مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئد و مقدمه ای بر آن

سوئد آن دسته از کشورهایی است که برای سفر و مهاجرت بسیار مورد استقبال گردشگران بخصوص ایرانیان قرار می گیرد. افرادی که قصد تحصیل یا کار و یا خرید ملک در یک منطقه آرام را دارند، اصولا سوئد را برای مهاجرت انتخاب می‌ کنند. در اینجا به طور کلی به بررسی شرایط این کشور و مهاجرت به سوئد می‌ پردازیم.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند باید با کلیه ی قوانین و ضوابط مربوط به مهاجرت سوئد آشنا شوند و حداقل شرایط لازم برای مهاجرت را داشته باشند. مهاجرت به این معناست که افراد برای اهداف مورد نظرشان از مکانی به مکان دیگر سفر میکنند و از آنجایی که مهجرت در این کشور روز به روز افزایش می یابد شرایط برای پذیرش مهاجر هم سختتر می شود. بعضی از افراد به این دلیل، کشور سوئد را برای مهاجرت انتخاب می کنند زیرا در آنجا حقوق انسان ها ضایع نمی شود و درآمد در آنجا بیشتر است و براحتی می توانند پس انداز کنند.

 

سبک زندگی در سوئد

در این پست می خواهیم درباره سبک زندگی مردم در سوئد سخن بگوییم که با در دست داشتن این اطلاعات می توانید با فرهنگ و آداب و نوع زندگی مردم سوئد آشنا شده و بهتر سفر کنید بعبارتی می توان گفت مردمان این کشور دارای خلق و خوی سرد هستند ولی در صورت بروز مشکل همگی به کمک هم می آیند و عاشق طبیعت هستند و به محض بیکار بودن وقت خود را در  جنگل و کنار دریا سپری می کنند.

اگر اطلاعات کافی در مورد مردمان کشور سوئد ندارید، می توانید به گروه‌ ها، کلوپ‌ ها و سازمان‌ های غیرانتفاعی سوئد سری بزنید. همانطور که در مطلب اقامت سوئد خواندید، یکی از ویژگی‌ های مهم فرهنگ سوئد، طرفداری آنها از برابری حقوق انسان‌ ها است، برای همین به رقابت کردن اهمیت نداده و کودکان خود را طوری تربیت می‌کنند که خود را برتر از دیگران ندانند و یادگیری زبان سوئدی نیز برای درک بهتر فرهنگ این کشور به شما کمک می‌کند.

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

دلایل مهاجرت به سوئد

سوئد یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای اروپایی است و مهاجرت با هر سن و شرایطی، سختی های خاص خود را بدنبال دارد. مهاجرت در کشور سوئد بر مبنای قانون اتباع بیگانه انجام می پذیرد ولی برخی از افراد بر این عقیده هستند که این کار اشتباه ست زیرا ورود افراد بیگانه به داخل این کشور باعث آسیب زدن به ارزش ها و فرهنگ آنها می شود و از آنجایی که این کشور جزو گروه های شینگن است، کشورهای اروپایی دیگر براحتی می توانند به این کشور رفت و آمد کنند.

بیشتر بخوانیم :  نکات مهمی که باید در مورد پناهندگی به سوئد بدانید

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند اینست که با کسب اقامت دائم و یا موقت سوئد می توانند براحتی به کشورهای اروپایی از جمله آمریکا سفر کنند. یکی دیگر از دلایل مهاجرت افراد به این کشور، قانون پناهندگی این کشور توسط سازمان ملل است. از آنجایی که نیمی از جمعیت کشور سوئد را پناهندگان ایرانی و دیگر کشورها در بر گرفته اند، افراد ترجیح می دهند به این کشور سفر کرده و اقامت دائم سوئد را دریافت کنند ولی بدانید که برای کسب اقامت دائم ابتدا باید اقامت موقت را کسب کنید و چند سال در این کشور بمانید تا از حضور شما مطمئن شوند بعد اجازه اقامت دائم را به شما خواهند داد.

روش های مهاجرت به سوئد

اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید باید بدانید که بودجه کافی برای ماندن در این کشور کافی ست ولی ابتدا باید به بودجه خود نگاهی بیندازید بعد انواع مهاجرت ها را بررسی کنید و مهاجرتی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگاری داشته باشد. در قسمت زیر به انواع روش های مهاجرت به سوئد اشاره شده است پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

یکی از مناسب و ارزان ترین روش های مهاجرت به سوئد، از طریق تحصیل می باشد. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد اعتبار علمی بالایی در مجامع بین‌ المللی کسب کرده‌ اند به گونه‌ ای که مدارک علمی این دانشگاه‌ ها در کلیه کشورهای دنیا شناخته شده است و همچنین نیز در سال های گذشته هزینه تحصیل افراد در دانشگاه های معتبر رایگان بود ولی امروزه دانشجویان باید هزینه ای را متقبل شوند فقط با ورود به دانشگاه های دولتی سوئد باید به زبان انگلیسی و سوئدی مسلط باشید.

بیشتر بخوانیم :  درباره هزینه زندگی در سوئد بیشتر بدانید

 

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

برخی از افراد برای مهاجرت به سوئد، گزینه ی ازدواج را انتخاب می کنند. چنانچه می خواهید با یک شهروند سوئدی ازدواج کنید باید نسبت به ویزای ازدواج اقدام کنید، تهیه نمودن این ویزا در هر مکانی از دنیا امکان پذیر می باشد و نیازی نیست که در کشور سوئد حضور پیدا کنید. دولت سوئد به دریافت ویزای ادواج جهت مهاجرت به سوئد، سامبو می گوید و افراد با دریافت سامبو می توانند، بعد از چند سال، به دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

 

مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئد که بسیار آسان است، از طریق خرید ملک می باشد. افرادی که می خواهند از این طریق مهاجرت کنند حتما این سوال برایشان پیش می آید که آیا با خرید ملک در سوئد، اقامت دائم نصیب آنها می شود یا اقامت موقت؟ در جواب باید بگوییم، افرادی که در سوئد یک ملک را خریداری می کنند ابتدا می توانند یک سال اقامت موقت را دریافت کنند و بعد از یکسال موفق به دریافت اقامت دائم می شوند البته روش خرید ملک در سوئد بطور کامل باید بررسی شود و طبق قانون اتحادیه اروپا باشد و زیر نظر سازمان مهاجرت در کشور سوئد انجام می پذیرد.

 

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری نوعی دیگر اقامت در سوئد می باشد. در این مرحله ابتدا افراد باید سرمایه و یا پول خود را به حساب دولت سوئد انتقال دهند و بعد از مهاجرت به سوئد، می توانند این پول را دریافت کنند و مشغول کاری شوند ولی برای سرمایه گذاری، نخست باید برای ثبت شرکت در سوئد اقدامات لازم را انجام دهید.

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

زبان سوئدی و تاثیر آن در زندگی مهاجران

زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی می باشد ولی علاوه بر آن باید به زبان انگلیسی هم مسلط باشید زیرا با ورود به مراکز دولتی، افراد با زبان انگلیسی با شما سخن می گویند و اگر قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر سوئد را دارید حتما زبان سوئدی را فرا گیرید. افراد با یادگیری زبان این کشور علاوه بر سهولت در برقراری ارتباطات روزمره خود می‌توانند راحت‌ تر به اشتغال بپردازند پس اگر به زبان سوئدی مسلط باشید، شانس بهتر زندگی کردن را نصیب خود کرده اید.

بیشتر بخوانیم :  درباره هزینه زندگی در سوئد بیشتر بدانید

 

شرایط مهاجرت به سوئد

پس بنا به توضیحات گفته شده در قسمت بالا، اگر افراد در سوئد برای کمتر از سه ماه اقامت دارند، نیاز به اخذ ویزای اقامت ندارند و برای این منظور و ماندن در این کشور کشور گذرنامه و ویزای سفر کفایت می کند. اگر کشور شما در لیست شهروندی نیست، شما نمیتوانید به طور کلی بدون ویزا وارد سوئد شوید ولی به یاد داشته باشید برای وارد شدن به این کشور نیاز به ویزای شینگن می باشد پس برای مهاجرت به سوئد نیاز است شما اشتغال پایداری را برای دو سال قبل از درخواست اجازه اقامت دائم داشته باشید.

 

مشکلات مهاجرت به سوئد

زندگی کردن در کشور سوئد علاوه بر مزایای خوب، دارای معایب هم می باشد که در قسمت زیر بطور مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

  • هزینه تحصیل در این سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بالاتر است.
  • به علت عرض جغرافیایی بالا، این کشور دارای زمستان های طولانی و خشک است و در زمستان تا حد امکان به این کشور سفر نکنید.
  • هزینه ی زندگی در این کشور بسیار بالاست و برخی از افراد از پس این هزینه ها بر نمی آید و در آخر باعث فقز می شود.
  • و …
مهاجرت به سوئد برای تحصیل

مهاجرت به سوئد برای تحصیل

سخن پایانی

پس اگر می خواهید اطلاعات کامل و مفیدی را درباره شرایط مهاجرت به سوئد و شرایط زندگی در این کشور به دست آورید، این مقاله را از دست ندهید پس افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند باید از نسبت به اخذ ویزای تحصیلی، کار، خرید ملک و ویزای کار آفرینی اقدام کنند و اگر می خواهند مناسب ترین روش مهاجرت را تجربه کنند به آنها پیشنهاد می کنیم که نسبت به اخذ ویزای تحصیلی و یا خرید ملک اقدام کنند تا راحت تر بتوانند به سوئد سفر کنند و همچنین نیز یکی از مزیت های سفر به کشور سوئد اینست که با سفر به این کشور براحتی و بدون هیچ محدودیتی می توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳