در این مطلب در مورد ویزای جستجوی کار آلمان، مشاغل مورد نیاز کشور المان، مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار آلمان و … به صورت کامل توضیح داده شده است . و همچنین با خواندن این مقاله پاسخ به برخی سوالات خود در مورد کار در آلمان را دریافت خواهید کرد .

کشور آلمان دارای اقتصاد قوی می باشد که چهارمین اقتصاد از نظر تولید ناخالص داخلی ، پنجمین اقتصاد از نظر برابری قدرت خرید همچنین سومین صادر کننده و وارد کننده ی دنیا می باشد . این کشور توصعه یافته استاندارد های بالای زندگی را داراست . آلمان از سال ۱۹۹۳ عضو اتحادیه اروپا می باشد و از سال ۱۹۹۹ عضو شنگن می باشد .

چیزاهایی که باید در مورد ویزای جستجوی کار آلمان بدانید.

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2ویزای جستجوی کار آلمان

آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا می باشد و کشوری صنعتی است . این کشور دارای شرکت های معروف بسیاری می باشد . به همین خاطر شانس پیدا کردن کار و اقامت در این کشور بسیار است . ویزای کار آلمان فرصتی مناسب برای کاریابی و اقامت در آلمان می باشد که دارندگان آن می توانند تا ۲ سال اقامت آلمان را به دست آورند . پس از ان امکان تمدید ویزا و امکان درخواست بلوکارت اتحادیه اروپا و همچنین دیگر مجوزهای اقامت وجود دارد. افرادی که شهروند کشورهای عضو EEA / EU و  استرالیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، سوئیس، جمهوری کره هستند می توانند بدون ویزا وارد المان شوند و برای کار درخواست اقامت دهند . شهروندان دیگر کشورها باید قبل از ورود به آلمان برای اهداف کاری ویزا تهیه کنند . در ادامه انواع ویزای جستجوی کار آلمان را توضیح داده ایم .

چیزاهایی که باید در مورد ویزای جستجوی کار آلمان بدانید.

می توان از این چند طریق برای دریافت ویزای کار آلمان به مدت طولانی اقدام کرد :

بیشتر بخوانیم :  راهنمایی کامل برای اقامت آلمان و پاسخ به 10 سوال مهم

اشتغال: داشتن پیشنهاد کاری در آلمان .

خود اشتغالی: اگر تمایل دارید کسب و کار را خودتان در المان ایجاد کنید .

جستجوی کار: اگر به دنبال شغل در آلمان هستید .

کار کردن به عنوان Au pair : برای افرادی که مایل به یادگیری فرهنگ و زبان آلمانی هستند .

ویزای کار تعطیلات : برای افرادی از چندین کشور که قرار داد ویزای کار تعطیلات را با آلمان امضا کرده اند .

از میان اینها ویزای اشتغال و جستجوی کار رایج تر می باشد که در ادامه توضیحات تکمیلی می دهیم .

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2ویزای کار آلمان ( ویزای Job seeker )

ویزای Job seeker یا همان جستجوی کار آلمات یک مجوز اقامت می باشد که در مدت ۶ ماه به شما اجازه می دهد یک شغل پیدا کنید . اگر در این مدت بتوانید یک کارفرما پیداکنید به شما ویزای کار آلمان داده می شود و می توانید در آلمان زندگی و کار کنید . توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کار ویزای اقامت نمی باشد بلکه مدت زمانی است که به شما اجازه می دهد تا کار پیدا کنید .

برای دریافت ویزای جستجوی کار و واجد شرایط بودن معیارهای متنوعی وجود دارد 

باید در زمینه ی رشته ی تحصیلی خود حداقل ۳ سال سابقه کاری داشته باشید اگر این سابقه بیشتر باشد بهتر است . 

باید تمکن مالی برای زندگی در آلمان را داشته باشید .

تا زمانی که اجازه کار دریافت کنید باید بیمه مسافرتی و یا پزشکی داشته باشید .

همچنین برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان مدک زبان B1 آلمانی لازم می باشد . 

چیزاهایی که باید در مورد ویزای جستجوی کار آلمان بدانید.

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2ویزای کار آلمان ( ویزای Job offer)

داشتن یک پیشنهاد کار در آلمان از کارفرما Job offer یکی از روش های کار در این کشور می باشد. البته هر کارفرما در آلمان باید برای پیدا کردن نیروی کار مدت ۳ ماه شغل مورد نظر را در کشور آلمان آگهی کند و در صورت پیدا نکردن نیروی کار مدت ۳ ماه آن شغل را در اتحادیه اروپا آگهی کند که مدت ۶ ماه زمان می برد سپس تقاضای کارفرما به همراه لیست افراد متقاضی کار به اداره کار آلمان برای بررسی فرستاده می شود اولویت دریافت کار با اتباع کشور آلمان سپس اتحادیه اروپا و سوئیس می باشد و بعد از آن کشورهایی که بدون ویزا می توانند به آلمان وارد شوند مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، کانادا ، آمریکا .

بیشتر بخوانیم :  همه چیز درباره فرهنگ مردم آلمان!

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2نرخ بیکاری در کشور آلمان

این کشور با کمبود کارگر ماهر مواجه است به طوری که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است کمبود کارگر تا ۳ملیون نفر افزایش یابد . دلیل آن پیری و نرخ کم تولد در این کشور می باشد . با توجه به این مشکل دولت آلمان در سال ۲۰۱۸ قوانین جدید مهاجرتی را اعلام کرد . به این صورت که سیاست های مهاجرت آلمان بر اساس مدل مهاجرت کانادا می باشد و اولویت مهاجرت به متخصصان ماهر و با تجربه ، حرفه ای و سطح بالای زبان آلمانی و انگلیسی داده می شود .

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2مراحل جستجوی کار در آلمان 

برای دریافت ویزای جستجوی کار المان باید شرایط لازم را داشته باشید . که این شرایط را ذکر کرده ایم . ایرانیان جویای کار در کشور المان باید ویزای جستجوی کار کشور آلمان را از سفارت المان داشته باشند تا بتوانند مجوز اقامت برای جستجوی کار را کسب کنند . قبل از اینکه به این کشور وارد شوید باید محل اقامت خود را مشخص کنید . یکی از مهم ترین نکات برای کاریابی در کشور آلمان داشتن تسط بر زبان آلمانی می باشد . مدرک سطح B1 زبان آلمانی برایتان مهم می باشد . البته ممکن است با تسلط بر زبان انگلیسی نیز بتوانید شغلی بیابید اما بهتر است به زبان آلمانی تسلط داشته باشید .

بیشتر بخوانیم :  بازار کار سوئد برای ایرانیان چگونه است ؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2اخذ ویزای جستجوی کار آلمان به روش مجازی 

یکی از روش های پیدا کردن شغل در آلمان با استفاده از سایت های کاریابی آلمانی می باشد . همچنین می توانید از طریق آژانس استخدام فدرال (BA)  رزومه ی خود را ارسال کنید تا بتوانید کارفرما پیدا کنید . همچنین می توانید رزومه ی خود را به سایت شرکت های مورد نظر ارسال کنید.

چیزاهایی که باید در مورد ویزای جستجوی کار آلمان بدانید.

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI Type B-2اخذ ویزای جستجوی کار آلمان به روش حضوری

باید از قبل وقت مصاحبه بگیرید و با مدارک و رزومه ی خود در روز مصاحبه حاضر شوید . تسلط شما به حرفه و زبان آلمانی بسیار مهم می باشد . اگر در آلمان آشنا دارید می توانید توسط آنها کارفرما پیدا کنید . همچنین اگر در محل هستید می توانید از طریق روزنامه های محلی و همچنین آژانس های کاریابی کار پیدا کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای جستجوی کار آلمان و همچنین اخذ اقامت آلمان با ما تماس بگیرید همکاران متخصص ما به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد و پاسخگوی تمامی سوالاتتان خواهند بود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳