ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

آلمان از جمله کشور های اروپاییست که فرصت شغلی و تحصیلی خوبی را فراهم آورده است. به همین خاطر افراد زیادی هر ساله به امید یک زندگی ایده آل برای فرزندان خود و یا برای تحصیل و کار به این کشور سفر می کنند.

شهر درسدن

شهر درسدن

در نگاه اول اصلی ترین موضوعی که بعد از اخذ اقامت آلمان برای مهاجران وجود دارد هزینه ها می باشند به عنوان مثال آن ها می خواهند بدانند کدام یک از شهرهای آلمان برای زندگی ارزانتر و اقتصادی تر از بقیه شهرهاست یا برای تحصیل افراد علاوه بر دانشگاه خوب به دنبال محلی با اجاره خانه ی پایین می گردنند تا بتوانند از پس هزینه های خود بر بیایند.

در این مطلب قصد داریم تا ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل را به شما معرفی کنیم،اگر شما هم اطلاعات خوبی در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی

 

در سالهای اخیر،افزایش تقاضای متخصصین خارجی و دانشجویان برای تحصیل و کار، قیمت مسکن در ارزانترین شهرهای آلمان را هم تحت تاثیر قرار داده و قیمت مسکن در شهرهایی مانند برلین و مونیخ رو به افزایش است.

بیشتر بخوانیم :  آنچه درباره ویزای آلمان باید بدانید!

اجاره مسکن میتواند یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری جهت انتخاب یک شهر برای زندگی باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه ۵ مورد از ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی را نام برده و در مورد آن توضیح دهیم.

شهر فرانکفورت آلمان

شهر فرانکفورت آلمان

شهر فرانکفورت آلمان

هزینه های زندگی در شهر فرانکفورت بسیار مقرون به صرفه است. اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر فرانکفورت فقط ۴۶۰ یورو هزینه دارد. یااگر فردی بخواهد یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر اجاره کند، به طور متوسط مبلغ ۱۲۵۰ یورو در ماه باید پرداخت کند.

این هزینه ها در حومه شهر به مراتب کمتر می باشند. در نقاط دیگر شهر فرانکفورت می توان با پرداخت ماهیانه ۴۰۰ الی ۱۴۰۰ یورو مکان مناسبی برای اجاره پیدا کرد.

شهر پاساو آلمان

زندگی در شهر پاساو از هزینه های پایینی برخوردار است. خدمات رفاهی، اجاره مسکن و هزینه های خورد و خوراک در شهر پاساو نسبت به سایر شهر های بزرگ آلمان بسیار پایین تر می باشد.

شما می توانید تنها با پرداخت ۶۰۰ یورو در ماه صاحب یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر پاساو شوید. این در حالیست که هزینه اجاره یک آچارتمان با همین امکانات در حومه شهر ۳۴۰ یورو می باشد.

شهر سیگن آلمان(Siegen)

شهر کوچک سیگن به عنوان یکی بهترین مراکز پوشش دهنده دانشگاه های آلمان شناخته شده است.این شهر در بین دانشجویان و دانش آموزان بسیار شناخته شده است. برای اجاره یک آپارتمان تک خوابه در شهر سیگن باید ماهیانه ۳۷۱ یورو پرداخت کنید.

بیشتر بخوانیم :  برترین مراکز خرید در آلمان

شهر بوخوم آلمان

شهر بوخوم در سال ۲۰۱۶ به عنوان دومین شهر ارزان قیمت آلمان شناخته شده است. میانگین اجاره ماهیانه آپارتمان در شهر بوخوم چیزی معادل ۳۴۴ یورو برآورد شده است.

این مبلغ تقریبا نیمی از اجاره ماهیانه مسکن در شهرهای گران تر مانند مونیخ است.این شهر امکانات صنعتی بسیاری دارد و امروزه به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا نامگذاری شده است.

شهر ایلفلد آلمان

اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهرایلفلد چیزی حدود ۴۶۰ یورو هزینه دارد. با کمی گشت و گذار، میتوانید با پرداخت ماهانه ۴۰۰ یورو آپارتمان کوچکی را برای اجاره پیدا کنید.در حومه شهر نیز میتوانید با پرداخت ماهانه ۲۰۰ الی ۴۵۰ یورو یک آپارتمان اجاره کنید.

ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل

ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل

ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل

برای تحصیل در آلمان به مبلغی حدود ۶۳۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه نیاز دارید، تا بتوانید از پس هزینه های محل اقامت، که بیشترین هزینه شماست برآیید. به طور کل هزینه مسکن ۳۴ درصد کل بودجه را شامل می شود. البته این به مقدار درآمد ماهیانه فرد بستگی دارد.

موارد ارزان تر برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و آن، خوابگاه های دانشجویی یا اجاره آپارتمان های مشترک می باشد. البته یافتن اتاق برای اقامت دانشجویان بسیار دشوار است، زیرا تنها ۱۱٪ از دانشجویان بین المللی در محل تحصیل و محوطه دانشگاه اقامت دارند و بقیه ترجیح می دهند در مکان بیرون دانشگاه زندگی کنند.

بیشتر بخوانیم :  سفری هیجان انگیز برای کودکان در آلمان

در ادامه چند مورد از ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل را نام برده ایم

شهر درسدن

شهر درسدن تلفیقی از تاریخ و مدرنیته است. در محله زیبای آلتستاد، موزه های زیبا و کتابخانه های بزرگ را مشاهده خواهید کرد. در محله نئوستاد کافه ها و باشگاه های بسیاری هستند و با توجه به هزینه های پایینی که دارند با بودجه دانشجویان سازگار است.به همین دلیل است که اکثر دانشجویان در این محل حضور دارند.

شهر دارمستاد

مردم شهر دارمستاد یکی از خوش برخورد ترین مردمان هستند. کسانی که در این شهر اقامت دارند، می توانند از فضای سرسبز ، موزه های زیبا، کتابخانه ها و دیگر مکان های تحصیلی این شهر حداکثر لذت را ببرند.

در زیر با ویژگی برخی از شهرهای آلمان آشنا خواهید شد

  • آخن: شهری برای علوم زندگی و رشته های STEM
  • مونیخ: شهری با معماری باروک، فرهنگ کوهپایه ای در بیرون از کلاس
  • برلین:شهری بزرگ با تاریخ سیاسی و فرهنگی
  • فرایبورگ: مناسب برای زندگی و مطالعه در نزدیکی طبیعت
  • ماربورگ: یک شهر دانشگاهی رویایی در نزدیکی یک قلعه
  • هامبورگ: مناسب برای مهندسان و معماران

نکاتی که در بالا ذکر شد راهنمای کلی درباره انتخاب محل ارزان برای زندگی و تحصیل می باشد .برای اطلاع دقیق تر و بیشتر بهتر است با وکلای مهاجرت در این زمینه مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳