چرا آلمان به بهشت دانشجویان بین المللی معروفه؟

همونطور که میدونین یکی از راه های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل هستش . اخیرا آلمان به یک جاذبه برای دانشجویان بین المللی در سرتاسر دنیا تبدیل شده. بیاین با هم نگاهی به دلایل دانشجویان برای انتخاب این کشور برای تحصیل بپردازیم.. چرا آلمان به بهشت دانشجویان بین المللی معروفه؟

مهاجرت به آلمان

۱٫تحصیل در خارج از کشور

آلمان یک کشور ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور هستش. آلمان تاریخ غنی و پیچیده، فرهنگ سازنده  و مردم دوست داشتنی و هر چیزی که یک دانشجو برای تحصیل در کشور خارجی به دنبالش هست، رو یکجا داره. از طرف دیگر، دانشگاه های آلمان در بین بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و برنامه های نوآورانه و بین المللی و نظم کاری که لازمه هر حرفه ای هستش رو ارائه می کنن. آلمان یه کشور متنوع و جالب از هر نظر هستش که  ارزش کشف منابع طبیعی و غیر طبیعی رو داره.

معرفی ۱۰ دانشگاه  معروف آلمان

۲٫برنامه هایی در سطح بین المللی

سیستم آموزشی آلمان بر حوزه بین المللی تمرکز زیادی داره، به همین دلیل شمار دانشجویان بین المللی در این کشور هر روز در حال افزایش هستش. تقریبا هر دانشگاه در آلمان در برنامه آموزشی خود یه کنفرانس بین المللی گنجانده که در آن تمام مدرسان از سراسر دنیا تخصص خود به زبان انگلیسی و یا آلمانی به اشتراک میذارن. در بیشتر دانشگاه  های کشور آلمان یادگیری زبان آلمانی اجباری هستش و با یه تیر دو نشون خواهید زد!

در حدود ۴۰۰ تا از موسسات آموزش عالی با توجه به هدف از تحصیل دانشجویان رشته هایی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رو ارائه میدن. چهار نوع موسسه آموزش عالی در آلمان هستش که بر اساس معیارهای مختلف عمل می کنه و موقعیت های متنوعی در اختیار دانشجویان قرار میده.

  1. دانشگاه های کلاسیک و آکادمی های تحقیقاتی از معتبرترین موسسات سراسر دنیا هستن.
  2. دانشکده های فنی (به آلمانی:hochschule) به آموزشی مهارت های فنی در زمینه تکنولوژی به صورت عملی و تئوری میپردازد. در واقع در اینجور موسسه ها بیشتر روی مهارت های عملی و کاربردی دانشجویان تمرکز میشه.
  3. دانشکده های هنرهای زیبا، فیلم و موسیقی روی استعدادهای نادر تمرکز می کنند بنابراین برای ثبت نام در چنین موسساتی باید در یک آزمون پذیرش ویژه ثبت نام کنین.
  4. و دیگری دانشگاه های علوم کاربردی هستن که به علوم اجتماعی و انسانی اختصاص دارند.

در آلمان گرفتن مدرک کارشناسی ارشد حدود ۲ سال طول می کشد در صورتی که برای دکترا باید حدود ۳ سال به تحصیل بپردازید.

بیشتر بخوانیم :  راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

برای کسب مدارک تحصیلی تکمیلی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها به زبان آلمانی شرکت کنین و اگه مهارت لازم رو داشته باشین میتونین در اون مقطع به تحصیل ادامه بدین. اگرچه در مدارک بین المللی میتوان به زبان انگلیسی درس خواند ولی برخی از واحدها رو باید به زبان آلمانی بگذرونین.

دوره های بین المللی که بدون در نظر گرفتن سطح ارائه میشه، بر طبق معیارهای جهانی طراحی شدن و تا حد ممکن دانشجو می کنند. اگر در دانشگاهی آلمانی ثبت نام کردین، انتظار موارد زیر رو داشته باشین:

  • استانداردهای آکادمیک بالا و برنامه های تحصیلی سازمان یافته
  • مدارک علمی مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • دروس آموزشی به زبان انکلیسی و آلمانی
  • خدمات ویژه: پشتیبانی تحصیلی و شخصی، مشاوره های تحصیلی و دوره های تحصیل در خارج از کشور

علاوه بر کیفیت بالای آموزشی در این کشور، هیچ هزینه ای از شما دریافت نمیشه و یک زندگی ایده آل در حد بالاترین استانداردهای جهانی رو خواهید داشت.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

برنامه های بین المللی

۳٫تحصیل بدون پرداخت هزینه

اگر شما از نظر تحصیل، آلمان رو با سایر کشورهای همسایه مقایسه کنین، متوجه خواهید شد که آلمان بر خلاف سایرین از اکتبر ۲۰۱۴ بدون هزینه خدمات آموزشی ارائه می کند. چنین مزیتی برای تحصیل عالی در آلمان نه تنها برای شهروندان بلکه برای دانشجویان خارج از کشوری که مایل به تحصیل در آلمان هستند وجود داره.

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

البته این امر در دانشگاه های خصوصی آلمان اعمال نمیشه و با توجه به نوع موسسه در مقاطع مختلف هزینه های تحصیل گرفته میشه. در دانشگاه های دولتی دانشجو باید فقط هزینه یک ترم سه ماهه (شهریه نمادین) رو پرداخت کنه. این تحصیل رایگان برای اونایی هستش که در مقطع کارشناسی درس میخونن و در مقطع کارشناسی و دکترا باید مثل قبل شهریه پرداخت کنن. البته ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی نسبت به موسسات خصوصی ، چندین هزار یورو به نفع شما خواهد بود.

دو روش هست که بتونین از پس شهریه ها بر بیاین، یکی بورس تحصیلی هستش برای دانشجویان خاص ارائه میشه . یکم سخته ولی ارزشش رو داره و یکی گرفتن وام تحصیلی هستش که میتونین بعدن پرداختش کنین.

همچنین میتونین به یک کار نیمه وقت مشغول بشین و هزینه های روزانه رو بدین.

سفر به المان

تحصیل رایگان در آلمان

 

۴٫اقامت مقرون به صرفه

مث بقیه کشورها، اقامت در خوابگاه های دانشجویی میتونه نسبت به یک خانه اجاره با کیفیت نامعلوم، ارزان تر در بیاد. خوابگاه ها یک سری ساختمانهای قدیمی هستن که همه امکانات آن به صورت مشترک هستش و شما نمیتونین انتخاب کنین که هم اتاقی شما کی باشه. هر چند به تازگی امکانات جدیدی به این خوابگاه ها اضافه شده ولی همچنان مسئله مشترک بودن امکانات یک معضله.

با این حال پیدا کردن یک اتاق با چنین شرایطی هم دشواره چرا که باید از قبل رزرو کنین. اگه میخواین توی یکی از این خوابگاه ها بمونین، باید از قبل باهاشون تماس بگیرین تا شما رو اسکان بدن. حواستون باشه ممکنه برای مدت طولانی مثلا یک سال ، سرویس دانشجویی شما رو در لیست انتظار بذاره، پس بهتره یک برنامه پشتیبان داشته باشین!

بیشتر بخوانیم :  بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان از هزینه های آن بی خبرند شما هم جزو آنها هستید ؟

یک گزینه دیگه خوابگاه های دانشجویی خصوصی هستش . اتاقهای وضعیت نرمالی دارن و قیمت آن نسبتا مقرون به صرفه هستش. برای اطلاعات بیشتر باید از دفتر خدمات دانشجویی بپرسین.

مهمانخانه دانشگاه هم ارزش امتحان کردن شانستون رو داره. این اتاق ها برای استادان میهمان در نظر گرفته شدن و شما ممکنه خوش شانس باشین و بتونین یه اتاق بگیرین. شما میتونین از طریق دفتر امور مشاوره دانشجویان خارجی ، برای یک آپارتمان در این مهمانخانه ها درخواست بدین.

در صورتی که میخواین یک اقامتگاه خصوصی داشته باشین، باید یه جایی در نزدیکی محوطه دانشگاه بگیرین که مجبور نباشین مسافت طولانی رو برین و برگردین. یه سری تابلوهای اطلاع رسانی در دانشگاه وجود داره، که روی اون میتونین اطلاعاتی درباره اتاقها و آپارتمانهای خالی در نزدیکی محدوده دانشگاه رو ببینین. معمولا این آگهی ها مربوط به دانشجویانی ست که به دنبال همخانه برای نصف کردن اجاره هستن.

اگه یه آپارتمان کامل میخواین و میتونین هزینه هاش رو پرداخت کنین باید از روزنامه و اتحادیه دانشجویی سوال کنین. اینجوری گزینه های زیادی دارین و میتونین درباره شرایط اجاره خانه و غیره اطلاعات کسب کنین.

پیدا کردن خانه اجاره ای در آلمان

اقامتگاه های ارزان آلمان

۵٫سفر به اروپا با ویزای دانشجویی

دانشجویان ایرانی باید برای ویزای دانشجویی آلمان درخواست بدن. در صورت دریافت ویزای دانشجویی و اخذ اجازه اقامت، شما میتونین به تمام مناطق شینگن بدون ویزا سفر کنین و فرصتی هستش تا از سایر کشورها دیدن کنین.  وقتی نامه پذیرش از یک دانشگاه آلمانی برای شما اومد، باید سه ماه قبل از خروج برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست بدین.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳