✋ما به هیچ وجه قصد نداریم شما را برای پناهندگی به کشورآلمان تشویق کنیم . پناهنده شدن به هر کشوری مشکلات و سختی های بسیار فراوانی دارد مثلا مشکلات روحی و اجتماعی و … به دلیل همین سختی ها توصیه می کنیم پنهاندگی را به هیج وجه عنوان یکی از راه های اقامت آلمان انتخاب نکنید . برای مهاجرت راه های دیگری نیز وجود دارد که آسان تر است . در این مطلب تنها سعی کردیم قوانین بین المللی و قوانین کشورها را در مورد پناه جویان  توضیح دهیم . ✋

درخواست های پناهندگی به کشور آلمان در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است. به نظر شما زندگی یک پناهجو در زمان رسیدن به آلمان تا زمان قبول یا رد درخواست آن به چه صورت خواهد بود ؟

رازهایی که باید در مورد پناهندگی به آلمان بدانید.

بر طبق قانون کشور آلمان پناهجویان باید در ۱۶ ایالت کشور آلمان نسبت به جمعیت ایالت ها تقسیم شوند . اگر جمعیت ایالتی بیشتر باشد به نسبت همان جمعیت باید پناهجوی بیشتری بپذیرد . در برخی موارد تقسیم پناهجویان به طرفیت اقامتگاه ها و یا زادگاه پناهجو بستگی دارد .

Backhand Index Pointing Down on Apple

کسانی که قصد پناهندگی به کشور آلمان را دارند باید یا در اداره کنترول مرزی یا اداره پلیس و یا اداره های مربوط دیگر درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند . سپس پناهنده به یکی از کمپ های اقامت هدایت می شود . در آنجا تصمیم گرفته می شود تا فرد پناهنده به کدام ایالت فرستاده شود .

پس از اعلام پناهندگی سوابق فرد در زمینه ی دوبلین سه برسی می شود . در واقع پلیس آلمان با توجه به اثر انگشت فرد روی سیستم برسی می کند که فرد شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نبوده و یا قبلا در این کشورها اعلام پناهندگی نکرده است . اگر خلاف این باشد یعنی فرد قبلا به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا پناهده بوده و اثر انگشت آن در یکی از فایل ها پیدا شود و یا بلیط قطار ، اسکناس و سکه کشورهای اتحادیه اروپا را به همراه داشته باشد  پناهجو به همان کشور دیپورت می شود .😕

بیشتر بخوانیم :  آیا می توانید از پس هزینه های تحصیل در آلمان برآیید؟

روال پناهندگی به کشور آلمان به طور کلی به دو مرحه تقسیم می شود .

مرحله ی اول

اقامتگاه های موقت عموما ساختمان های بلند با ظرفیت بسیار زیاد هستند که دارای حفاظ، ایستگاه پلیس ، پزشک ، سالن خواب ، سالن غذاخوری می باشد . به هر پناهجو شش و نیم متر مربع فضا اختصاص داده می شود .😮 در این اقامتگاه اطلاعات اولیه از پناهجو گرفته می شود و اثر انگشت و عکس وی نیز در سیستم ثبت خواهد شد . اثر انگشت ها به سازمان فدرال جنایی آلمان فرستاده می شود تا مشخص شود اثر انگشت  فرد در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا ثبت نشده باشد .

Backhand Index Pointing Down on Apple

در این اقامت گاه کارکنان اداره محاجرت از پناهندگان دلایل ترک کردن زادگاهشان را می پرسند . و اگر پناهجو قادر به صحبت کردن به زبان آلمانی نباشد . ار مترجم استفاده می شود . بعد از آماده شدن پروتکل پرسش و پاسخ ها و با توجه به آن تصمیم گرفته می شود که برای فرد پرونده پناهندگی باز شود یا نه .

بیشتر بخوانیم :  با این روش ها اقامت اروپا را بدست بیاورید!

مرحله ی دوم

این مرحله برای کسانی است که پرونده ی پناهندگی برایشان باز شده و پناهندگی انان پذیرفته شده است . سپس با توجه به سیستم کامپیوتری تصمیم گرفته می شود که پناهجو به کدام ایالت فرستاده شود . سپس پناهجو در شهر انتخاب شده توسط سیستم اسکان  داده می شود . بسیاری از پناهجویان درخواست دارند که در شهری اقامت کنند که دوست یا خیشاوندشان در آن زندگی می کنند .  در این موارد به کسانی پاسخ مثبت داده می شود که  زیر سن قانونی هستند و یا همسرشان در ان شهر اقامت دارد . امروزه به پناهجویان اجازه ی سفر به تمام ایالت های آلمان داده می شود اما در گذشته پناهجویان در محدوده ی محل اقامتشان اجازه ی تردد داشتند .

Backhand Index Pointing Down on Apple

در این مرحله پناهجو می تواند شغل داشته باشد اما ورود به بازار کار آلمان در این مرحله بسیار سخت است . افراد بیکار ۳۵۲ یورو در ماه دریافت می کنند که حداکثر ۱۵ ماه پرداخت می شود . در این مدت هزینه ی محل سکونت و گرمایش ان نیز توسط نهادهای ایالتی پرداخت خواهد شد . ممکن است کمک های دیگری به پناهجویان اختصاص داده شود که تامین کننده آن دولت فدرال آلمان است .

رازهایی که باید در مورد پناهندگی به آلمان بدانید.

درخواست پناهندگی و طولانی شدن زمان رسیدگی به آن

رسیدگی به درخواست پناهندگی معمولا نباید بیش از ۳ ماه طول بکشد اما گاهی اوقات بیشتر از سه ماه به طول می انجامد و یا حتی به یک سال نیز می رسد .😑 به گفته ی مسئولان دلیل آن افزایش شمار پناهندگان به کشور آلمان می باشد .

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های هزینه زندگی در آلمان!

پاسخ به پذیرش یا عدم پذیرش پناهجو به صورت کتبی به وی ارائه می شود . پس از گذشت مدتی پرونده پناهجو دوباره مورد برسی قرار می گیرد .

Backhand Index Pointing Down on Apple

اخبار پناهندگی در آلمان در سالهای اخیر

به دلیل افزایش تعداد پناهجویان به کشور آلمان سختگیری ها برای پذیرش بیشتر شده و دیپورت افراد پناهجو افزایش پیدا کرده است . افرادی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت نمی شود طبق قوانین جدید باید هر چه سریع تر کشور را ترک کنند . در گذشته این افراد برای ترک کشور آلمان سه ماه فرصت داشتند . همچنین افرادی که با درخواست پناهندگی انها موافقت شده اما نتوانسته اند بی خطر بودن خود را برای دولت و کشور آلمان به اثبات برسانند باید یک ردیاب الکترونیکی به پای خود ببندند .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳