در این مطلب به توضیحاتی در مورد برخی مشکلات زندگی در آلمان و اینکه چگونه می توانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم ، پرداخته ایم . شاید برای برخی افراد مهاجرت به کشور آلمان بسیار سخت باشد و با یک شوک فرهنگی مواجه شوند و برای برخی دیگر نیز تجربه ی جدید و هیجان انگیزی باشد .

با مطالعه ی این مطلب شما می توانید در زمان کوتاه اطلاعات مهمی را در مورد زندگی در آلمان کسب کنید . 😊

زندگی در آلمان

مهم ترین مشکلات زندگی در آلمان شامل : 

یادگیری زبان آلمانی

یکی از مهم ترین مشکلات برای مهاجران یادگیری زبان آلمانی است . افرادی که بخواهند زبان آلمانی را یاد بگیرند با مشکلاتی مواجه می شوند، اکثر مردم آلمان خصوصا جوان ها به زبان انگلیسی مسلط هستند پس اگر شما نیز به زبان انگلیسی مسلط باشید به راحتی می توانید با مردم آلمان صحبت کنید اما بهتر است از انها بخواهید که با شما به زبان آلمانی صحبت کنند تا مانند شرکت در کلاس های رایگان زبان آلمانی را یاد بگیرید .

باید توجه داشته باشید که نداشتن تسلط کافی به زبان آلمانی فرصت های شغلی شما را محدود می کند . حتی اگر چندین سال در این کشور زندگی کنید و کاملا این زبان را بیاموزید باز هم به اندازه ی یک فرد بومی آلمانی پیشرفت نمی کنید . 😕

کار و درآمد در کشور آلمان 

ممکن است برخی مهاجران در آلمان فرصت های شغلی کمتر و درآمد کمتری نسبت به کار در کشور خودشان داشته باشند چرا که در این کشور مالیات بسیار بالا می باشد و علاوه بر مالیات ۱۵ درصد در امد نیز به هزینه های درمان و بهداشت اختصاص می یابد . به همین دلیل شاید مجبور شوید ۲ برابر شرایط عادی در کشور خودتان کار کنید . 😱 البته پرداخت هزینه های درمان و بهداشت باعث می شود از بسیاری از خدمات درمانی در سطح بین المللی و استاندارهای جهانی برخوردار شوید . 👌 لازم به ذکر است تسلط بر زیان المانی می تواند فرصت های شغلی مطلوبی را برایتان رقم بزند .

بیشتر بخوانیم :  اروپای ایران کجاست!؟

اجاره مسکن در این کشور

از دیگر مشکلات زندگی در کشور آلمان تامین هزینه های مربوط به اجاره یا خرید آپارتمان می باشد . تعداد افرادی که در آلمان صاحب خانه هستند ۴۶ درصد می باشد که کمترین میزان در اتحادیه اروپا است . 😑 هابورگ یکی از گران ترین شهر های آلمان است که اجاره خانه در آن بسیار بالا می باشد . اگر به دنبال زندگی کم هزینه در یک شهر بزرگ هستید برلین را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که نرخ اجاره خانه نسبتا کم است .

👈در شهر هامبورگ با توجه به محله ی مورد نظر باید حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای کرایه آپارتمان هزینه کنید . در برخی محله ها ممکن است تا ۶۰۰ یورو  هزینه کنید و ممکن است صاحبخانه ۳ ماه کرایه را زودتر از شما بخواهد که برخی اوقات شامل بقیه هزینه های مربوط به آپارتمان نیز می شود . توصیه می کنیم قبل از مهاجرت به این کشور مبلغ قابل توجهی پول به همراه بیاورید .👇

بیشتر بخوانیم :  هر آنچه که باید درباره صنعت آلمان بدانید

لازم  به ذکر است لزوما همه ی آپارتمان ها دارای آشپزخانه یا ماشین لباسشویی و لوازم منزل نیستند شاید مجبور شوید وسایل خانه را به طور کلی خریداری کنید و لازم است بدانید تهیه مبلمان در این کشور چندین ماه طول می کشد بنابراین پیشنهاد می کنیم زودتر اقدام کنید .

زندگی در آلمان

هزینه های تحصیل در آلمان 

برخی از دانشگاه های آلمان برای دانشجویان خارجی شهریه اخذ می کنند . اما اکثر دانشگاه های آلمان آموزش عالی رایگان را ارائه می دهند .😃 تنها هزینه ی ای که باید پرداخت کنید اعانه نیمسال می باشد که هزینه های مربوط به حمل و نقل ، کمک هزینه های اداری ، امکانات ورزشی و … می باشد . این هزینه برای همه ی دانشجویان اجباری است . با اینکه هزینه ی تحصیل در آلمان رایگان است اما اگر قصد سفر به آلمان و ادامه تحصیل را دارید باید برای هزینه های زندگی نیز برنامه ریزی کنید .

هزینه های درمان در آلمان 

😀 بهداشت و درمان در کشور آلمان برپایه بیمه می باشد . و انواع خدمات مانند درمان های کیلینیکی ، درمان سرپایی ، زایمان ، دندانپزشکی ، توانبخشی و .. تحت پوشش بیمه می باشد . بیماران تنها اندکی از هزینه های درمانی را پرداخت می کنند . همچنین این هزینه ها برای کودکان ، سالمندان و افراد کم توان صفر است . بیمه های دولتی ، خصوصی و مالیات های شهروندان هزینه های نظام سلامت آلمان را تامین می کنند .

بیشتر بخوانیم :  بازار کار سوئد برای ایرانیان چگونه است ؟

لازم به ذکر است که ۹۰ درصد مردم آلمان تحت پوشش بیمه هستند و افراد با سطح درآمد بالاتر می توانند بیمه های خصوصی را نیز انتخاب کنند . در صورت انتخاب بیمه ی دولتی باید ۱۵ درصد درآمد خود را به بیمه پرداخت کنید . 

نژادپرستی در آلمان 

اکثر مردم رفتارها و برخوردهای دوستانه ای دارند . به دلیل اینکه آلمان ها از گذشته تا به امروز رفتارهای نژادپرستانه ای را در تاریخ ثبت کرده اند خیلی از انها می کوشند که با نشان دادن رفتار خوب گذشته خود را تغییر بدهند . چرا که اتفاق های نژادپرستانه ای که در گذشته رخ داده باعث خجالت زدگی برخی از آنها است . البته نمی توان گفت که همه ی مردم آلمان رفتار دوستانه ای دارند اما در مجموع رفتار انها مطلوب است . 👇

به دلیل حضور ملل مختلف در شهرهای بزرگ المان مانند فرانکفورت ، برلین ، مونیخ و .. جامعه به محیط بین المللی تبدیل شده است .

👈 چه کسی می خواهد بهترین شیوه ی مهاجرت به آلمان را بداند ؟

اگر تمایل دارید در مورد زندگی در آلمان ، مهاجرت برای کار ، تحصیل و یا چگونگی اخذ اقامت در آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید آنها با توجه به اطلاعات کاملی که در مورد چالش های پیش رو برای زندگی در آلمان دارند شما را راهنمایی می کنند تا با بهترین روش مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت در این کشور آشنا شوید . لازم به ذکر است مشاوره در این مورد رایگان می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳