نمایشگاه علم و هنر

بسیاری از افراد اسپانیا را با ساحل‌های آفتابی، گاوبازی یا غذاهای لذیذ می شناسند، اما در این کشور شاهکارهای معماری و بناهای منحصر به فرد از دوره‌های تاریخی مختلفی وجود دارند که هر بیننده ای را غافل‌گیر می کند.

قلعه‌های قرون وسطایی و روستاهای اندلسی، آثار به جا مانده از زمان رومی‌ها و اعراب، ترکیبی بی‌نظیر از جاذبه‌های فرهنگی و معماری اسپانیا را به گردشگران نشان میدهد.بیشتر این آثار در شهر‌های بزرگ این کشور، همچون مادرید، بارسلون و کوردوبا قرار گرفته اند.

در ادامه به معرفی این جاذبه های توریستی و معماری اسپانیا خواهیم پرداخت.

جاذبه گردشگری کازا باتیو Casa Batlló شهر بارسلون

جاذبه گردشگری کازا باتیو

جاذبه گردشگری کازا باتیو

کازا باتیو خانه ای مشهور در بارسلوناست که توسط آنتونی گائودی معمار کاتالونیایی طراحی شده است. این خانه در سال های ۱۸۷۵ و ۱۸۷۷ بنا شده و در سال ۱۹۰۰ دوباره بازسازی شد و به شکلی که امروزه مشاهده می کنیم درآمد.

بیشتر بخوانیم :  آب و هوای اسپانیا چطوره!

با زدید از کازا باتیو که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده برای عموم آزاد است و هرساله بازدیدکنندگان زیادی برای مشاهده این شاهکار معماری به بارسلون سفر می کنند. تصویری از این محل زیبا را در ادمه مشاهده می کنید.

کلیسا ساگرادا فمیلیا

کلیسا ساگرادا فمیلیا

کلیسا ساگرادا فمیلیا

کلیسای ساگرادا فمیلیا (Sagrada Familia)،که به «خانواده مقدس» معروف است،از سال ۱۸۸۲ میلادی توسط آنتونی گائودی همان معمار مشهور اسپانیایی همچنان در حال ساخت بوده و ادامه دارد. تخمین زده اند ساخت این کلیسا بین دهه های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ پایان می یابد.

نمایشگاه علم و هنر

نمایشگاه علم و هنر

نمایشگاه علم و هنر

«کیوداد دِ لاس آرتِس ایلاس فیِنفیَس» (Ciudad de las Artes y las Ciencias) یکی از نمایشگاه‌های فرهنگی و علمی اسپانیاست که در شهر والنسیا قرار گرفته، گردشگرانی که به این محل می آیند با دنیای عظیمی از هنر و علوم مواجه می شوند.

در امتداد دو کیلومتری رود «توریا» معمارانی چون «سانتیاگو کالاتراوا» و «فلیکس کاندلا» ،چندین نمونه از معماری آوانگارد را طراحی کرده اند که واقعا خیره‌‌کننده می باشند.

بیشتر بخوانیم :  سیر تا پیاز ویزای شینگن!

کلیسای بورگوس (Burgos Cathedral)

کلیسای بورگوس

کلیسای بورگوس

کلیسای بورگوس به سبک گوتیک اروپایی می باشد که ساخت آن به مدت ۹ سال به طول انجامید. با وجود اینکه ۲ قرن پس از احداث بورگوس می گذرد اما همچنان توسعه یافته و بخش‌های جدیدی به آن اضافه می گردد.این کلیسااز نظر معماری داخلی در بین سایر کلیساهای گوتیک اروپایی بی‌نظیر است.

کاخ الحمرا (Alhambra)

کاخ الحمرا (Alhambra)

کاخ الحمرا (Alhambra)

کاخ الحمرا یکی از شاخص ‌ترین نمونه‌های هنر و معماری اسلامی اروپاست که در شهر گرانادا بنا شده است و در سال ۱۹۸۴ میلادی نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

کاخ الحمرا به عنوان یکی از ۳ مقصد گردشگری اسپانیا به شمار می آید که بر روی تپه‌ی «سابیکا» بنا شد؛ سابیکا همان محلیست که یک شهر رومی بر روی ان استقرار داشت که مورد حمله ی اعراب قرار گرفت. بعد از پیروزی اعراب، این محل به مرکز سیاسی و حکومتی مسلمانان در غرب تغییر یافت.

بیشتر بخوانیم :  از سیر تا پیاز ویزای اسپانیا

پلازای اسپانا (Plaza De España)

پلازای اسپانا (Plaza De España)

پلازای اسپانا (Plaza De España)

پلازای اسپانا جلوه ای از شکوه و هنر ایرانیست که در قلب اسپانیا و در میدانی باشکوه در شهر سویای اسپانیا با کاشی و سرامیک‌های زیبا ساخته شده است.و مشاهده ی آن یادآور هنر ایرانیان است.

مسجد قرطبه یا مثکیه در اسپانیا با معماری اصیل ایرانی

مسجد قرطبه

مسجد قرطبه

مسجد قرطبه سومین بنای بزرگ جهان اسلام است که به عنوان بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد اندلس در شهر قرطبه اسپانیا ساخته شده است.این مکان از نظر زیبایى و معمارى اسلامى و اندلسى به نوبه ی خود بسیار بى‌نظیر است.

مسجد قرطبه که نام قدیم آن «جامع حضرة» بود،متشکل از ۱۱ رواق بود که توسط عبدالرحمن خلیفهٔ اموی، در سال ۷۸۶ میلادی ساخته شد.این مسجد پس از تصرف مجدد اسپانیایی ها به کلیسا تبدیل شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳