها گزینه مناسبی می تواند باشد.

کتاب رمان و داستان‌

با بازدید از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب‌فروشی‌ها می‌توانید این رمان‌ها و داستان‌ها را برای دوستداران زبان و فرهنگ آلمانی خریداری کنید. ناگفته نماند خیلی از این کتاب‌ها به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌اند و می‌توانید کتاب‌هایی به زبان‌های دیگر هم پیدا کنید.

ساعت کوکو Cuckoo clock

با خرید این سوغاتی زیبا و مشاهده آن هنگام بازگشت تک تک خاطرات سفر به برلین را در هر لحظه از زندگی خود بیاد می آورید. بیشتر مدل‌های ساده را که با دست، حکاکی و منبت‌کاری شده اند را می‌توانید با هزینه کمتر از ۲۰۰ یورور بخرید. اما مدل‌های لوکس‌تر که دارای جزییات ظریف است طبیعتا قیمت بالاتری دارند.گاهی قیمت آن به سه هزار یورو میرسد.

شکلات آلمانی

شکلات، یکی از سوغاتیهاییست که میتواند همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. خیلی از کشورهای دنیا، برندهای شکلات‌سازی‌های معروفی دارند که محصولات آنها در تمام کشورهای دنیا شناخته شده است. در آلمان هم مارک‌های مشهور و محبوب شکلات را در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ را بخرید.

از کجای آلمان سوغاتی بخریم؟

تا اینجا از سوغاتیهای کشور آلمان صحبت کردیم.اما از کجا این سوغاتیها را بخریم؟

در شهر برلین مراکز خرید و بازارچه‌های زیادی وجود دارند که از آنها می‌توانید انواع سوغات و هدیه را برای دوستان و نزدیکان‌ خود تهیه کنید که در ادامه تعدادی از آنها را نام میبریم.

 فروشگاه Berlin Deluxe

 فروشگاه Berlin Deluxe

فروشگاه Berlin Deluxe

در این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از هدیه و سوغات وجود دارد که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. از انواع تی‌شرت و کیف گرفته تا مجسمه‌های کوچک و زیبا. کارمندان این فروشگاه،با شما رفتاری بسیار دوستانه دارند و به خوبی شما را برای خرید هدیه‌ی مناسب راهنمایی می‌کنند.

فروشگاه Souvenirs To Go

فروشگاه Souvenirs To Go

فروشگاه Souvenirs To Go

در این فروشگاه می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های ریز و درشت را بخرید این مجموعه، همیشه آماده‌ی راهنمایی به شماست. تمام اقلام نام برده شده اعم از عروسک‌های پولیشی لباس، خرس، کیف، ظروف و اشیای سرامیکی و حتی تکه‌هایی از دیوار برلین را می‌توانید از این فروشگاه بخرید.

فروشگاه سوغات کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg)

فروشگاه سوغات کاخ شارلوتنبورگ یکی از زیباترین کاخ‌های برلین است و یکی از بهترین نمونه‌های قصر باروک در آلمان می باشد. بعد از بازدید از منظره باشکوه این کاخ، می‌توانید از فروشگاه سوغاتی که در مجموعه وجود دارد، یک یادگاری بخرید.

فروشگاه Freak Out

اگر به غیر از تی‌شرت و ماگ به دنبال یک سوغاتی خاص با طرح جاذبه‌های گردشگری برلین هستید، فروشگاه Freak Outبرای شما گزینه مناسبی است. هر چیزی که فکر کنید از کیف پول و کیف دستی گرفته تا عروسک‌های متنوع، اتوبوس‌های قدیمی دوطبقه‌ی مینیاتوری و بطری‌های نوشیدنی به شکل  برج برلین در این فروشگاه یافت میشود..

فروشگاه Ampelmann

Ampelmann یک برند نمادین و شناخته شده در برلین است که می‌توانید انواع سوغات را از آن خریداری کنید.این فروشگاه در یک خیابان خلوت در منطقه‌ی توریستی برلین واقع شده است و تا دیروقت دایر است. بنابراین برای سر زدن به آن و خرید سوغات، میتوانید آن را در آخر لیست اولویتهای خود قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳