در این مطلب اطلاعات مهمی در مورد پناهندگی به سوئد و مضرات و خطرات آن داده ایم . به شما پیشنهاد می دهیم از طریق قانونی برای اخذ اقامت سوئد اقدام کنید چرا که این روش سختی ها و مشکلات فراوانی به همراه دارد و به هیج وجه پیشنهاد نمی کنیم . ✋

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مراحل درخواست پناهندگی در کشور سوئد 

کشور سوئد با توجه به قانون کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد از پناهندگان حمایت می کند . در مرحله ی اول باید در خواست پناهندگی دهید به این ترتیب که وارد خاک کشور سوئد شده و درخواست پناهندگی خود را به یکی از اداره های مهاجرت سوئد برسانید . اگر فرد از یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شده باشد باید در اولین کشوری که وارد خاکش شده درخواست پناهندگی بدهد . در خواست پناهندگی به این معنا نیست که پناهندگی شما تایید شده باشد . فرد پناهجو باید هویت خود را اثبات کند و دلایل کافی برای پناهندگی را ارائه دهد.

نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

اثبات هویت :

باید به اداره مهاجرت سوئد مدارکی برای اثبات هویت پناهجو داده شود . مدارکی مانند پاسپورت ، شناسنامه ، عکس ، تاریخ تولد ، نام پدر و مادر ، کشوری که تابعیت آن را دارد . این مدارک روند کار پناهجو را سریع تر می کند .

در صورت مشخص نشدن هویت فرد اداره مهاجرت می تواند فرد را از حقوقی که کشور سوئد برای پناهجویان در نظر دارد باز دارد .

 دلایل کافی:

بعد از اینکه هویت فرد پناهجو مشخص شد . شخص باید اثبات کند که دلایل خوبی برای ترک کشورش دارد و در کشورش امنیت کافی ندارد .

دلایل مورد تایید برای پناهندگی در اداره مهاجرت سوئد شامل : نژاد پرستی ، ملیت ، مذهب، عقاید سیاسی، جنسیت ، گرایشهای جنسی مانند همجنسگرایی و … می باشد . فرد پناهجو باید اثبات کند به این دلایل در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و باعث شده به کشور سوئد پناه ببرد . اگر فرد حقیقیت را بیان نکرده باشد کشور سوئد برای فرد جریمه نقدی و یا حبس در نظر می گیرد . 

نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

Backhand Index Pointing Left on au by KDDI مراحل بعد از درخواست پناهندگی 

 انگشت نگاری:

اگر فرد بالای ۱۴ سال سن داشته باشد از وی انگشت نگاری می شود تا معلوم گردد قبلا در دیگر کشورهای اروپایی پناهنده نشده است . در سیستم SIS اطلاعات پناهجویان کشورهای عضو شنگن ثبت شده است و با استفاده از آن مشخصات کامل فرد پناهجو ثبت می شود. اگر شخص پناهجو قبلا جرم سنگینی انجام داده باشد و یا از یکی از کشورهای اروپایی اخراج شده باشد در این سیستم کاملا مشخص می باشد .

بیشتر بخوانیم :  نکاتی کاربردی که قبل از مهاجرت به سوئد باید بدانید

 کارت LMA :

بعد از در خواست پناهندگی شخص اداره مهاجرت به فرد پناهجو رسیدی می دهد که بعد از چند روز برای فرد کارت LMA بجای رسید فرستاده می شود . تا زمانی که پاسخ اداره مهاجرت سوئد به فرد برسد این کارت باید همیشه همراه شخص باشد تا در صورت لزوم ثابت کند که به صورت قانونی به کشور سوئد در خواست پناهندگی داده است . بعد از دریافت پاسخ موافقت یا عدم موافقت پناهندگی، شخص پناهجو باید این کارت را به اداره مهاجرت کشور سوئد تحویل دهد .

تست سلامتی رایگان :

۲ آزمایش یکی برای اثبات سلامتی شخص و دیگری از روی زبان برای اطمینان از نژاد فرد پناهجو از او گرفته می شود که رایگان می باشد .

مسکن و کمک هزینه موقت:

مسکنی موقت برای فرد پناهجو در نظر گرفته می شود که در واقع قرارگاهی در شهری می باشد که مورد نظر اداره مهاجرت است . اگر برای خورد و خوراک خود پولی نداشته باشد اداره مهاجرت به او کارت بانکی می دهد . کمک هزینه ی زندگی با توجه به سن افراد متفاون می باشد مثلا برای پناهندگان زیر ۳ سال روزی ۴۳ کرون و برای بزرگسالان روزی ۷۱ کرون در نظر گرفته شده است . در طول زمان رسیدگی به پرونده شخص پناهجو می تواند کار کند .

نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

 خدمات پزشکی:

در صورت لزوم و در مواقع اورژانسی پناهجو می تواند از خدمات پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شود .

بیشتر بخوانیم :  چیزهایی که همه ی متقاضیان مهاجرت به سوئد باید در مورد پاسپورت سوئد بدانند .

مدت زمانی که طول می کشد به درخواست فرد پناهجو رسیدگی شود به مدارک ارائه شده از طرف فرد پناهجو و همچنین صحیح بودن آن بستگی دارد .

در صورتی که با پناهندگی فرد پناهجو موافقت نشود فرد باید ظرف مدت یک ماه کشور را ترک کند . البته فرد می تواند اعتراض کتبی کند که تا زمان پاسخگویی به آن فرد می تواند در کشور باقی بماند .

در صورت عدم پذیرش از اداره مهاجرت فرد پناهجو تا ۴ سال نمی تواند در خواست پناهندگی به کشور سوئد را بدهد .

اگر در صورت اخراج وی از کشور فرد پناهجو خود را پنهان کند پلیس حق دارد او را بازداشت کند .

کار پناهندگان:

اداره مهاجرت برای پناهجویان قوانینی دارد که در صورت کامل بودن مدارک و همچنین تا زمان دریافت پاسخ پناهندگی فرد می تواند کار کند . اگر با درخواست فرد پناهجو موافقت نشود در صورتی که فرد ۶ ماه در کشور سوئد کار کرده باشد با توجه به قوانین خاصی فرد می تواند اقامت کشور سوئد را دریافت کند .

موافقت پناهندگی در سوئد :

در صورتی که با پناهندگی شخص موافقت شود به فرد پناهجو اقامت دائمی که بیشتر از یکسال است داده می شود و در این زمان فرد دیگر پناهجو نمی باشد و اجازه اقامت دارد و می تواند مانند بقیه افراد سوئدی کار و زندگی کند .

بیشتر بخوانیم :  درباره هزینه زندگی در سوئد بیشتر بدانید

درخواست تابعیت:

بعد از ۴ سال اقامت در این کشور فرد می تواند تابعیت کشور سوئد را اخذ کند .

نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

✋ البته آنچه در قوانین و مقررات کشور سوئد برای پناهجویان وجود دارد با اخبار رسانه ها در مورد آوارگی و سختی های پناهندگان کاملا متفاوت می باشد. 

✋ واقعیت ها نشان می دهد که مشکلات فراوان پناهجویان آنها را مبتلا به افسردگی کرده و بهداشت نامناسب قرارگاه ها ، شرایط سخت زندگی ، مشکلات افراد با هم ، فحشا ، تجاوز ، فقر و مشکلات کار باعث شده خود کشی مانند یک بیماری مسری در بین پناهجویان افزایش یابد . 

✋در سالهای اخیر مهاجرت کودکان سوری ، عراقی ، افغانستانی ، آنگولایی به کشور سوئد افزایش یافته است . وضعیت آنها بسیار وخیم است و طبق گزارشات جمعیت نجات کودکان انگلستان زندگی این کودکان پناهجو بسیار تاریک می باشد و اکثر آنها دچار بیماری های سخت روانی شده اند .

✋اداره مهاجرت کشور سوئد نمی تواند مشکلات پناهجویان را حل کند و مشکلات آنها روز به روز افزایش می یابد تا جایی که پناهنده خودکشی را به زندگی با این مشکلات ترجیح می دهد .

✋در نهایت باید خاطر نشان کرد که هیچ کشوری پناهندگی را مورد پسند نمی داند وقتی که راه های بهتری برای مهاجرت به سوئد مانند تحصیل در سوئد ، کار و سرمایه گذاری در سوئد و … وجود دارد چرا باید پناهندگی را انتخاب کرد ؟

برای مهاجرت به هر مقصدی که علاقه دارید از جمله اخذ اقامت سوئد با ما تماس بگیرید همکاران ما پاسخگوی پرسش های شما به صورت رایگان می باشند . و به شما کمک می کنند تا به صورت قانونی و آسوده به هر کشوری مهاجرت کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳