نمی توان گفت که زندگی در کشور اسپانیا همانند بهشت است و مکانی است برای برآورده شدن تمام آرزوهایتان زندگی در اسپانیا سختی های خاص خود را دارد . 😟 اگر تمایل دارید در مورد پشت صحنه زندگی در اسپانیا اطلاعات صادقانه ای به دست بیاورید و از چالش ها ، مشکلات و ویژگی های مثبت زندگی در این کشور اطلاع پیدا کنید این مطلب را با دقت مطالعه کنید .

هزینه ی زندگی در اسپانیا 

به طور کلی دستمزد و حقوق در کشور اسپانیا نسبت به کشورهای توسعه یافته ای مانند انگلستان ، آلمان و آمریکا بسیار پایین تر است . شاید تصور کنید که هزینه های زندگی در این کشور به نسبت دستمزد پایین تر است اما شما کاملا در اشتباهید . در سالهای گذشته هزینه های زندگی در اسپانیا پایین بود اما از زمانی که واحد پول یورو معرفی شد هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالا رفت بنابراین تصور نکنید که بتوانید همانند انگلستان در این کشور نیز ارزان زندگی کنید .😢 علاوه بر این به دلیل وجود خواب نیمروزی ساعت های کاری در این کشور بسیار طولانی می باشد .

پشت صحنه زندگی در اسپانیا

برای زندگی در اسپانیا کدام شهر ها مناسب تر است ؟

شهر های مادرید و بارسلونا بهترین شهرها برای زندگی در اسپانیا هستند . چرا که قلب اقتصادی اسپانیا را تشکیل می دهند . با توجه به شرایط اقتصادی فعلی در این کشور بقیه ی شهر های آن را برای زندگی توصیه نمی کنیم . اگر وضعیت مالی خوبی دارید و به فعالیت های اقتصادی شهر های مختلف اسپانیا توجهی ندارید دیگر شهر های اسپانیا نیز برای زندگی مناسب است . لازم به ذکر است شهر مادرید از لحاظ اقتصادی بهتر از بارسلونا می باشد .

بیشتر بخوانیم :  آنچه درباره مهاجرت به اسپانیا باید بدانید!

تبعیض نژادی در اسپانیا

گفته می شود مردم اسپانیا مردمی مهربان هستند اما این تعبیر در مورد همه ی مردم اسپانیا درست نمی باشد . افرادی نیز در این کشور هستند که نژاد پرستانه برخورد می کنند و نسبت به مردمی که به کشورشان رفته اند و موقعیت های شغلی آنان را به خطر انداخته اند منزجر هستند .

سلامتی در اسپانیا

به طور کلی کیفیت مراقبت از سلامت در این کشور بسیار مطلوب است اما خدمات نگهداری از سالمندان در این کشور وجود ندارد . خانه ی سالمندان در این کشور بسیار کم است چرا که اعتقاد دارند نگهداری از سالمندان وظیقه ی بستگان آنان می باشد . اکثر مشاغل در این کشور دارای قرار داد رسمی نیست بنابراین هزینه های درمانی و مراقبتی برایتان رایگان نمی باشد . بنابراین شما مجبور می شوید خدمات بهداشتی و درمانی را خصوصی و با هزینه های بالا پرداخت کنید .

زندگی با فرزندان در اسپانیا

اگر همراه فرزندان خود به این کشور نقل مکان می کنید معایب و مزایای زندگی آنان را نیز در نظر بگیرید . ✋ در آینده فرصت های آنها در این کشور مناسب نیست چرا که فرصت های شغلی برای شهروندان اسپانیایی نسبت به مهاجران در اولویت قرار دارد. فرزندانتان بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات عالی ممکن است به عقب بروند . البته تسلط و یادگیری زبان اسپانیایی برایشان بسیار مفید خواهد بود .

بیشتر بخوانیم :  راه های مهاجرت به اسپانیا کدامند!

فساد در اسپانیا

اگر تمایل دارید در این کشور ملک بخرید باید توجه داشته باشید که خانه های زیادی وجود دارد که بدهکاری مالی دارند و صاحبانشان در فکر فروش به غریبه ها و نقد کردن پولشان هستند .😱 علاوه بر این اگر قصد اجاره کردن خانه در اسپانیا را دارید برای پرداخت پول پیش حتما با وکیلتان مشورت کنید .

آیا می دانید بالاترین نرخ بی کاری در اروپا مربوط به کشور اسپانیا است ؟

آمارها در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که ۳۰ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در این کشور بیکار هستند و نشان می دهد گرفتن اقامت در اسپانیا از طریق کار مشکل است . اما در سال های اخیر وضع کمی بهتر شده است .

زبان اسپانیایی

اگر چه برای تحصیل در اسپانیا می توانید دانشگاه های انگلیسی زبان را انتخاب کنید اما برای زندگی و یافتن کار در این کشور باید اسپانیایی صحبت کنید .

تحصیل در اسپانیا 

آیا اسپانیا بهترین کشور برای تحصیل است ؟ رنکینگ دانشگاه های اسپانیا در میان دانشگاه های دنیا بسیار بالا می باشد . همه ی دانشگاه ها در این کشور بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی را به کار می گیرند . در دوران تحصیلتان در این کشور بهترین تجربه های آموزشی را پشت سر می گذارید . 😵در تمامی رشته ها رتبه دانشگاه های اسپانیا زیر ۴۰۰ می باشد . و برخی از دانشگاه ها را می توان رتبه ی اول در دنیا برشمرد. البته ارائه ی دروس در مقطع لیسانس به زبان اسپانیایی می باشد و برای پیدا کردن کار دانشجویی در اسپانیا باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید . با وجود اینکه هزینه ی تحصیل در اسپانیا نسبت به برخی کشورها بسیار پایین است اما شاید برای برخی از مهاجران همین اندازه نیز بالا بوده و تمایل داشته باشند کشور ارزان تری را برای زندگی انتخاب کنند.

بیشتر بخوانیم :  درباره مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل!

اگر از لحاظ مالی تامین باشید کشور اسپانیا برای کار و زندگی فوق العاده است آب و هوای عالی مردم مهربان و زندگی مدرن در این کشور تجربه ی شگفت انگیزی برایتان رقم خواهد زد .

اگر بتوانید شغل بسیار خوبی در کشور اسپانیا پیدا کنید دیگر هر کز این کشور را ترک نخواهید کرد . اما اگر شغل مناسبی پیدا نکنید که احتمالا همین طور است از مهاجرت به اسپانیا قطعا پشیمان خواهید شد . 

واقعیتی که وجود دارد کار پیدا کردن در اسپانیا و برآمدن از پس هزینه های زندگی بسیار دشوار می باشد . چراکه شغل با درآمد بالا فقط با تسلط به زبان انگلیسی امکان پذیر نمی باشد بنا براین بهتر است قبل از مهاجرت به اسپانیا تحقیقات کاملی را انجام دهید .

اگر تمایل دارید اطلاعات کامل تری نسبت به اقامت در اسپانیا و چالش های زندگی در این کشور به دست بیاورید بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

یورو ویزا برای مهاجرت

همیشه می گوییم برای مهاجرت به هر کشور دیگر خوب برسی کنید و دانسته گام بردادید وگرنه …

البته برای هر نوع مشاور های در خصوص سرمایه گذری اقامت و …..

می تونید با ما تماس بگیرید 

بپرسید و دانسته قدم بردارید

۰۹۲۱۹۵۷۹۹۰۳