آیا ایرانیان از زندگی در ترکیه رضایت دارند؟

هر ساله میلیون ها گردشگر از نقاط مختلف جهان به کشور ترکیه سفر می کنند که به نسبت جمعیت این کشور، آمار قابل توجهی است به ویژه اینکه، آمار گردشگران با سرعتی قابل توجه رو به افزایش است. این کشور با هوای مدیترانه ای خود جذابیت‌ های خاص خود را دارد و در ایام تعطیل نوروز و تابستان، میزبان ایرانیان زیادی می شود. میل سفر و مهاجرت به ترکیه تنها به گذراندن روزهای تعطیلی یا عید نوروز خلاصه نمی‌شود و تا کنون چندین‌ هزار ایرانی در شهرهای ترکیه اعم از استانبول، آنتالیا، آلانیا و … صاحب خانه و ساکن شهرهای این کشور هستند و مشغول به تحصیل و یا کسب و کار شده اند.

آمار مهاجرت ایرانیان به ترکیه

یکی از دلایلی که ایرانیان کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب می کنند، به دلیل همسایگی با ایران و دارا بودن خط مشی تا حدودی مشترک در زمینه فرهنگ، اقوام و دین است و از همه مهمتر اینکه، آب و هوای ترکیه شبیه به کشور ایران است و دارای ۴ فصل (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) می باشد و ایرانیان بهتر می توانند با آب و هوای آنجا کنار بیایند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر، ایرانیان بخصوص آذری ها بیشترین تعداد مهاجر خارجی را در ترکیه داشته‌ اند. این تعداد افراد بیشتر در شهرهای بزرگ مانند استانبول محله خان والده در ناحیه اروپایی فاتح و آنکارا اقامت کرده و افرادی که برای سکونت به این کشور میرفتند بیشتر شهرهای کوچکتر مانند ترابوزان و ارزروم را انتخاب می کنند.

آمار مهاجرت ایرانیان به ترکیه

آمار مهاجرت ایرانیان به ترکیه

بر اساس آمار سازمان امور مهاجرت وزارت کشور ترکیه در دو سال گذشته، اتباع روسیه با چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۸۲ نفر، شهروندان آلمان با سه میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۶ نفر و ایرانیان با ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۱۲ نفر پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه بودند و پیش بینی شده که تا سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی ترکیه به ۵۰ میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری این کشور نیز به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانیم :  راهنمای جامع اخذ پاسپورت ترکیه و پاسخ به تمام سوالات شما

آیا ایرانیان از زندگی در ترکیه رضایت دارند؟

تجربه و رضایت مندی در ترکیه می تواند از دیدگاه افراد با شرایط و سلیقه های متفاوت، متنوع باشد و بستگی به توانایی افراد دارد ولی واقعیت و شرایط زندگی در ترکیه این است که ترکیه کشور آرام و خوبی است. با توجه به نظرات ایرانیان مقیم ترکیه، اگر در کشور ترکیه یک پشتوانه ی خوبی داشته باشید زندگی برایتان بسیار راحت و مطلوب است و برخی از افراد به این دلیل زندگی در ترکیه را دوست دارند چون علاوه بر مدرک دانشگاهی در مقطع ارشد و دکتری، سوابق کاری خوبی دارندو یکی از مزیت هایی که باعث پیشرفت آنها در کشور ترکیه می شود، اینست که به زبان ترکی مسلط هستند این سری از افراد با پیدا کردن کار خوب در ترکیه، زندگی بسیار راحتی را پشت سر می گذارند.

آیا ایرانیان از زندگی در ترکیه رضایت دارند؟

آیا ایرانیان از زندگی در ترکیه رضایت دارند؟

معمولا بیشتر ایرانیان از زندگی در ترکیه رضایت دارند که گروهی از آنها، بازنشستگان هستند این افراد با حساب سپرده‌ ای که در ایران دارند و از سود بانکی دریافتی برای مخارج روزانه استفاده می‌ کنند البته این مقدار پول با توجه به هزینه زندگی در ترکیه مناسب می باشد و به مشکلی بر نخواهید خورد و یک خبر خوب برای افرادی که زندگی کردن در ترکیه را دوست دارند ولی سرمایه کافی ندارند!! این افراد می توانند با همان سرمایه کم به خرید ملک در ترکیه بپردازند و با توجه به مدرک تحصیلی شان یک کار مناسب پیدا کنند پس با کمترین سرمایه می توانید، اقامت ترکیه را از آن خود کنید.

بیشتر بخوانیم :  هر آنچه که باید درباره مهاجرت به ترکیه بدانید !

 

آیا شرایط زندگی در ترکیه بر طبق روال پیش می رود؟

پس اگر در کشور ترکیه بدنبال یک کار خوب با مزایای عالی باشید قطعا می توانید از پس هزینه های زندگی بر بیایید البته هزینه ها در شهر استانبول نسبتا بالاتر از دیگر شهرهای ترکیه می باشد در گذشته هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به کشور ایران بالاتر بود ولی امروزه با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت ها در مقایسه با ایران فرقی ندارند. این کشور از نظر اقتصادی بسیار بالاتر از دیگر کشورهای آسیایی است و از لحاظ امنیت حرف اول را میزند.

شرایط زندگی در کشور ترکیه مانند روال قبل پیش می رود و دین، سیاست، اقتصاد، نیروهای نظامی و بازار و… همه روال درست و منطقیه خود را طی میکنند و مردم آنجا همان کاری را انجام می دهند که دولت برایشان معین کرده است و هر چه از سمت شرق به سمت غرب بروید آب و هوا و امکانات و حتی روحیه و درآمد مردم بهتر می شود. پس به هر حال اگر در این کشور درآمد خوبی داشته باشید میتوانید همانند پادشاهان زندگی کنید.

مهاجرت ایرانیان مقیم به ترکیه

مهاجرت ایرانیان مقیم به ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳