در این مقاله به توضیحات کامل و جامعی در مورد بورسیه تحصیلی آلمان و اخذ اقامت آلمان از طریق بورسیه تحصیلی پرداخته ایم . و تلاش کرده ایم که پاسخ به سوالاتتان را در این مقاله داده باشیم .  تحصیل در المان دارای شرایط ایده آلی می باشد به همین خاطر متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد . بورسیه تحصیلی آلمان از دانشگاه ها و رشته های مختلفی ارائه داده می شود . تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل و کار الزامی می باشد. خصوصا برای دریافت بورسیه تحصیلی . 

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان 

به دلیل اینکه تحصیل در آلمان رایگان می باشد افراد کمتری برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام می کنند مگر اینکه رزمه ی تحصیلی بسیار قوی داشته باشند که برای هزینه ی زندگی نیز از بورسیه استفاده کنند . البته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سختی به دانشجویان بورسیه داده می شود . اما در مقطع دکترا در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی و نمرات بالا بورسیه داده می شود . دانشجویان متقاضی بورسیه دکترا باید نمره زبان عالی ، مقالات بین المللی ، و معدل بالا از دانشگاه های معتبر کسب کرده باشند .
تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا به زبان آلمانی و انگلیسی می باشد . بورسیه تحصیلی در آلمان به دو صورت است یا به طور کلی هزینه های تحصیلی و زندگی فرد را در برمی گیرد و یا قسمتی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد .

راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مقطع کارشناسی و بورسیه تحصیلی آلمان 

تحصیل در مقطع کارشناسی به دلیل تنوع در رشته ها و دانشگاه های برتر بسیار مورد استقبال می باشد. بورسیه تحصیلی در آلمان برای رشته های علوم کامپیوتر ، مهندسی ، مدیریت ، اقتصاد، شیمی ، پزشکی و حقوق داده می شود . بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته ها در آلمان و کشورهای اروپایی فراهم می باشد . برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس از ایران سخت می باشد زیرا بیشترین بورسیه ی ازائه شده برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد . با توجه به اینکه هزینه ی تحصیل در آلمان بسیار پایین می باشد . دانشجو می تواند برای تحصیل به آلمان رفته و پس از اخذ نمرات بالا و رزمه ی تحصیلی عالی برای ادامه تحصیل بورسیه کسب کند .

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

مقطع کارشناسی در آلمان ۴ سال طور می کشد و دانشجویان در هفته اجازه ۱۰ ساعت کار را دارند .

👀بورسیه هایی که در مقطع کارشناسی ارائه می شود شامل :

بورسیه  Hach&rose و LPP :در این بورسیه مبلغ ۵۰۰۰ یورو برای دانشجو در نظر گرفته می شود . که بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و مجروح شده باشد .

بورسیه تحصیلی  TRENDHIM : این بورسیه در زمینه ی فناوری اطلاعات مد و فن و بازاریابی ارائه داده می شود که ۲۳۰۰ برای فرد واجد شرایط هزینه می شود .

بورسیه تحصیلی MAilchek1500usd : برای فرد ۱۵۰۰ دلار آمریکا هزینه می شود .

راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مقطع کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی 

یکی از نکات مهم تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی در این مقطع می باشد . تحصیل در این مقطع ۲ سال زمان می برد و دانشجویان می توانند در دانشگاه های رتبه ی بالا تحصیل کنند و پس از تحصیل در این دوره بازار کار بسیار عالی برای دانشجو در اروپا فراهم می باشد . دانشجویان در حین تحصیل می توانند به صورت پاره وقت ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند . پس از پایان تحصیل دانشجویان باید پژوهش علی خود را ارائه دهند .

👀 بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد شامل : 

بورسیه  DAAD : بزرگترین سازمان مالی در جهان این نوع بورسیه را ارئه می دهد . در واقع کمک هزینه برای کشورهای در حال توصعه می باشد .

بورسیه بنیاد فردریش ایبرت : این بورسیه برای دانشجویایی که رزومه تحصیلی بسیار بالایی دارند چه آلمانی و چه بین المللی در نظر گرفته شده . که حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد .

بورسیه تحصیلی  Konrad stiftung : این بورسیه به مدت یک سال به دانشجویان بین المللی داده می شود.

بیشتر بخوانیم :  چرا آلمان به بهشت دانشجویان بین المللی معروفه؟

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مقطع دکترا و بورسیه تحصیلی

کشور آلمان بیشترین بورسیه را در مقطع دکترا ارائه می دهد که متقاضیان فراوانی دارد . متقاضیان دریافت بورسیه در مقطع دکترا باید سوپروایزر انتخاب کنند که استادی است که متناسب با اهداف تحصیلی و شغلی فرد می باشد . و باید با وی مکاتبه کرده  و تاییدیه او را دریافت کند . ارائه مقالات بین المللی و مدرک زبان ایلتس ۷ مورد نیاز می باشد.

👀تحصیل در مقطع دکترا در آلمان دو صورت می باشد :

دوره فردی دکترا:

این دوره که ۳ تا ۵ سال طول می کشد اغلب دانشجویان بین المللی آن را انتخاب می کنند . که در این نوع دکترا استادی همراه دانشجو بوده و در تمام مراحل تحقیق و پژوهش او را راهنمایی می کند .

دوره ساختاری دکترا:

در این دوره درس هایی توسط دانشگاه ارائه داده می شود و متخصصان آن دروس آموزش های لازم را به دانشجویان ارائه می دهند .
در این مدت دانشجویان اجازه دارند بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته مشغول کار باشند . یکی از مزایای اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان اخذ ویزای کار در آلمان بعد از اتمام تحصیل می باشد .

👀مقطع دکترا و بورسیه های تحصیلی آلمان 

بورسیه بنیاد ملی علم آلمان : در این نوع بورسیه ۱۲۵۰ یورو برای دانشجویان بین المللی در هر ماه هزینه می شود.

بورسیه DAAD : این بورسیه به دانشجویان دکترا مبلغ ۱۲۰۰ یورو در ماه ارائه می دهد .

بورسیه تحصیلی سازمان stipendiumplus : در این بورسیه به دانشجو ۱۳۵۰ یورو در ماه ارائه می شود که از طرف ۱۳ سازمان می باشد .

راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI بورسیه های تحصیلی در آلمان

در پاراگراف های بعدی بورسیه های دولتی و غیر دولتی را برای شما معرفی کرده ایم

👀بورسیه تحصیلی دولتی در آلمان

  • بورسیه  DAAD
  • بورسیه اراسموس

👀بورسیه  غیر دولتی آلمان

  • بورسیه Heinrich boll
  • بورسیه  konder adenauer stiftung
  • بورسیه  kurt Hansen
  • بورسیه  Deutschland scholarship
  • بورسیه  ماری کوری
  • بورسیه  DAAD

سازمان بین المللی DAAD  با هدف افزایش روابط بین دانشگاه ها ایجاد شده و برای دانشجویان هزینه هایی را ارائه می دهد . این بورسیه برای مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و برای دانشجویان فارغ التحصیل ۵۰۷ یورو و برای مقطع دکترا ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته است .

بیشتر بخوانیم :  معرفی ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

👀بورسیه تحصیلی Deutschland scholarship : همه دانشجویان می توانند این بورسیه را اخذ کنند . برای دانشجویان با استعداد ۳۰۰ یورو برای ۲ ترم پرداخت می شود .

👀بورسیه تحصیلی hinrech bool : این بورسیه را دانشگاه های دولتی آلمان ارائه می دهد که برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد . ماهی ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده .

👀بورسیه  گوته: به مدت ۲ سال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه گوته آلمان مبلغ ۱۰۰۰ یورو را ارائه می دهد .

👀بورسیه بیگز دانشگاه  ژاکوبر برمن:  به انشجویان با معدل بالا ماهیانه مبلغ ۱۳۰۰ یورو پرداخت می کند که دانشجو امکان تحصیل در رشته هایی مانند علوم سیاسی ، روانشناسی ، و جامعه شناسی پیدا می کند.

👀بورسیه دانشگاه کوفی عنان:  در صورتی که دانشجویان کشورهای توسعه یافته و  با استعداد یک سال در دانشگاه های آلمان در رشته ی MBA تحصیل کرده باشند . از این دانشگاه کمک هزینه زندگی و شهریه دریافت می کنند .

راهنمای کامل بورسیه تحصیلی در آلمان

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI دانشگاه های برتر کشور آلمان و رتبه ی جهانی آنها شامل :

  1. دانشگاه ال ام یو مونیخ آلمان رتبه در جهان👈 ۹۱
  2. دانشگاه هیلبرگ رتبه در جهان👈  ۹۳
  3. دانشگاه فنی در مونیخ رتبه در جهان👈 ۱۱۱
  4. دانشگاه فنی در آخن رتبه در جهان👈 ۱۳۵
  5.  دانشگاه karsuhe رتبه در جهان👈 ۱۴۲
  6.  دانشگاه هامبورگ آلمان رتبه در جهان👈 ۱۶۰
  7.  دانشگاه friedrich wilhelms رتبه در جهان👈 ۱۶۹
  8.  دانشگاه frie برلین رتبه در جهان👈 ۱۸۴
  9. دانشگاه فنی DRESDEN رتبه در جهان👈 ۱۸۶
  10.  دانشگاه برلین آلمان رتبه در جهان👈 ۱۹۱

در این مطلب توضیحات لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان داده شده در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید . همکاران ما به صورت رایگان شما را در این زمینه و دیگر زمینه ها مانند اخذ اقامت آلمان ، اخذ بلو کارت آلمان ، کار در آلمان ، سرمایه گذاری در آلمان و … راهنمایی خواهند کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳