بازار کار سوئد

بازار کار سوئد برای مهاجران

وجود بازار کار مناسب در اکثر کشورهای اروپایی از جمله سوئد باعث شده تا بسیاری از افراد خارجی سعی کنند شانس خود را برای کار در این کشور امتحان کنند و در چهارچوب قوانین مشخص شده توسط این کشور به ویزای کار سوئد دست یابند .کار در سوئد برای تمامی افراد خارجی از جمله ایرانیان مزایای خوبی دارد که ممکن است در دیگر کشورها وجود نداشته باشد.

بازار کار سوئد

بازار کار سوئد

یکی از مزایای کار در سوئد را می توان امکان کار برای افراد خارجی در تمامی مشاغل، نام برد. چنانچه شما در یک زمینه کاری، دارای مهارت و مدرک تحصیلی بالا باشید می توانید شانس خود را برای شغل مورد علاقه   خود امتحان کنید.

در این مقاله شما با فهرست مشاغل مورد نیاز سوئد، بازار کار سوئد،اهمیت مدرک تحصیلی در سوئد و … آشنا خواهید شد.

مشاغل مورد نیاز سوئد

مشاغل مورد نیاز سوئد

مشاغل مورد نیاز سوئد

کشور سوئد مانند تمامی کشورهای دنیا به متخصصان خارجی در زمینه های مختلف تکنولوژی و فناوری، اجتماعی واقتصادی، تولیدی و غیره نیاز دارد .
البته سوئد در بعضی از رشته های تحصیلی خاص و یا مهارت های فنی با کمبود نیرو مواجه است و هر ساله فهرستی از نیروهای مورد نیاز خود را منتشر می نماید و این می تواند فرصت مناسبی برای برخی متخصصان باشد.

بیشتر بخوانیم :  نگاهی به حمل و نقل عمومی در آلمان

ورود به بازار کار کشور سوئد معمولا کمی سخت و دشوار است اما در صورتی که بتوانید مستقیما با یک شرکت در ارتباط باشید می توانید دعوت نامه دریافت کنید و از این طریق برای ویزای کار سوئد اقدام کنید .

سیستم کاری در سوئد

سیستم کاری در سوئد

سیستم کاری در سوئد

سیستم کاری سوئد به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود که شما می توانید در تمامی آنها طبق قانون فعالیت کنید . البته وارد شدن به بخش دولتی از سایر بخش های موجود در سوئد دشوار تر می باشد و نیاز به طی کردن مراحل خاص دارد. معمولا خدمات در مانی و بهداشت ، آموزش ، شهرداری و کلیه خدمات عمومی و کشوری در بخش دولتی فعالیت دارند.

معمولا بیشترین نیروی کار سوئد در بخش خصوصی فعالیت دارند. بخش خصوصی از یک مغازه کوچک گرفته تا کارخانجات بزرگ و بین المللی را شامل می شود. به همین خاطر بیشترین نیاز به نیروی کار در این بخش احساس می شود .

مدرک تحصیلی در بازار کار سوئد

مدرک تحصیلی در بازار کار سوئد

مدرک تحصیلی در بازار کار سوئد

یکی از مواردی که در بازار کار سوئد اهمیت دارد، داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع دانشگاهی است . تمام کشورهای اروپایی سعی دارند افراد متخصص با مدارک دانشگاهی بالا را جذب کنند تا بتوانند از این طریق بازار کار خود را ارتقا بدهند. اماافرادی که مدرک تحصیلی بالایی ندارند، می توانند در زمینه هایی مانند تاسیسات و ساختمان ، مراقبت و نگهداری ، حمل و نقل و غیره فعالیت کنند.

بیشتر بخوانیم :  چیزهایی که باید در مورد پاسپورت آلمان بدانید .

معمولا هم تقاضا برای این گونه مشاغل زیاد است و امکان جذب شما بسیار کم است .در صورتی که در یک رشته خاص در دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا تحصیل کرده باشید در یافتن کار مناسب شانس خوبی خواهید داشت.البته نا گفته نماند در سوئد هم مانند ایران، داشتن سابقه کار در رابطه با شغل درخواستی یکی از شرایط اصلی استخدام به شمار می رود و بسیار مهم است.

درخواست کار در سوئد

درخواست کار در سوئد

درخواست کار در سوئد

بازار کار سوئد برای خارجی ها در صورتی که به شیوه درست انجام پذیرد می تواند مقدمه پیشرفت و داشتن شغل و زندگی موفق در این کشور باشد .
هم وطنان ایرانی که قصد دارند در کشور سوئد مشغول به کار شوند باید ابتدا با شرکت های مختلف سوئدی ارتباط برقرار نموده و درخواست کار خود را همراه با رزومه برای آنها ارسال نمایند .

شما می توانید از طریق اینترنت سایت های کاریابی در سوئد مانند Indeed را سرچ کرده و شغل های مورد نیاز را بررسی کنید .البته بهترین راه حل برای جستجوی کار مراجعه به همین سایت هاست و شما را از سپری کردن وقت بیهوده باز می دارند. یادگیری زبان انگلیسی را فرو موش نکنید، زیرا بسیاری از شرکت های سوئدی به دنبال یافتن نیروی مسلط به زبان انگلیسی هستند که بتوانند کار خود را در کشورهای دیگر نیز گسترش دهند.

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های هزینه زندگی در آلمان!

یکی دیگر از مواردی که شما برای ورود به بازار کار سوئد باید آمادگی آن را داشته داشته باشید شرکت در مصاحبه کاری هست. به خاطر داشته باشید که آشنایی با بازار کار یک کشور کار راحتی نیست و شما باید در این زمینه جستجوی زیادی انجام دهید و با افراد متخصص و کار بلد در این زمینه مشورت کنید.

بیمه بیکاری در سوئد

بیمه بیکاری در سوئد

بیمه بیکاری در سوئد

اگر شرکتی بخواهد نیروی کار خود را از کار برکنار و یا اخراج کند، افراد میتوانند از طریق A- Kassan تحت حمایت قرار گیرند و با یک هزینه کوچک در هر ماه، یک بیمه بیکاری ماهانه دریافت کنند. بعضی از شرکت ها هم چیزی به نام “kollektivavtalet” که یک توافق جمعی است را به افراد پیشنهاد می کنند، تا اطمینان حاصل شود، تمام حقوق کارکنان به طور عادلانه پرداخت میشود. اگر شرکتی این گزینه را به شما پیشنهاد نداد، این یک موضوع دیگر است که شما ممکن است بخواهید آن را مورد توجه قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳