خرید خانه در یونان

یونان کشوری بزرگ با امکانات کامل شهریست که در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌ است پس اگر قصد زندگی، مهاجرت و اقامت به یونان را دارید تخمین هزینه های زندگی بسیار مهم است. پس در این مقاله به بررسی مسائلی پیرامون هزینه خوراک و غذا در یونان، هزینه حمل و نقل،هزینه حمل و نقل، هزینه خرید آپارتمان … خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

هزینه خوراک و غذا در کشور یونان

کشور زیبای یونان، یکی از شهر های توریستی و مدرن در قاره اروپا محسوب می شود. این شهر در سال های اخیر مورد توجه افراد مختلفی قرار گرفته است، سالانه گردشگران بسیاری از سرت سر دنیا برای بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی به کشور یونان سفر می کنند. یکی از مسائلی که گردشگران لازم است قبل از اقامت و سفر خود به این شهر در رابطه با آن تحقیق کنند، هزینه خوراک در یونان می باشد.

هزینه غذا در یونان

هزینه غذا در یونان

یکی از مواردی که افراد از زندگی کردن در یونان رضایت دارند، هزینه کم خوراک و غذا است و افراد کم درآمد بخوبی می توانند از پس خرج زندگی خود بر آیند زیرا نرخ مالیات بر ارزش افزوده در مواد غذایی نسبت به سایر کالاها بسیار کم است و با کمترین از هزینه می توانید به خوردن ساندویچ‌ های جایرو و سایر غذاهای خیابانی مشغول شوید و در صورتی که برای صرف غذا به رستوران بروید، هزینه هر وعده غذا در حدود ۵ الی ۱۰ یورو می باشد. در قسمت زیر به چند مورد از هزینه های خوراک و غذا در یونان اشاره کرده ایم تا بهتر بتوانید بودجه موردنظر را تهیه کنید.

  • یک عدد نان سفید ۰/۸۳ یورو (۴۵۰۰ تومان)
  • یک کیلوگرم سینه مرغ ۶/۴۴ یورو (۳۵۰۰۰ تومان)
  • اسپاگتی (۵۰۰ گرمی) ۱/۰۵ یورو (۵۸۰۰ تومان)
  • ماست ۲/۸۰ یورو (۱۵۵۰۰ تومان)
  • نمک ۴۰۰ گرمی ۰/۵۰ یورو (۳۰۰۰ تومان)
  • پنیر فتا ۴۰۰ گرمی ۴/۹۶ یورو (۲۷۰۰۰ تومان)
بیشتر بخوانیم :  معرفی دانشگاه های مقرون به صرفه در جهان

 

هزینه های حمل و نقل در کشور یونان

خوشبختانه کشور یونان از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد و متنوعی برخوردار است که میتواند بسیار مورد استفاده دوستانی باشد که با تور یونان سفر میکنند. از جمله این گزینه‌ ها میتوان به: تاکسی، تراموا، راه آهن، مترو و اتوبوس اشاره کرد ولی بدانید که رانندگی در یونان بسیار خطرناک و هر لحظه ممکن است به شما و ماشین تان صدمه بزنند پس قبل از خرید، خودرو خود را بیمه کنید و به علت استفاده زیاد محصلین از وسایل نقلیه عمومی، حمل و نقل جزو اصلی‌ترین هزینه های تحصیل در یونان است ضمنا کرایه تاکسی در این کشور همانند ترکیه نسبتا بالاست و اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید ولی برخی  از افراد برای رفت و آمد در یونان از دوچرخه استفاده می کنند.

هزینه حمل و نقل یونان

  • نرخ تاکسی در هر کیلومتر ۰/۸۰ یورو (۴۵۰۰ تومان)
  • کرایه اتوبوس/ قطار در مرکز شهر ۱/۴۰ یورو (۷۷۰۰ تومان)
حمل و نقل عمومی در یونان

حمل و نقل عمومی در یونان

هزینه خرید آپارتمان در یونان چقدر است؟

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در کشور یونان و شهرهای مختلف آن بمانید پیشنهاد می کنیم که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، هزینه خرید مسکن با توجه به موقعیت مکانی، متفاوت می باشد بعنوان مثال آپارتمان های داخل کشور اصلی ارزانتر از خانه‌ هایی ا‌ست که در جزیره‌ های این کشور وجود دارد پس هرچه خانه‌ ها به مرکز شهر نزدیک‌ تر باشند گرانتر و با دور شدن از مرکز شهر، قرار داشتن در حومه شهر و خارج از محدوده شهری از قیمت آنها کمتر می شود ولی در کل قیمت این آپارتمان ها در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی گرانتر است. از همین رو حدودی از هزینه هایی که باید برای اجاره یا خرید آپارتمان در یونان بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم.

بیشتر بخوانیم :  بهترین شهر سوئد برای زندگی کدام است؟

هزینه ی خرید آپارتمان در کشور یونان

  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۱،۲۶۷٫۲۸ یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز ۱،۱۸۲٫۲۹ یورو

اجاره ی ماهانه آپارتمان در یونان

  • آپارتمان ( ۱ خوابه) در مرکز شهر ۲۴۹٫۰۹یورو
  • آپارتمان ( ۱ خوابه) خارج از مرکز ۲۲۷٫۱۲یورو
  • آپارتمان ( ۳ خوابه) در مرکز شهر ۴۱۶٫۴۱یورو
  • آپارتمان ( ۳ خوابه) خارج از مرکز ۳۹۲٫۴۹یورو
خرید خانه در یونان

خرید خانه در یونان

میانگین حقوق و دستمزدها در یونان

برای یافتن کار مناسب و درآمد خوب در یونان باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. اگر شما مسلط به زبان یونانی یا انگلیسی هستید و تخصص خوبی در زمینه کاری تان دارید به مراتب می توانید درآمد بهتری نسبت به ایران داشته باشید. افرادی که به کشور یونان سفر می کنند، می توانند با کارهایی همچون مدرس زبان انگلیسی، نگهداری از کودکان و صنعت توریسم درآمدی بالایی را کسب کنند.

پس بنابراین دستمزد کارگر در کشورهای مختلف متفاوت است و میانگین حقوق و دستمزد متوسط در کشور یونان در حدود ۱۵۰۰ یورو در ماه پس از کسر مالیات است که با توجه به هزینه زندگی در یونان، مبلغ متوسطی به شمار می رود در نتیجه حقوق و دستمزد متعارف در کشور یونان کاملاً پوشش دهنده هزینه زندگی در یونان است.

هزینه های زندگی یونان در یک نگاه

هزینه های زندگی یونان در یک نگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳