در این مطلب به جزئیات هزینه های تحصیلی آلمان و هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان پرداخته ایم . متقاضیان تحصیل در آلمان بهتر است این مقاله را مطالعه کنند .

به طور کلی هزینه ی تحصیل در آلمان به دو بخش تقسیم می شود . بخشی هزینه های مربوط به دانشگاه و تحصیل است و بخش دیگر هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی آلمان مانند اجاره خانه ،خورد و خوراک و …

شهریه دانشگاه ها در کشور آلمان

در اکثر دانشگاه های المان شهریه رایگان می باشد البته هزینه ی مربوط به خدمات دانشجویی و بیمه دانشجویی مربوط به شهریه نمی شود . در برخی از دانشگاه های آلمان شهریه اخذ می شود به خصوص رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود . 😉 در این نوع دانشگاه ها شهریه بستگی به نوع رشته و دانشگاه دارد . با توجه به نتیجه ی تحقیقات موسسه ی معتبر GERMAN ACADEMIC EXCHANGE SERVICE هزینه ی تحصیل در آلمان به صورت میانگین سالی ۹۱۷۰ یورو می باشد . که ۴۷۰ یورو از ان مربوط به هزینه های دانشگاه و ۸۷۰۰ یورو از آن مربوط به هزینه های زندگی مانند خورد و خوراک کرایه مسکن و … می باشد .

هزینه های تحصیل در آلمان

هزینه ی تحصیل در مقطع لیسانس

همان طور که گفتیم اکثر دانشگاه ها در آلمان رایگان هستند . با وجود این برای خدمات دانشجویی و استفاده از امکانات دانشگاه از دانشجویان هزینه هایی اخذ می شود . به طور میانگین با توجه به نوع دانشگاه در هر ترم این هزینه ها حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو می باشد . دانشجویان می توانند با پرداخت ۱۰۰ یورو بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنند .😳 اگر موفق نشوید در مدت مقرر مثلا ۸ ترم درس خود را به پایان برسانید و حدود ۴ ترم ادامه یابد باید شهریه ی ترم های بعدی را به طور کلی پرداخت کنید که چیزی حدود ۹۰۰ یورو می باشد .

علاوه بر دانشگاه های دولتی دانشگاه های خصوصی و انستیتوهای معتبر  نیز در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند . شهریه در این دانشگاه ها متفاوت است و به قوانین دانشگاه مربوط می شود اما به طور میانگین ممکن است در سال تا ۲۰۰۰۰ یورو نیز برسد.

بیشتر بخوانیم :  یه چیزایی درباره آب و هوای آلمان!

هزینه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا

اگر فردی بلافاصله بعد از اتمام تحصیل در مقطع لیسانس در رشته ی مرتبط اقدام به ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا کند . شهریه ی آن رایگان است .😍 همان طور که اشاره کردیم هزینه ی خدمات دانشجویی و امکانات دانشگاه از دانشجویان فوق لیسانس و دکترا نیز اخذ می شود . برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را در کشور دیگر اخذ کرده باشند برای ادامه تحصیل باید ترمی حدود ۱۰۰۰۰ یورو پرداخت کنند و برای دانشگاه های خصوصی نیز ممکن است تا ۳۰۰۰۰ یورو نیز برسد .😲

شهریه دانشگاه برای مقطع دکترا برای ۶ ترم اول رایگان می باشد . و با توجه به سطح آموزشی تنها هزینه ی خدمات و امکانات که حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو می باشد اخذ می شود .

هزینه های تحصیل در آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

مهم ترین هزینه مربوط به اجاره خانه و خانه ی دانشجویی در آلمان می باشد . دانشجویان در این مورد ۲ انتخاب دارند می توانند از خواب گاه های دانشجویی استفاده کنند که ارزان تر است و دارای امکانات بیشتری می باشد مثلا استفاده از اینترنت رایگان است . یا می توانند برای خود در یکی از شهر های آلمان خانه کرایه کنند .

بیشتر بخوانیم :  ﯾﮏ راه ﺳﺮﯾﻊ ﺑﺮاي ﺣﻞ ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ اخذ اقامت آلمان از طریق بلو کارت یا کارت آبی

مسلما در شهر های کوچکتر کرایه خانه ارزان تر و در شهر های بزرگتر کرایه خانه گران تر می باشد . به طور کلی چه در خانه خصوصی و یا چه در خوابگاه دانشجویی اقامت کنید هزینه ای حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو باید در ماه پرداخت کنید . نکته ی قابل توجه این است که در خوابگاه های مربوط به دانشگاه هزینه ی آب و برق و … بر روی اجاره بها می باشد . اما در خانه های خصوصی هزینه ی آب و برق و … به صورت جداگانه باید پرداخت شود .

هزینه های تحصیل در آلمان

لازم به ذکر است هزینه ی بیمه ی دانشجویی که حتما باید پرداخت شود حدود ۵۰ یورو در ماه می باشد .

بر طبق تحقیقات موسسه ی معتبر GERMAN ACADEMIC EXCHANGE SERVICE هزینه ی زندگی یک شخص در آلمان ماهانه به این صورت می باشد : خورد و خوراک ۱۶۵ یورو ، پوشاک ۵۲ یورو ، حمل و نقل ۸۲ یورو ، استفاده از تلفن، اینترنت ، اشتراک تلویزیون ۳۲ یورو ، خرید وسایل مربوط به تحصیل ۳۰ یورو ، تفریح، اوقات فراقت و گردش  ۶۸ یورو . 😖

البته برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان باید ثابت کنید که سالانه به حدود ۸۰۴۰ یورو و ماهانه به حدود ۶۷۰ یورو برای مخارج تحصیل و زندگی در آلمان دسترسی دارید تا موفق به اخذ ویزای تحصیلی آلمان شوید .

بیشتر بخوانیم :  پکیج

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان در مورد هزینه های تحصیل و اقامت در آلمان با همکاران ما تماس بگیرید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳