Backhand Index Pointing Left on Apple اگر می خواهید در اسپانیا زندگی و تحصیل کنید باید از هزینه های آن اطلاع داشته باشید. در این مطلب به توضیحات کاملی در مورد هزینه های زندکی و تحصیل در اسپانیا پرداخته ایم و جواب تمام سوالهای شما در مورد هزینه ها را در این مطلب گنجانده ایم . 😊

هزینه ی تحصیل در کشور اسپانیا 

هزینه ی تحصیل در این کشور ارزان می باشد و در مقاطع متفاوت یکسان نیست . از عوامل مهمی که در شهریه دانشگاه های اسپانیا تاثیر گذار است زبان می باشد . چراکه تحصیل با زبان انگلیسی گران تر از تحصیل با زبان اسپانیایی می باشد .😍

Backhand Index Pointing Left on Apple هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی اینگونه است :

در مقطع لیسانس حدود  ۶۸۰ تا ۱۲۸۰ یورو در طول یک سال هزینه دارد.

در مقطع لیسانس در دانشگاه خصوصی و با زبان انگلیسی ۵۰۰۰  تا ۱۸۰۰۰ یورو در طول یک سال هزینه دارد .

در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه دولتی حدود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ یورو در طول سال هزینه دارد .

هزینه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور اسپانیا پایین می باشد و تنها هزینه ی ثبت نام که حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال می باشد از دانشجو اخذ می شود .

به طور کلی تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا در تمام مقاطع پرهزینه می باشد . بجز دکترا که حتی تحصیل با زبان انگلیسی نیز بسیار ارزان می باشد . 😉

اگر می خواهید در اسپانیا زندگی و تحصیل کنید باید از هزینه های آن اطلاع داشته باشید

Backhand Index Pointing Left on Apple علاوه بر هزینه های شهریه دانشگاه  که در بالا ذکر شد بقیه هزینه های تحصیل به شرح زیر می باشد :

لوازم تحصیل و کتاب که حدودا در هر سال ۹۰۰ یورو می باشد .

هزینه های شخصی مانند تلفن ، سرگرمی ، غذا و تنقلات و ..

هزینه ی حمل و نقل را نیز باید در نظر بگیرید که پیشنهاد می دهیم برای صرفه جویی در هزینه ها از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم :  آنچه درباره مهاجرت به اسپانیا باید بدانید!

باید هزینه ی درخواست برای ثبت نام در دانشگاه را نیز در نظر بگیرید که حدودا ۵۰ دلار می باشد . تمام دانشگاه های اسپانیا هزینه ی درخواست برای پذیرش  را دریافت می کنند .

ممکن است مجبور به پرداخت هزینه ی کلاس های ویژه نیز بشوید که بسته به نوع کلاس هزینه های آن متفاوت می باشد که از چند دلار تا چند صد دلار متفاوت است .😟

Backhand Index Pointing Left on Apple برخی از موارد تامین هزینه های تحصیلی که در اختیار شما قرار دارد شامل:

به دانشجویان اسپانیایی وام تعلق می گیرد که برای تامین هزینه های تحصیلی می باشد . و دانشجو پس از پایان تحصیل باید با سودش هزینه را برگرداند .

با توجه به نیاز مالی دانشجو و شایستگی وی به او کمک هزینه ی تحصیلی تعلق می گیرد . که به وضعیت درسی دانشجو و وضعیت مالی او بستگی دارد . بورس های تحصیلی در اسپانیا متفاوت است و یکی از منابع تامین ان می تواند دولت اسپانیا باشد .

همچنین کمک های مالی دیگری نیز برای هزینه ی تحصیل دانشجو در دسترس قرار دارد .

با وجود این کمک هزینه ها باز هم برآمدن از پس مخارج و زندگی و تحصیل در اسپانیا دشوار می باشد . به همین دلیل بسیاری از دانشجویان کارهای نیمه وقت را برای تامین هزینه اختیار می کنند . 😟

اگر می خواهید در اسپانیا زندگی و تحصیل کنید باید از هزینه های آن اطلاع داشته باشید

Backhand Index Pointing Left on Apple چگونه برای دریافت کمک های مالی تحصیلی اقدام کنیم ؟

برای دریافت کمک هزینه ی مالی برای تحصیل در کالج های اسپانیا باید از طریق وزارت آموزش و پرورش و یا وزارت خارجه در خواست کامل را ارسال کنید . در این درخواست از شما سوالاتی در مورد در امد و شغل و پدر و مادر پرسیده شده است که برای عدم تاخیر در دریافت کمک مالی باید به طور کامل و صحیح پر شود .

بیشتر بخوانیم :  پشت صحنه زندگی در اسپانیا

توجه داشته باشید که برای ارسال درخواست کمک مالی مهلت ثبت نام وجود دارد . و قبل از تمام شدن مهلت ثبت نام باید فرم آن را پر کنید . توصیه می کنیم فرم را هر چه زودتر از مهلت در نظر گرفته شده پر کنید تا شانس شما برای دریافت کمک هزینه بیشتر شود .

با جستجو در وب می توانید با همه ی کمک هزینه های مالی تحصیل و زندگی در اسپانیا اشنا شوید . این ابزار رایگان اطلاع از بورسهای تحصیلی را در اختیار شما قرار می دهد .

لازم به ذکر است هزینه های زندگی و کار در اسپانیا برای همه ی افراد یکسان نیست و به شیوه ی زندگی افراد و همچنین مکان زندگی او بستگی دارد . به طور کلی زندگی و تحصیل در اسپانیا مقرون به صرفه می باشد اما با توجه به نوع زندگی شما ممکن است بسیار گران باشد . برای کاهش هزینه ها زندگی در خوابگاه، پخت پز در خوابگاه و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کاهش هزینه ها تاثیر دارد . باید توجه داشته باشید که هزینه ی زندگی در شهر های مادرید و بارسلونا بیشتر از دیگر شهر ها می باشد . 😲

بیشترین هزینه در اسپانیا مربوط به هزینه ی مسکن می باشد . پس شهری که می خواهید در آن اقامت کنید را با دقت انتخاب کنید . اگر شما در دانشگاهی در مادرید و یا بارسلونا تحصیل می کنید می توانید در شهرهای نزدیک به آن زندگی کنید تا هزینه های کمتری را متحمل شوید .

اگر می خواهید در اسپانیا زندگی و تحصیل کنید باید از هزینه های آن اطلاع داشته باشید

هزینه ی زندگی در کشور  اسپانیا :

در کشور اسپانیا سرگرمی های فراوانی وجود دارد که مقرون به صرفه می باشد برخی از این سرگرمی ها شامل موزه ها ، بارها ، مراکز خرید ، گالری های هنری می باشد که مطابق سلیقه ی دانشجویان می باشد.

بیشتر بخوانیم :  دانستنی های مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری!

اینترنت در اسپانیا که هزینه ی آن ۱۰ یورو در ماه می باشد نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است . 😍 و در سراسر کشور اسپانیا در دسترس می باشد .

برای خرید پوشاک در اسپانیا مراکز خرید کوچک و بزرگی در این کشور وجود دارد که انواع پوشاک با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار می دهد . بارسلونا بهترین مکان برای خرید پوشاک می باشد .

وسایل الکترونیکی مانند موبایل، لب تاب و … یکی از نیازهای اصلی هر دانشجو می باشد که به یادگیری و سرگرمی او کمک می کند . قیمت این وسایل در اسپانیا اندکی گران تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد.

در اسپانیا روستوران های فراوانی برای صرف غذا وجود دارد که هزینه ی یک وعده غذا برای هر فرد حدود ۶ تا ۲۰ یورو می باشد . البته خرید موارد اولیه و تهیه غذا در خوابگاه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد . به طور کلی هزینه ی خورد و خوراک برای هر فرد در اسپانیا حدود ۴۵۰ یورو در ماه می باشد .

برای تامین هزینه های حمل و نقل نیز توصیه می کنیم از سیستم حمل و نقل عمومی که بسیار مقرون به صرفه تر است استفاده کنید .

هزینه های درمان و بهداشت در آلمان توسط دولت این کشور حمایت می شود هر دانشجو می تواند با پرداخت ۵۰ یورو در ماه از خدمات درمانی رایگان برخوردار شود .

اگر می خواهید در اسپانیا زندگی و تحصیل کنید باید از هزینه های آن اطلاع داشته باشید

به طور کلی هزینه ی زنگی و تحصیل در کشور اسپانیا حدود ۲۰ درصد کمتر از دیگر کشورهای اروپایی  می باشد .😊

Backhand Index Pointing Down on Apple

اگر تمایل دارید از درباره مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل و یا اخذ اقامت اسپانیا اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می دهیم با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان آنها بهره مند شوید .

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳