در این مطلب به توضیحاتی در مورد پناهندگی به ترکیه و مشکلات و راه حل های آن پرداخته ایم . البته به هیج وجه شما را برای پناهندگی به ترکیه تشویق نمی کنیم . چرا که پناهنده شدن به هر کشوری سختی ها و مشکلات فراوانی دارد . وپناهندگی یکی از سخت ترین راه های مهاجرت ایرانیان به ترکیه است که به شما پیشنهاد نمی دهیم . ✋

آیا برای پناهندگی به ترکیه نیاز به کمک دارید ؟

از مشکلات و سختی های پناهندگی به کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد . 

Backhand Index Pointing Left on Apple مشکلات اقتصادی 

مشکلات اقتصادی پناهندگان ترکیه بزرگترین دلیل برای بازگشت آنها به ایران می باشد . برای شروع زندگی معمولی در کشور ترکیه به ماهی ۵۰۰ دلار احتیاج است . که بسیاری از پناهندگان نمی توانند این هزینه را تامین کنند . معمولا پناهندگان تصور می کنند کاری که در ایران به آن تسلط دارند در ترکیه نیز می توانند انجام دهند به همین دلیل به ترکیه پناهنده می شوند . در بسیاری از موارد دیده شده مهندسان دکترهایی که در ایران درآمد خوبی داشته اند در ترکیه تحقیر شده اند و مجبور به کارگری شده اند . کارگری در ایران و ترکیه نیز به کلی متفاوت است و از زیر کار در رفتن در ترکیه معنایی ندارد . اگر تعهد داده اید که ۱۲ ساعت کار می کنید دقیقا ۱۲ ساعت از شما کار می کشند . علاوه بر این برخی از کارفرمایان ترک از دادن حق و حقوق پناهندگان خود داری می کنند . چرا که هیچ نهاد حمایتی از کار پناهندگان وجود ندارد و این کارها نیز کار سیاه محسوب می شود و در صورت اطلاع دولت از آن پناهجو را حدود ۲۴۰۰ تا ۴۸۰۰ لیر جریمه می کنند . و کارفرما را حدود ۶ هزار لیر جریمه می کنند . همچنین پناهندگان نصف پول یک فرد ترک را دریافت می کنند . 

از طرف دیگر شهر های پناهنده پذیر ترکیه شهر های بسیار کوچکی هستند که در آن شهرها برای مردم ترکیه امکان کار وجود ندارد چه رسد به پناهجویان . برخی از پناهجویان با رویای زندگی و کار در شهر های آنکارا ، استانبول، آنتالیا به ترکیه پناهنده می شوند اما نمی دانند که پلیس آنها را به شهر های اوشاک، نوشهیر، ارزنجان می فرستد که حتی نام این شهر ها را هم نشنیده اند .

بیشتر بخوانیم :  همه چیز درباره ویزای ترکیه!

فشارهای اقتصادی و طول کشیدن روند پرونده ی پناهجو حدود ۴ ، ۵ سال باعث می شود پناهنده ناامید شده و به کشور خود برگردد .

Backhand Index Pointing Left on Apple کمرنگ شدن اصول اخلاقی و تغییر روابط اجتماعی 

در زمان ورود به ترکیه وجود آزادی های اجتماعی شاید برای پناهندگان خشنود باشد اما این آزادی ها برای ایرانیان کاهی ممکن است مشکلات خوانوادگی را به وجود آورد . در بسیاری از موارد دیده شده که زوج ها حتی با با وجود فرزند بعد از ورود به کشور ترکیه دچار از هم پاشیدگی خوانواده شده اند . 

اگر پناهجو به ترکیه خانوم باشد مشکلات بیشتری پیش رو دارد متاسفانه در مواردی دیده شده که پناهجوی زن را مورد سوء استفاده جنسی قرار می دهند به طوری که به بهانه کمک کردن به او نزدیک می شوند . این سو استفاده ها موجب تخریب روحی فرد می شود و نهایتا موجب بازگشت او به کشور خواهد شد .

آیا برای پناهندگی به ترکیه نیاز به کمک دارید ؟

Backhand Index Pointing Left on Apple امضای هفتگی و ماندن در شهر 

هر پناهنده باید در هفته یک یا سه روز به اداره مهاجرت و یا اداره پلیس رفته و با امضا و اثر انگشت نشان دهد که در همان شهر مانده است . اگر این امضا در طول چند هفته انجام نگیرد پلیس ترکیه می تواند او را به کشورش دیپورت کند . علاوه بر این پناهنده بدون اجازه پلیس نمی تواند از شهری که در ان اقامت دارد خارج شود که همانند یک زندانی می باشد . و ماندن برای چندین سال در یک شهر بسیار سخت است .

بیشتر بخوانیم :  راهنمای جامع اخذ پاسپورت ترکیه و پاسخ به تمام سوالات شما

Backhand Index Pointing Left on Apple جواب رد گرفتن از سازمان ملل 

یکی از عوامی که موجب می شود پناهنده به ایران باز گردد جواب رد گرفتن از سازمان ملل می باشد . چرا که با وجود اینکه چند سال در ترکیه بلاتکلیف مانده است . پرونده اش در سازمان ملل رد شده و امکان دارد به ایران دیپورت شود و امیدش به رفتن به کشورهای دیگر از بین می رود .

Backhand Index Pointing Left on Apple طولانی شدن برسی پرونده 

با افزایش میزان پناهندگی از ایران سازمان ملل روند جدیدی پیش رو گرفته است . که باعث طولانی شدن زمان برسی پرونده ها شده است . و این باعث می شود که افرادی که در ایران هیچ مشکلی نداشتند و فقط برای رفتن به کشوری دیگر به ترکیه پناهنده شده اند و تمام سختی هایی که در بالا گفتیم را باید حدود ۵ تا ۶ سال تحمل کنند بنابراین نا امید شده و به کشور برمی گردند .  

آیا برای پناهندگی به ترکیه نیاز به کمک دارید ؟

Backhand Index Pointing Down on Apple

حالا که متوجه سختی ها و مشکلات پناهندگی شدید بهتر است بدانید که چرا برخی افراد شما را به پناهندگی به ترکیه تشویق می کند و چه سودی از این کار می برند ؟

Backhand Index Pointing Left on Apple کاسبان پناهندگی 

افرادی که از درماندگی یک پناهجو استفاده می کنند که برخی از آنها اصلا مشکلی در کشور ندارند و فقط تمایل دارند به کشور دیگری بروند . این کاسبان ابتدا به صورت انسان دوستانه و کمک کردن به مهاجر به فرد نزدیک می شوند و با بافتن داستان های دروغ پولهای هنگفتی از او می گیرند . این کاسبان کیس نویسان معمولی هستند.

بیشتر بخوانیم :  اقامت ترکیه را از دست ندهید !

Backhand Index Pointing Left on Apple برخی از وکلا 

برخی وکلا چه ترک و چه ایرانی منبع درآمدشان از درماندگی پناهندگان است که تمایل دارند به کشور سوم مهاجرت کنند . این وکلا چندین هزار دلار از پناهجو طلب می کنند که ورژن باکلاس تر از همان کاسبان معمولی هستند و این افراد همدستان دیگری هم دارند که پناهندگان را تشویق به پناهندگی به کشورهای دیگر می کنند .

آیا برای پناهندگی به ترکیه نیاز به کمک دارید ؟

Backhand Index Pointing Left on Apple آشنایان و اقوام

معمولا آشنایان خارج از کشور ممکن است فردی را به مهاجرت یه خارج تشویق کنند. و همیشه هم داستانهایی دارند و تعریف می کنند که فلان کس به کشورهای اروپایی و غیره ظرف مدت کوتاهی مهاجرت کرد و اقامت گرفت و شرایط زندگی او بسیار عالی است . ممکن است این افراد برای از بین بردن تنهایی خود فامیل را تشویق به مهاجرت می کنند .

Backhand Index Pointing Down on Apple

راه حل های دیگری برای گرفتن اقامت ترکیه وجود دارد که بسیار راحت از پناهندگی می باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پناهندگی به ترکیه و یا اقامت در این کشور و یا اقامت در کشور های اروپایی با ما تماس بگیرید . همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳